Skiter nu i FK
Avslag…igen…och med nya skäl.
Ger upp.
Jag är i stort sett bankrutt. Kan inte vara heltidssjuksriven längre.
Mina funderingar är:
A. Börja arbetsträna på 25% på mitt jobb med ny arbetsgivare och fler uskor att tillgå. Vilket INTE hjälper mej ett dugg ekonomiskt.
B. Gå tillbaka och jobba 6 timmar om dagen (vilket är min fulltid) och stupa efter 1 dag och sjukskriva mej igen eventuellt då på heltid,
C. Överklaga igen och bli ännu mer bankrutt.
Om jag jobbar en dag har jag då rätt att få vanlig sjukpenning igen?
Inte det som jag har nu. Sjukpenning på fortsättningsnivå som är 5% lägre än den vanliga.
- Redigerat 2025-02-19 15:13 av [Mia-45]
Dags att kontakta pressen kanske? Med tanke på att FK verkar leta anledningar till att neka dig ersättning, och hela tiden ändrar dem allteftersom du bevisar att de anledningar de anger är korrekta och kvalificerar för ersättning, så borde det vara något för grävande journalister att undersöka.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1: Ja jag är så trött på detta.
Jag kan hålla med om att jag inte gjort smärtrehabilitering i Västervik…men jag har ju tjatat på min läkare om att skicka en remiss det vilket han inte gjort.
Jag har också bett om en remiss till Neurologen men det blir heller inte av.
Det som FK slog ner nu på igen var smärtrehab (vilket jag kan förstå) men sen kom de med att jag måste göra en Magnetröntgen. Det har de aldrig nämnt.
Och sen min vikt igen då.
Där kommer jag nu få hjälp av en dietist att göra ett matschema så jag hamnar i fas med det.
Så….lite olika skäl varje gång.
Skiter nu som sagt i de och tar det här med min koordnator, FK, jobbet och min läkare om att börja arbetsträna. Vilket jag vet inte kommer gå.
Men förhoppningsvis så har jag då gjort smärtrehab iallafall.
Och kommer då göra en ny ansökan.
Det kommer bli ut i press om detta vad det lider. Orkar inte just nu.