Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: prathörnan
Läst 4517 ggr
Rita-S
0

OT-NU Börjar det! Biblioteket in progress!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som fulgte med i flytt-tråden anske minns att vi har 3 sovrum i huset, och dom av er som sprang på min blogg och kollade bilder kanske även minns att enbart två sovrum syntes till på bloggen?
Orsaken var faktisk att det tredje sovrummet var klotrat ner med flyttlåder, verktyg och annat jag inte riktig visste hur jag skulle göra av. Generad
3 låder med grejer till sovrummet samt 8 lådor datorprylar. "jag packar ut sen" tänkte jag i påsken och sen har man aldrig fått fingret ur arslet. Men nu bestämte jag att nu släpar jag upp det sen får jag ligga och se på "flyttlåda" när jag skal sova eller sitta med datorn till jag FÅR fingret ur arslet och köper byrå som jag behöver för att packa ur ;)

Men åter till biblioteket. Nu som jag har röjt ur verktyg, lådor och grejs vågar jag visa fram bilder :) Här är dörren ut till vardagsrummet!

Vi har mycket arbete att göra. Först måste vi ju få ut alla böcker och hyllor som finns här, sen skal vi slipa snabbt på karmar runt dörr och fönster samt slipa golvlisterna.
Sen skal vi dra ut alla pluggar o sånt i väggen, spackla alla skador och sen slipa överlägsen spackel. Vidare igjen skal det målast: 1 vinröd vägg, 3 vita. Jag funderade på att måla en bred stripa med färg på alla 4 väggar så det blir en ram runt väggen på ett vis, antigen svart eller ännu mörkare vinröd, jag klarar inte bli överens med mig själv, oavsett skal vi då ha en vinröd och 3 vita väggar. VInröd och vit panelgardiner med och jag tänker köpa lite snyggare gardinstang. Sen bara svarta möbler, svart och glas :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Rita-S
0

Detta blir den väggen som skal va den vinröda väggen. Här skal vi ha ett soffbord och 2 höga vitrinskåp, Klingsbo från Ikea för dom som är nyfikna.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Rita-S
0

Denna väggen är den man ser på när man kommer inn dörren. Der skal vi ha 3 stykk svarta blly med glasdörrar. :)

Rita-S
0

Vidare, fönsterväggen, låga breda klingsbo vitrinskåpet skal stå där det nu står liten vit bokhylla, och framföre fönster skall vi nog ha en eller två stolar + litet rundt bord, även det klingsbo.

Rita-S
0

Sista väggen, här skal det va 2 svarta billy med glasdörrar samt en benno i svart till musiken :)

lisette
0

vet du vad som är SKITSNYGGT?

ett rum som är helt rött. även taket.. me löööv. borde se om jag kan fixa en bild på det.

Simson
0

Och när biblioteket är färdigt blir det forumträff där för invigning??? Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

lisette
0

varför ska ni måla eg? det är ju fina tapeter där nu… ;)

Rita-S
0

#7 javisst, görsnygga, jag är urless på gult nu i och med att hela lägenheten i Ljusdal va gul när vi flytte innFundersam. Nästan hela iaf. Och inte för var jag av med allt gult där så köpte vi här och fick åter ett halvt gult hus ;) Nej vi skal måla, vill ha andra färger :) och inte minst: Tapeterna här i huset är Borosan serien till Borås tapeter, sådana 99 kr rullen som får fettfläckar om man tänker på dom tillräcklig nära väggen. Köket har fina färger, men maaaaaassor av fettfläckar på tapeterna, överalt typ. Vi kommer så småningom ta ALLA rum, men det mäst brådskande var ju det rosa sovrummet. Det är inte längre rosa ;)

Men, när vi tar hallen och vardagsrummet, trapphallen uppe så lär vi hyra proffs, annars kommer jag svära så brandkåren kommer. ellan hallen och vardagsrummet står nån såndär tregittergrej som skal bort, jag vill ha en båge i stället, så vi lär ställa upp nån lättvägg där, sen kan vi tapetsera hallen i en annan färg och vardagsrummet för sig :D

