Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 1262 ggr
FruJag
3

Vad gör dig glad?

Det är ju väl känt av oss här inne att roliga saker gör värken lättare. Så jag tänkte helt enkelt att vi kunde skriva positiva saker (enbart) här inne. Saker som får oss glada o lättar upp värken lite. :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

FruJag
1

För mig är det hobbyjobbets måndagsmöten samt när jag är ute o jobbar. Barnen när de är på det där goa humöret. Maken, dagar då man känner sig riktigt älskad. Och just nu är en själslig lycka att kossorna kommit ut i hagen närmst oss så vi får njuta av dess åsyn från vardagsrummets fönster :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

MiaaiM
2

Härlig tråd, fin idé!! 🌺

Mina barn, Edwin, min yngste på 5 år älskar att kramar och mysa, än så länge! Alexander, min 10-åring, han brukar fråga om jag har ont, om jag har det så brukar han berätta ett skämt och ge mig en kram!

Min make, han är fantastisk och jag får höra varje dag att han älskar mig och jag säger det varje dag till honom. Oj vad smörigt det lät, haha!

Mina djur, mina katter som lägger sig i knät och kurrar. Det är så avslappnande. De känner på sig när matte har ont och lägger sig ofta på det stället, det tycker jag är fascinerande!

Mina vänner, var på stan med min vän sedan 6-års, alltså snart 25 år sedan vi träffades! Oj vad gammal jag känner mig nu! Vi har alltid roligt tillsammans!

Min familj, mina föräldrar och mina syskon! Vi har alla en ganska rå men hjärtlig ton mellan varandra! 😃

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

Mona22
2

Min gubbe, katterna och bilarna är det som gör mig glad. Att ha friheten att få ta en tur någonstans och bara vara och glömma vardagen för ett ögonblick, eller träffa andra med samma intresse. 
Eller sitta hemma med en kurrande katt i knät. Då känns det bra.

Att flyga modellflyg/helikopter eller riktigt flyg är också något som gör en glad.

Emmaliten09
2

Min underbarar varma och ömsinta dotter på 3,5. Hon gör mig glad och stolt varje dag och hon är så hjälpsam och älskar att mysa. :-)

[Lilla Fröken]
1

Jag försöker hitta något som jag blir glad av (utöver det vanliga vardagliga), men det blir så ytligt då.. Men i skrivande stund är jag glad över bra musik som jag hittat i cd-hyllan :) Det ger mig extra energi och spritt i benen!

Aminta65
0

Jag blir glad över att se mina små kattungar, nu tre veckor… Det räcker att studera dem så blir jag varm i hjärtat! O det känns ännu härligare att hålla dem o mysa! 🙂

Jag blir oxå glad när min dotter, min yngsta, skickar ett sms o frågar: Bjuder du på kaffe? Vi kan sitta i timmar o bara prata o prata om allt från himmel o jord. Hon är så härlig o vågar fråga mig om allt! 🙂

Hmm, vad lätt det var ändå att faktiskt hitta glädjeämnen, det trodde jag inte… Tack för denna tråden!

[Lilla Fröken]
0

#6 mysigt med små fyrbenta :) Är du uppfödare? Många som är det har kronisk värk och jag förstår inte hur man orkar. Jag har två vuxna katter och tycker att jag släpar efter vad gäller kamning mm. Inte så att de får en massa tovor men jag vill helst gå igenom dom varje dag. Den ena måste jag blåhålla och den andra tigger om kamning.. så olika! :)

Mona22
0

Jag är uppfödare och har värk men får hjälp av min kära gubbe när energin tryter. Jag mår så mycket bättre med djur runt mig. Dessutom får man skratta åt alla galna upptåg de hittar på.

Aminta65
0

#7 Nä, jag är inte uppfödare Lilla Fröken, det hade jag aldrig orkat eller klarat av. Min värk hade satt stopp för det direkt hur gärna jag än velat.

Men min egen lilla kise har fått fem kattungar o jag njuter varje sekund av att se på dem, hålla dem… Det gör mig gott för just då glömmer jag hur ont jag har! 

Ja, katter är så himla olika, de har sina egna personligheter o det kan man aldrig rubba… Men det är väl lite det som är charmen… Mina behöver inte kammas eftersom de är vanliga korthåriga bondkatter, så där har jag tur…

#8 Mona22 Vilken tur du har som har en kär gubbe som hjälper dig! Du har helt rätt i att man mår bättre med djur omkring sig som kan få en att tänka på annat!

Ha en bra dag alla! / Aminta65