Förvaltningsrättens belut
Fick idag svaret på domen från Förvaltningsrätten.
En julafton!!!
Mitt ombud skrev Grattis till att jag delvis fick igenom det.
Men ändå inte!!!
Enligt förvaltningsrätten så är jag ej arbetsför mot något som helst arbete på 3/4-delar.
Enligt de så har jag rätt till det men i nästa mening inte.
Enligt FV så har jag ej gått igenom någon medicinsk och arbetslivsrehabilitering.
ÖHHH….Finns inga mediciner mot Fibro och ME mer än värkpiller.
Arbetsutredning genom en rehabplan gjordes för exakt 1 år sedan och det fick jag avsluta.
Så nu ska FK ta hand om ärendet igen och nu är det upp till de. Suck………..
Det FINNS inget mer att göra. Min läkare har skrivit detta i intygen utförligt.
Jag fattar inte ärligt talat!!!
Så efter jul nu ska jag försöka boka en tid till min läkare till efter nyåret.
Och jag får kontakta FK vad det är de vill ha.
Jag kommer föreslå ett möte hos min läkare med de så allting utreds.
Så God Jul på er alla.
En som snart ger upp.
Har läst i genom FV beslut.
Jag har inte genomgått modual smärtrehabilitering och de vill uttömma alla medicinska saker.
De säger att jag inte heller gjort arbetslivsrehabilitering. Vilket jag visst har gjort.
FK har inte skrivit något om varför vi fick avbryta den.
Hade de gjort det och jag hade lämnat det till FV så hade det varit en sak mindre.
Enligt FV är jag ej arbetsför på 3 fjärdedelar. Och ej mer än halvtid. Detta är nu upp till FK att bedömma.
Så jag ska be om dokument när jag avslutade arbetslivsrehabiliteringen och sedan ta reda på vad mer de måste ha för att bevilja mej detta.
Läkare och FK är inte överens om vad jag måste genomgå för att jag ska bevisa att jag inte är arbetsför på något sätt.
Jag har sagt till läkare vad FK vill ha men då har inte läkaren lyssnat. och vice versa.
Jag hoppas att min nya läkare kommer göra detta.
Ska be att han ringer och pratar med min handläggare på FK så får de komma på vad som ska göras. Det kan omöjligen jag veta.
Någon medicinsk bedömning har inte gjorts säger FK….men vi har uttömt de mediciner som kan hjälpa vid ME och fibro…inga hjälper mer än smärtlindring.
Sjukgymnast säger de inte kan göra något.
Jag gör det jag kan hemma men det har ju inte med saken att göra. Det är dokument som ska styrkas i detta fallet.
Så nu har jag en plan för allt.
Lider med dig 😌
Sådär ja! Duktigt FK!!
Fick preliminärt beslut igår. En fredag som förstörde hela min helg. Det är alltid så…att de ger dåliga beslut fredagar så man inte kan ringa och skälla på de förrän man lugnat ner sej till veckan efter.
Det kommer bli ett avslag från de. TROTS beslut från FR.
Nu kör de med att jag inte genomgått mulitimodal smärtbehandling.
Det kan jag köpa och jag kan visst göra det. Men jag vet redan hur det kommer att gå med det.
Sen kör de nu på att en viktreducering kan göra så att jag kan återgå i jobb.
Öhhhh…ja visst jag är fet och det beror ju på att jag inte kan träna.
Det har inget med ME:n att göra på det viset men jag har blivit tjockare AV ME:n då jag blir sämre vid träning och all överansträngning. Vilket de inte förstår!!
Jag vill gärna gå ner i vikt…vem vill inte det om man är tjock???
Men det kommer inte hjälpa mej att återgå i jobb då det inte är det som är problemet.
Jag ger snart upp.
Har nu bett mitt ombud om hjälp och har beställt en teletid till min läkare.
Jag ska be läkaren ringa han som man kan kontakta på FK.
Men nu ska de dra detta med min övervikt i långbänk. Det har de inte ens nämnt något om innan men kom nu. Verkar som om de flyttar orsakerna till avslag efter hand. Och vad de kommer på för tillfeället för att ge skäl.
Jag funderar nu snart att gå tillbaka till mitt jobb om detta ska fortsätta. Pallar inte mer. Men pallar heller inte att jobba. Säga upp mej kan jag inte heller då är det 90 dagars karens utan a-kassa.
Detta är sinnesjukt!!! Hur fasen kan de gå emot FR beslut?? Och dels hitta på nya ursäkter som inte ens FR har påpekat.
Här gällde det medicinsk eller arbetslivsrehabilitering och inget annat.
Går jag i genom smärtrehab med dåliga prognoser så har jag ALL rätt att få sjukersättning!
- Redigerat 2025-01-18 14:24 av [Mia-45]