Men FÖRST skal vi ta biblioteket :) Nu i hälgen röjde jag ju. Jag tog ut alt av extrasänger från kottet under trappan upp till gästrummet och sen stoppade jag verktyg dit sängarna sto i stället, jag släpte upp låda på låda, och det vart ju nästan inget kvar. Nu till hälgen börjar vi packa ner allt av böcker i lådor och släpar ut av rummet, alla bokhyller skall ut (fast det dröjer kanske till söndag innan vi orkar) och vi skal börja slipa listvärket och spackla. Vi kommer peta lite nu, detta rum skall bli riktig gennomförd :)

linasvovvar
0

Ohhh det kommer att blir skita snyggt

Rita-S
0

Jag hitta gardinerna i dag!
Plommonfärg vart det, riktig fin färg. Inte alls farlig dyrt heller. så nu skal man bara få lönen, beställa dessa och sen köper vi färgen så fort vi får gardinerna hem så vi kan visa "denna färg tack, 1 liter."

:D

[Tassy]
0

#8 jotack, min lya är också gul, jag bor på gärdeåsen Räcka ut tungan

Rita-S
0

#8 konstigt, kan det möiligtvis va samma uthyrningsfirma? ;D Som har köpt typ en pall gul tapet billigt på rea? :D *flinar*

[Tassy]
0

ja du Rita, jag undrar det ja Flört det kan väl ändå inte vara möjligt? *asg* Skrattande

Rita-S
0

#13 nej det kan omöiligt va.. ;)
Fast jag förstår ju om dom nytjar hövet att köpa på rea en hel massor med tapeter när chansen fins.

Rita-S
0

Gardinerna hittade vi lördag som var på jysk. Vi har dom samma i vardagsrummet bara i svart där, så dessa blev anskaffade till biblioteket :)
Och det blir då denna färg på fondväggen!

V-lang
0

Det kommer bli jättefint Rita :)

Du är smart du Simson, klart vi måste fixa forumträff i Ritas bibliotek *viskar* hoppas hon rappar på så vi får träffas Hemlis

Rita-S
0

har även fått köpt färg till väggarna, färg på sprejburk så jag kan färga dom vi redan har dessutom

V-lang
0

På sprejburk? Nu fattar jag inte ska du spraya på färgen på väggarna?

Rita-S
0

nej på bokhyllor :D färg till väggarna, komma, färg på sprejburk och sen skulle jag ju skriva "så vi kan spreja dom hyllor vi redan har" men tror ni inte ordet hyllor blev uppäten av nån muppe? Oskyldig

lisette
0

fast det där lät som om du köpt färg på sprayburk som du skulle måla på väggarna med… =)

Rita-S
0

#20 Shhh! Jag är den allmäktiga Sajtvärd, jag gjör aldrig fel ;)

lisette
0

vad pratar du nu om? *faller på knä och ber om att inte få stryk*

V-lang
0

*ASG* Jag trodde det var jag som började bli trött och missat nått Cool Det låter som att det är inte bara jag som ska hålla på att måla i sommar….jag har gått och gruvat mig i 2 veckor nu, men jag kanske får lite insperation av dig nu om jag har tur Skrattande 

Men är det lätt att måla möbler med sprayburk? Jag har aldrig gjort det men den här gången skulle det verkligen underlätta för mig =)

Rita-S
0

SÅ skal det låta \o/

Fjäska mer!

Cool

Men skämt åsido, det är varmt, jag packar böcker och är virrig så det ordet glömde jag skriva :) För en groda får man säga, jag va helt säker på jag hadde skrivit "färg på sprejburk så jag kan färga dom bokhyllor vi redan har" Generad

V-lang
0

Ja nog för att vi med fibro är virriga men inte blir det mycket bättre av att vi har mycket att göra…så andas in och andas ut och ta det lugnt, färdigt blir det endå tillslut Skrattande

Rita-S
0

Ja ni skal se jag kommer glömma stoppa böcker i hyllan och sitter i vardagsrummet och undrar vad jag glömt!

Eller glömmer måla vinröd vägg!! >.<

Misimurf
0

Du får skärpa dig Rita, annars kanske du tar sprayfärgen på väggarna och väggfärgen på hyllorna ;)

Rita-S
0

jo det hadde nog varit snyggt Misimurf ;)

V-lang
0

*ASG* Det skulle allt se ut, men det skulle inte vara så konstigt med tanke på vad virriga vi är vissa dagar ;) Du får hojta så kommer vi ilande som små möss och hjälper dig, du vet jag har ju inte allt för långt till dig….ca.1.5 tmme med bil.

Bettan49
0

Bra dam reder sig själv. Såg bilderna det var ju jättefint.

