Vilka smärtstillande äter du?
Jag har citodon, full dos, varje dag mot min fibromyalgi. Jag får även venlafaxin….
Dock är jag aldrig smärtfri… läkaren ville ge mig tradolan men skrev inte ut ´det eftersom man inte ska äta tradolan samtidigt som venlafaxinet…
Vad får ni för smärtstillande, och hjälper det?
Jag har Tramadol (samma som Tradolan) men jag har även haft Citodon när jag åt Venlafaxin. Jag slutade dock med Venlafaxin eftersom jag fick för många biverkningar och då återgick jag till Tramadol eftersom jag tycker att de har en bättre smärtlindrande effekt. Det är ju dock väldigt individuellt.
Vad är venlafaxin?
Jag har ätit citodon i sex år tror jag. Började smått och nu kan det bli full dos, men oftast 4-6 st om dygnet. Tramadol 50mg tar jag när det är som värst, men känner mig som en knarkare. Ursäkta uttrycket, men jag blir rusig och pratar nästan okontrollerat. Det räcker med en kapsel, inget alvedon till. Eftersom jag ätit Citodon så många år så vill jag bryta av med Tramadol någon dag här och där. Men det negativa är ju ruseffekten, svårt att varva ner och magen blir inte heller glad av dom :)
Har Norgesic hemma, det var länge sedan jag provade dom Ska göra det i helgen tänkte jag. Har provat Paraflex, fungerade bra förutom att jag blev allergisk :( Jag tål inte antiinflammatoriska medel heller. Så man blir väldigt begränsad.
Är du ny här ts?

Tradolan 100mg,citodon, alvedon 1g, ipren och diklofenac har jag just nu men skulle behöva något starkare😕.
Tradolanen får jag bara ta ibland pga annan medicin.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#3 Men du blandar väl inte de mediciner du har? Eller ja, en del går väl att mixa. Om jag tar Tramadol på morgonen så efter 8 timmar så kan jag ta en Citodon.
Jag får många uttag på Tramadol utan uttagsbegränsningar, men Citodon får jag färre uttag av samt uttagbegränsning. Knepigt att det är så.
Japp, jag är ny här :-)
Venlafaxin är ett anti-depp medicin som även hjälper mot svår smärta… se på fass.

#4. Blandar de som går men har andra mediciner för annat som jag måste tänka på, därför blir det bara traddisar ibland =)
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Temgesic.
~ mayolica ~
#5 ok tack. Och välkommen hit! :)

Jag har bl a Tramadol och Venlafaxin har haft det i flera år och det fungerar jättebra. Mina läkare är fullt medvetna om att jag tar dessa ihop.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har alvedon forte och voltaren 50mg utskriven, samt citodon för dom enstaka fall där två föregångna inte hjälper.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag får bara Alvedon. Nuförtiden får jag i alla fall på recept men i många år blev jag nekad det.
>>>Malum domesticum<<<
Bara Alvedon?? Varför det, av vilken anledning nekar läkarna dig annan starkare smärtlindring?

#12 Jag vet faktiskt inte. Jag har haft problem med andra diagnoser också som är omedicinerade. Det är jättejobbigt att inte få rätt hjälp.
>>>Malum domesticum<<<
Varför inte byta läkare om du inte får den hjälp du behöver?

Jag har bytt läkare några gånger men jag törs inte mera. En av gångerna blev det katastrof.
Men det börjar att luta åt att försöka våga sig på ett byte snart för det här går inte bra.
>>>Malum domesticum<<<
Själv äter jag Tramadol och Panodil funkar helt oki men helt smärtfri det är bara o glömma tyvärr…för mig är det viktigaste att få smärtan under kontroll i alla fall
jag får utskrivet 20 Tramadol per månad vilket betyder många timmar utan smärtlindring som påverkar både mig och min omgivning
men antingen det eller så drar dom in det helt för mig….
jag är oxå en av dom som fått och får kämpa hårt för att få Tramadol utskrivet enligt mig märkligt då jag har en diagnos där ständig smärta är ett diagnoskrav
#14 visst kan man byta läkare men att ta upp samma sak speciellt smärtlindring och starka smärtstillande då risker man att få ännu mera problem då läkarna kan tro och även skriva i journalen att det finns mistanke om missbruk….😕
#16 Det var inte många Tramadol du fick. . Varför så lite? Jag får flera uttag med 100 st på varje, jag upplever det väldigt lätt att få såna.
Jag har lite av varje. Brufen, tradolan, citodon, diklofenak och alvedon. Tar dock inte alla samtidigt. 😉Känner att det inte är något som direkt hjälper ändå, så oftast blir det bara någon alvedon eller inget. Känns liksom onödigt att ta om det ändå inte hjälper..
För många år sedan så upplevde jag att Diklofenak och Celebra hjälpte bra, men sen fick jag ju besvär med astman och kunde inte fortsätta med det. Antiinflammatioriskt hade nog varit bra för mig, och det är så tråkigt att jag inte kan använda sånt :(
Jag äter panodil forte,vid svår smärta tar jag treo comp.Men haft svårt med tro comp för jag är så medecin kännslig.