hjälp! 3 veckor praktik
Imorgon är dagen D. Jag har oroat mig för det här hela terminen. Egentligen ända sen i höstas när värken började intensifieras.
Imorgon börjar det som jag förut egentligen strävat efter. Min slutpraktik till undersköterska. På en medicinavdelning på sjukhuset. Det som var hela målet med utbildningen. Just nu känns det som ett hopplöst fall.
Mina händer är mitt värsta bekymmer. Bara själva övningarna inför praktiken som att ta blodtryck eller ta blodprov har värkt efteråt..
Jag är så orolig och skräckslagen inför det här.
Imorgon är det mjukstart med 9-16. Sen är det 6:45-16:30 som gäller de flesta dagarna. Jag som knappt tar mig upp vissa morgnar och knappt får sova även om jag lägger mig i tid.
Jag vet ju att ni här inne är bäst av alla på att stödja i detta. Så please do..
Det blir dessutom en del utav min utredning. Vad klarar jag av att jobba med? Hur funkar det att jobba? (Har varit föräldraledig sen jan 2011, bara jobbat halvtid ett halvår mitt i det. Så var dessutom länge sen jag var på en arbetsplats 40 timmar i veckan).
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
Du klarar det! Oavsett vad som händer och vad som sker så klarar du det! Kan du inte gå upp vissa mornar, då är det så och då kommer det ju dessutom med i utredningen. Se bara till att du inte tar ut dig helt utan lyssna på din kropp. Jag struntade i varningssignalerna och hamnade i världens skov, men då lät jag det gå väldigt länge.
Behöver du få "prata av dig" så finns vi ju här!
Lycka till!! 
Tack! Första dagen avklarad. Mycket gå o stå. Benen var så svullna så jeansen knappt gick på. Känner av det i kroppen o är framförallt så extremt trött. Imorgon behöver jag vara där vid halv sju senast så jag hinner byta om o ta mig upp på avdelningen i tid. Dagens positiva är dock att blodtrycket sköts med maskin. Så pumpandet slipper jag.
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se