Men gult i hela lägenheten jag skulle bli galen.

Visst är det ljust o bra men lite fantasi får man ha.

Det kommer att bli din "egen design" Rita.

Känn dig stolt.Skrattande

Rita-S
0

#30 jo där vi hyrde köpte ju hyresgästföreningen hela pallar med utgåande färger från Borås tapeter, och enbart den billigaste dom hadde som heter Borosan serien. Och när vi flytte inn i lägenheten där var dom 3 största rummen gula

Och när jag flytte hit så upptäckte jag att här hadde dom som bygde husen gjort samma deal! >_< och hallen, vardagsrum, trapphallen och hallen uppe g¨r i ett och är samma gula tapet, och sovrummet innanför vardagsrummet, det som nu skal bli bibliotek, har en annan gul tapet ;) Det är mer enn halva huset egentligen ;)

Och ja, det är samma serie, borosan tapeterna.
ända rummet som inte har orginal tapet sen 20 år tilbaks var sovrummet uppe, det VAR ljusblått men det var rosa när vi köpte. Nu är det grått och brunt :)

Så det skal bli jätteskönt att få fixat bibblan med EGEN stil :)

Vi orkade inte tömma rummet helt för böcker i går, men det kvarstår kanske bara några lådor, så vi kanske får fixat i kväll. Senn skal jag slipa snabbt över ytan på karmarna till fönster och dörr, och golvlisterna förens vi spacklar vart ända lite hål vi hittar :)
det får torka till lördag eftermiddag sen sliper jag snabbt över så det blir plant och söndag börjar vi MÅLA! \o/ Vi tar dom vita väggarna först, sen den vinröda, och sist lister och karmar!

Rita-S
0

Detta är den väggen som skal bli vinröd. Om ni kikar på bilden från den väggen igjen kan ni se två klungor med 3 gipsankare. Det blev några ekstremt stora hål efter jag drog ut dom, och jag fick trycka över en halv tub med spackel i hålen. Det lär nog få torka minst 2 dar innan vi kan slipa det men det gör inget, vi skal börja med dom vita väggarna ändå, och det inte förens på söndag.

Rita-S
0

Detta är en av dom väggar som skal bli vita.
Som ni ser är det många små hål, men ingen riktig stora, det var massor av små hål efter små spik och skruvor. Det är redo för slipning i morgon, och jag orkade inte ta listvärket i dag så det sliper jag snabbt i morgon efter vi har varit på Ikea, sen spacklar vi även där.

Det får torka till söndag ;)

Rita-S
0

3 stk billy bokhyllor, två styck svarta detolf vitrinskåp och 1 styck Pilbo soffbord är innhandlat. Pilbo ser ni här , detolf här, och billy räknar jag med ni alla gissar ser ut som rakt upp och ner bokhyllor :)

Pilbo syns inte så bra, men det är 2 lådor man drar ut på varje sida, med glas över så man ser ned i innehållet i lådan. Perfekt. Att det var på rea till 379 pga det är utgåande ännu mer perfekt, så vi köpte självklart det.

Köpte även en ivargavel till datorgrejer samt 4 nya hyllplan, och en rebus förvaring till räkningar, pännor o grejs :)

Dock var det viktigaste att få tag på bokhyller, soffbordet och vitrinskåpen till bibblan, vilket vi fick fixat i dag! :D

Jag kollade spackel i dag, det har torkat bra, men det har dragit sig innöver, så jag lade på lite mer spackel på dom stora groperna efter gipsankaren innan vi åkte till sundsvall i dag. Kanske jag kan slipa i mårn ändå :)

Rita-S
0

Färdig sandat och klar för maskering. I bakgrunden skymtas tornet av boklådor.. ;)

Rita-S
0

Första ströket med vit färg!

Rita-S
0

andre strök med färg. Det ser kanske bra ut, men vi beslöt ändå att dra ett tredje strök.

Rita-S
0

Tredje och siste strök med vit färg! Nu är allt som skal va vitt helt vitt :)

Rita-S
0

1 strök vinrödt! Vi måste ha et lag till men det märks att detta är dyrare färg, den täcker bättre! :)

Rita-S
0

Sista ströket klart!

Blev några små felsteg på sidolinjen men dom tar jag sen med liten pänsel.

Rita-S
0

Hela den vinröda väggen i all sin prakt!

