Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 8619 ggr
[Lilla Fröken]
1

Tramadol = dålig sömn?

Vet inte om det är tillfälligheter eller inte, men varje gång jag tagit Tramadol så har jag haft en helvetes natt sedan. Även om jag tagit kapseln tidigt på morgonen. Har svårt att komma till ro även om jag har Zolpidem att somna på.

Har ni andra som använder Tramadol samma erfarenhet? 

(Har testat Propavan men den är hemsk! Får mardrömmar och jag känner mig hjälplös då musklerna liksom slappnar av för mycket)

MiaaiM
0

Jo, om jag tar dem efter kl 17, då har jag svårt att sova och om jag väl somnar så vaknar jag minst 15 ggr under natten. Därför tar jag som senast kl 16, aldrig senare än så. Jag känner mig aldrig speedad eller superpigg när jag tar dem och kan känna mig trött när jag lägger mig men ändå kan jag bara inte somna! 🤔

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

Ladydragon
0

tyvärr inte här är det tvärtom 🤔 men för mig så har jag så ont på kvällen att det är en lättnad att få lite smärtlindring innan jag somnar och jag slipper då oxå att vakna av smärtan

[Lilla Fröken]
0

Jag tar ibland en Tramadol på morgonen, på em och kväll Citodon. Men det hjälps inte. Sover illa ändå. De dagar jag bara använt Citodon går det bättre. Jag önskar att jag kunde använda T till natten.. Men så är det, vi är så olika :)

bogrenjohanna
0

Får nog hålla med #Ladydragon. Har jag mer ont och tar en tramadol så somnar jag bättre. Men kan vara blandningen mellan mina mediciner, har inte samma som dig. Tar cymbalta varje morgon och saroten på kvällen, tramadolen tar jag bara vid behov, den hjälper mig.

FruJag
0

Jag sover mycket sämre om jag tagit tramadol på kvällen. Vet inte när min brytpunkt är riktigt, men nån gång innan halv sex i varje fall..

Jag sover bra 3 timmar kanske, sen vaknar jag o har svårt att somna om. Alternativt så vaknar jag massa gånger hela natten.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se