Petekier?
Sådana har jag också emellanåt. Åtminstone liknar det dem jag får. Har inte fibro, så jag tror inte det har med det att göra. Vet inte varför jag får dem, men tror att jag har vissa icke-konstaterade allergier, så kanske de kommer därifrån.
https://www.doktorn.com/sjukdomar/petekier-r%C3%B6da-utslag/
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag får ta detta med min läkare i juni.
Har haft dessa säkert i över 1 år…men inte tänkt så mycket på det. Men är mer framträdande idag av nån konstig orsak.
Käkar ju blodtrycksmediciner så kanske kan vara de som gör att jag blir sån.
#2: Jag har haft mina i många år, men inte tänkt så mycket på dem. De kommer och går och jag har inte några direkta obehag av dem. Äter också blodtrycksmedicin, så det kan ju vara därifrån de kommer. Har dem mestadels på benen och fötterna, men även på händerna ibland. Fast de kan förstås också vara nässelutslag.
Eftersom jag har ett klaff-fel i ena benet, som gör att blodet har svårt att rinna tillbaka uppåt och gör benet svullet, är jag van vid att de små blodkärlen spricker ibland. Har dock inte funderat så mycket på om prickarna kan ha med det att göra.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3: Ja det kan ju vara av medicinen.
Men bäst att kolla upp.
Kliar dina eller så?
Jag känner ingenting av mitt.
Det händer att de kliar, men det är mest de på händerna. Därför tror jag att de är nässelutslag. De på benen kliar inte och jag märker inget av dem.