Nu håller gubben på skämma bort mig med att göra middag åt mig :)

Han har hjälpt mig massor med målningen han med, men han orkade göra middagen!

Simson
0

Vad härligt att ni är klar med målningen!!! Vad roligt med forumträff snart!!! =)

Rita-S
0

Tempelmöblerna till gubben på plats, utan innehåll änn

Rita-S
0

Dom svarta billy bokhyllerna

Rita-S
0

Dom röda gardinerna! :) Det skal va et par vita med, men jag fattar skinnorna som jag får köpa i mårn. Gardinerna är aldeles för långa, men mamma kommer i mårn med symaskin så får jag lagt upp dom :)

lisette
0

har ni altan/balkon utanför?

blir ju skitbra!

Misimurf
0

Ser ut att bli jätte snyggt, va duktig du är Rita :)

Rita-S
0

#46 ja vi ser rakt ut på terassen från fönstret där :)

Tack alla, Rita är helt slut! Fy så ont jag har just nu och fy som jag bara vill få sprejat dom resterande hyllor lite snabbt som tusan ;) Det är då dom hyllorna ni anar gjennom fönstret.. :D

men nu får nog va nog, Rita skal poppa voltaren och nanna. Duscha får bli i mårn bitti! Nattinatt alla!

miffo
0

Mycket snyggt, det är helt i min smak.

Jag gillar svart vitt och rött ihop.

Håller själv på att styla min hyreslägenhet så långt det går i vitt, rött och svart. Ett sovrum har gröna tapeter, den färgen är helt ok för det är pojkarnas sovrum och där jobbar jag med fotbolls-tema.

Dom andra är gräddvita eller gråa, så det var helt perfekt.

Highlandertess
0

Jättefint!!

Rita-S
0

tack! Självklart kommer det bilder när vi har packat ut alla böcker :D

Simson
0

Det blir så fint!!! Förstår att kroppen säger ifrån nu! Hoppas du fick en någorlunda bra natt ändå!

Rita-S
0

Nja natten var hyfsat men det lär inte kommande bli.

Jag började jobbet med att spreja hyllorna. 2 burkar senare var jag typ halvvägs på den stora hyllan, och färgen täcker ap-dårligt. Nu har jag ont i huvudet av dunsterna, och i ryggen av att stå böjd.

Rita har gett upp! Jag ångrar mig!

Men, jag kommer köpa ett spann färg i stället och måla med pänsel och rulle i stället. Nu är den stora hyllan nästan helt svart, nu får jag köra hela loppet tycker jag. Men det lär inte bli lika snyggt som sprejad, det kommer ju synast med pänselströk o så *lite besviken*

Men svarta skal dom bli!
Det kommer bara ta lite längre tid…. :)

lisette
0

men inte om du använder roller. då syns det inte.

Rita-S
0

#54 jag tänker köpa en sådan liten roller vet jag, men bästa är om det bara blir svart, då skal jag va nöjd :)

lisette
0

köp en ordentlig så du inte köper en sån i skumplast. jag gjorde det en gng. vilket driiiiiit! ;)

Rita-S
0

nej ingen skum vet jag! ;D

Simson
0

Du vet vart du skall vända dig till… *blink blink*
Jag följer med *blink blink*
…ska vi se om det ingår kramar även denna gång… *fniss*

Rita-S
0

#58 ;) Jag kommer iaf köpa färgen på öb tror jag, jag är snart pank, så attans mycket pängar har jag tyvärr inte, men vi kan ju hälsa på iaf ;)

Phuh. Jag har fortfarande träningsvärk men känns ut som det är lite mindre enn förut!

Bigblomman
0

Jisses, vad snyggt rummet blev! Jag är impad till tusen av dina talanger, Rita!

Rita-S
0

#60 tack :D

Och sen skal jag besvika med frånvaro av talang att hålla det städat och snyggt Generad

V-lang
0

MEN Rita vad fint! Ni måste ha stått i och jobbat på bra, usch nu vill jag börja med mitt sovrum för nu fick jag insperation Skrattande

Rita-S
0

#62 HYR PROFF! >.< Eller skaffa gardintrappa :D

Jag ha fortfarande träningsvärk i rumpa och lår, men annars mår jag skapligt. Får se hur skapligt det blir efter jag stått böjd och målat lite hyllor… :D

lisette
0

#63 hur målar du eg? träningsvärk?? ;)

Rita-S
0

#64 vid att skutta upp och ner på pallar..? :)
jag har inga trappa eller nåt att kliva på, så fick stepping training så det räckte.. och bara det att gå i vanliga trappor är smärtsamt för mina höfter så..

