PMS?
Har ni tjejer problem med PMS? Och Isåfall, vad gör ni för att mildra det? Jag använder Provera 10mg ca 10-14 dagar i månaden. Dem är guld värd! Vill ha tips på allt utom naturliga brygder/hopkok :) Tipsa gärna om hemmagjord peelingkräm som jag kan använda i duschen, någon som len än ett rivjärn eller sandpapper :)
Jodå, PMS deluxe. Jag tar inget speciellt för att mildra det, till min makes sorg 😃 Jag tar värktabletter mot magsmärtorna och använder värmefilten. Jag säger åt min make att inte reta mig, att jag kommer bara bli arg om han gör det. Sedan äter jag mycket godis 🤪 Det är vad jag gör!
Som peeling brukar jag blanda socker i min favorit duschcreme. Just nu har jag Niveas tvål som har massa olja i för att inte bli så uttorkad. Man kan även blanda i socker i olivolja, då återfuktar man huden samtidigt. Det som är bra med socker är att den smälter tillslut så man kan inte peela för mycket!
Nej inga problem med PMS. Kanske är en aning mer ömskinnat dagarna innan men inget allvarligt problem här.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#2 Det måste jag testa, det där med socker!
Det värsta med min PMS och som fick mig att söka hjälp var mitt tjutande.. när jag jobbade så kunde tårarna börja rinna för inget, och det blev värre när jag blev arg på mig själv för det. Det kom och gick under dagen.. det var droppen. Då fick jag Provera. Humör kunde jag stå ut med, men inte tjutandet. Jag är superblödig ändå så det räcker.. :)
Vad gäller humör så behöver ingen reta upp mig, det klarar jag så bra själv :) Att smälla i köksluckor var min favoritsyssla dagen före Fröken M hälsade på, haha… Då visste alla vad som gällde och var tysta.

Oj oj, PMS har jag å det grövsta. Ilskan bara kokar i mig, jag är arg på allt och alla veckan före mensen. När sen mensen kommer blir det alltid en AHA-upplevelse "Jahaaa!" Trots att jag vet.