Simson
0

#65 ursäkta att min sjuka lilla kinkyhjärna lägger sig i men om du kliver upp och ner likt stepping training kanske vi skulle samla in till en sådan där "vuxengunga"…då kunde du sitta i den och gunga och måla?? Studs studs… GeneradFlörtFörvånadRäcka ut tungan

ja jag vet att mina associationer spårar ur ibland…Oskyldig

V-lang
0

*ASG* Men Simson då Cool

Simson
0

#67 jag e plågsam… Skrattande

V-lang
0

*asg* Plågsam det var lindrigt sagt Räcka ut tungan

Simson
0

#69 jo men jag e ganska snäll…också…? Oskyldig

Rita-S
0

#66 O.O Jälp! Jag kommer va sjösjuk!! :O

Nu har jag målat dom två strösta hyllorna svart. Dom får torka tills i mårn, sen kommer dom på plats. I morgon målar jag den lilla hyllan, och sen hyllplattor i massor. PHUH

Mamma är snäll och kör lite soper för oss till miljöstationen i mårn! Snälla mamma :)

V-lang
0

#77 Hur orkar du Rita? Jag har suttit och glott på 2 hyllor på våran altan som jag skulle vilja måla vita, men jag är såååå trött på att måla :/ Då ska du veta att jag har en hel sängram och 2 sängbord som jag måste måla också, snällaaaa kan du inte komma nu när du endå har ångan uppe Oskyldig

Rita-S
0

#77 frågan är hur mycket ånga som finns kvart när jag är klar med allt jag skal måla här då .. :D

Jag går nog mäst på envishet och inte så mycket på energi just nu, men jag har svårt att skilja dom två från varann hos mig. Jag känner mig energisk som tusan just nu, men jag gissar att när vi är klara klappar jag i hop på soffan några dar.

Var ute och kikade på hyllorna. Den svarta färgen täcker bra, men några platser behövs lite ekstra flick så jag får ta det så tidligt jag kan i dag så kanske hinner det torka innan jag skal lägga mig :)

Silke86
0

Du har varit upptagen! Bra gjort!

Erik

Rita-S
0

Tack Silke, skönt att se dig på sajten igjen! :D Själv har jag varit lätt frånvarande pga bilderna över, började ju förra veckan med att packa ner allt grejs, men visst har jag sett du inte varit här på ett tag! :)

förrästen.. vill du ha lite lätt begagnat träningsvärk? >.<

Silke86
0

Om det skulle innebära att det skulle göra livet lättare för dig skulle jag ta det omedelbart.

Silke

Rita-S
0

Hm, IR är deaktiverat och Bluetooth hittar dig inte :( Jag får vänta några dagar så är nog överföringen klar!

Nu har dom tre hyllor som skulle bli svarta blivit svarta :)
Kvarstår: Liten vägghylla, CDhyllan och den lilla hurtsliknande byråen. Dom återkommer jag med när dom är målade och på plats! :D

Rita-S
0

Och våran stressless har fått flytta inn från vardagsrummet tilsammans med ett litet bord. Jag velar lite på om jag skal måla bordet eller inte, men jag tror faktisk jag lämnar det i och med att det redan finns något trä i rummet redan.

Rita-S
0

Notera lådorna man anar i sista bilden ;) Det är böckerna som kvarstår!

Nu måste jag i morgon måla alla hyllplan som skal inn i bokhyllorna, sen kan jag på lördag packa ur böcker så det ekar! :D

lisette
0

men finns et inte svarta billyhyllor?? *funderar*

tycker ni ska behålla bordet som det är. blir snyggt som bryter av. annars blir det för mkt svart… o damm syns inte lika tydligt på trä som på svarta saker.. ;)

Rita-S
0

#80 läs text i #44 ;) Jo dom finns, men ENBART i storlek 80 cm X 202 enligt kundtjänst och hemsida :S Fatta varför, jag ville ju ha liten svart med.. (men jag har ju det nu! :D

och i och med att jag hadde 2 vita billy bokhyllor  (bild i #3 och #4) tyckte jag det va fel att bara skräpa dom bara pga fel färg när dom båda är under 3 år gamla, och den stora breda bruna hyllan från #4 är rätt nog inte nån Billy men den är lagom lik när man bara målar den så den med blev svart!

lisette
0

ah jag är med… :D : D

Rita-S
0

;)

Zimba
0

Jösses va fint det blir, vilket jobb ni gjort. Avis e jag. Flört

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

O men det kostar, det märker jag i dag! Det är ont överalt och den energien jag kjände tirsdags märker jag inte så mycket till i dag. Men det blir oavsett värd det!

Rita-S
0

Och i dag… alla hyllplan är målat och stoppat i hyllorna, skadorna är fläckat på så det inte syns vart hyllplanen har repat upp hyllväggen. Har målat den lilla trähyllan som skal på väggen, den torkar nu, sen är det hyllplanen till CDhyllan, och slutligen den lilla byråen. Sistnämda funderar jag på att slipa av litegrann, den är målat många gonger nu, och är mycket ru på ytan. Funderar faktisk att slipa av lite och sen måla, men jag tror inte jag orkar slipa alla lager färg av vet jag. Det lär bara bli att slipa till en plan yta.

Rita-S
0

Jag glömde ju! Jag köpte världens gulligaste lilla målarpänsel på överskottsbolaget och målade vitt på allt jag slamsade av rödfärg på väggen, så nu ser det jämnare ut där med :)

Med lite tur är allt så tort i kväll att vi kan packa ut.

Rita-S
0

Nuuuuu! Nästan nästan klart, ända som inte är klart är den lilla byråen och cd-hyllan! På bilden ser ni där jag har fixat lite på det vita där jag va oförsiktig och kletade röd färg.

Rita-S
0

Bokhyllor fulla av böcker :)

Rita-S
0

Gitarren har fått en plats :)

Rita-S
0

Dom målade hyllorna, med böker, filmer och tidningar :)

Rita-S
0

Vår inte aldeles för vakra men fungerande lilla vinhylla

Rita-S
0

Min manns meditationsaltare!

Rita-S
0

Hela tämpelväggen :)

Rita-S
0

Den lilla trähyllan svartmålat. Vi stoppade hans farfars trofeer från bilrace och bowling där, pyntgrejer , samt et måleri vi fick av hans nevö Marius. :)

Rita-S
0

Mitt eget lilla skryt, pokalen jag vann för deltagalse i en poesikonkurrance! :D

Rita-S
0

Det var alla bilder för nu :) Den lilla byråen och CDhyllan kommer i hörnet vid gitarren, och vi får se om jag orkar stoppa upp nån bild på just det Cool

Sara
0

Wow! Jättesnyggt!

Men hur gjorde du när du målade billyhyllorna? Slipade du innan eller hur fick du färgen att fastna?

Sara

Rita-S
0

nej jag slipade inte och det borde jag nog gjort, det skal såååå lite till för att färgen lossnar :/ Dumma dumma mig. Nej, vi skal nog leta efter hyllor att ersätta dessa med med tiden, men just nu ser det iaf bra ut ett tag ;)

miffo
0

snyggt och bra jobbat

nu får du allt sitta ner i de sköna fotöljerna och njuta lite gott vin

Rita-S
0

Jo gissa om jag skal! :D

Sara
0

Aha, ok, ja då blir det lätt märken i färgen. Med det är så jobbigt att slipa så jag hade hoppats på att du hittat en färg som biter sig fast. Glad

Sara

Rita-S
0

tja, denna akrylfärgen sitter bättre enn andra färger jag vet om då :) Om det är en tröst?

Bigblomman
0

Skitsnyggt och jag ser att du också har läst Sagan om isfolket eller????

Rita-S
0

hur många gonger jag har läst den har jag inte längre koll på, men jo jag äger hela serien, häxomästaren, sagaen om ljusets rike, dom svarta riddarna. Har dock inte blåljus :) änn. Men sen kommer ju en jul och födelsesdag nu.. ;)

miffo
0

Sagan om isfolket, är det den som har typ 40 böcker?

Rita-S
0

#106   47 ja :)

[Tassy]
0

oooh, isfolket! helt underbara böcker Skrattande hmm, jag tror jag ska läsa idag, när det åskar och allt Flört

Rita-S
0

jag har suttit på bibblan nu några timmar med en katt i knäet och läst! Underbart! \o/

dreamiz
0

Vilket jobb du/ni har gjort Rita! Verkligen jättesnyggt!!! Hoppas nu att ni sitter o kopplar av i fåtöljerna med en god bok eller nåt. "Sketasnyggt" blev det tycker jag. Glad

Simson
0

Helt underbart snyggt!! Läckert! Jag är imponerad! Glad

Rita-S
0

Vi har tyvärr bara en fotölj :( Så vi turast om
Skal dock innhandla två nya stolar med fotpallar när man har pängar

V-lang
0

Men så snyggt det vart Rita!!!!! Verkligen ett jättejobb har du gjort så nog är du värd att sitta och läsa alla Sandemos serierna i några månader tycker jag Skrattande För har man väl börjat läst dom så kan man inte sluta, jag har läst alla hennes serier och då har det varit sträckläsning *avundsjuk*

Rita-S
0

#113 Månader…? Generad ja om jag tar alla böckerna jag har av henne kanske det drar ut på en hel månad..

[Tassy]
0

isfolket plöjer man på en vecka Skrattande

Bettan49
0

Tänk att få sitta i ditt biblotek Rita! Och läsa sagan om Isfolket har läst 40 av de 47  har du resten i ditt bibliotek kanske?

Bettan fryser idag

Paddiz
0

Rita.S: Har inte varit inne i denna tråden på länge men nu har jag besökt ditt nya bibliotek. Det blev jättebra och jag hoppas att du får många sköna timmar i din fåtölj.

När jag satt och tittade på bilderna så utbrast jag till min man att du läser Isfolket och i nästa sekund sa jag till honom att det är väl klart att du från Norge läser Sandemo.

Jag har läst Isfolket många gånger och den är lika bra varje gång.

Min son heter Mikael Marco Dominic och ni som läser Isfolket förstår säkert var namnen kommer ifrån.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Silke86
0

#5 Jag håller med i teorin är ett hel rött rum snyggt men jag tycker nog att det mest känns som att gå tillbaka till livmodern :p

Silke

Rita-S
0

#117 Dominic är et jättefint namn tycker jag *drömmande blick*

#116 jag har hela serien, hela häxmästaren som kom efter, hela ljusets rike efter där igjen (där får du möta några från isfolket igjen :D) och alla svarta riddare :)

Rita-S
0

Och nu! Nu är byråen och CDhyllan målad och på plats! Passade på att flytta stereoen dit jag hadde tänkt den skulle stå hela tiden dessutom.

Rita-S
0

Och där stereon sto har jag nu stoppat inn en bild bara :)

miffo
0

En vacker tjej på bilden, e det du Rita

Rita-S
0

Nej tyvärr inte ;) Den till höger är första animeinspirerade bilden en kompis gjorde, och skal va nån älva eller nåt :)

Rita-S
0

Ooooooch nu är jag äntligen klar med liftgardinen! Fick tilbaks symaskin från reparation förra veckan :) Här ser ni helhetsinntrycket!

Rita-S
0

Närbild av hur det ser ut med ringar och spets

miffo
0

Snyggt, det vore nåt för mina fönster. Får väl ta fram symaskinen och brumma på lite

Misimurf
0

Snyggt Rita, va duktig du är. Har en liten fråga till dej som är "hemmafixare" (precis som jag) slipade du något på bokhyllorna innan du målade dom? Jag ska måla om ett vitrinskåp som är i samma material som billybokhyllorna.

Rita-S
0

#127 Nej du det glömte jag faktisk, och betalar för det med att jag skrapar bort färgen om jag kommer borti med nåt skarpt. Suck. Jag får göra om det nån gong jag orkar :) jag sandade dock lite lätt på hyllplanen till den lilla CD hyllan och där sitter färgen mycket bättre har jag märkt.

Misimurf
0

Okej, då är det väl lika bra att jag slipar lite innan jag sätter igång med målandet. Har en vit tv-hylla i samma stil som vitrinskåpet så jag kom på att jag ska måla vitrinen för den är ljusbrun så det matchar bättre

Misimurf
0

Jäkla skit, bara för att jag tog upp det här så blev jag grymt sugen på att sätta igång med skåpprojektet nu på en gång. Har jätte ont överallt så egentligen orkar jag inte. Kan kanske börja med att iaf plocka ur alla glas

Rita-S
0

ja, pyssla lagom vet jag, å du inte blir sämre i värken :) Men kan va det är roligt iaf, om du är försiktig!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.