Boktips!
Är en stor älskare av ljudböcker och kan inte vara utan dessa. MEN skulle behöva hjälp av er som lyssnar på böcker och då enbart kriminalare. Mitt förråd av bra författare börjar ta slut och skulle vilja ha lite tips o nya ideér.
Det gäller alla som gillar att läsa oxå givetvis.
Zimba Tackar på förhand.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
hoppas du läst/lyssnat på stieg larsson då.. men det har du väl inte missat.
michael pobotham, lee child, patricia cornwell. menette walters. marie ljungstedt, läckberg, michael connoly,
sen om du vågar dig ut på andra vägar så läs alla… börja med nummer ett… böckerna om claire, och hennes resa tillbaka till 1700 talet av.. diana gabaldon, inte så "corny" som det låter, men as-intressant, och spännande ,hur hon försöker klara av 1700 talet med hjälp av det hon vet i 1900 talet.. prova, dom e tjocka as. men bra! kan inte lägga ifrån sig dom, och kom ihåg,, inte alls så sience fiction som det låter….
hoppas jag hade nåt nytt..
Elizabeth George är en storfavvo, även P D James, Björn Hellberg (han skriver väldigt speciellt, rent och avskalat lixom) Anna Jansson ska vara bra oxå (inte kommit dit än)
Böckerna om Ma Ramotzwe, den botswanska detektiven är underbara.. Lite mysspännade sådär..Tror det har kommit 7 böcker. Det är Alexander McCall Smith som skriver om henne. Han skriver oxå om Isabel i filosofiska söndagsklubben, hon trillar över ett mord typ.. Den var bra.
Lyssnar massor, men kommer inte på så mycket nu.. Nesser, Trenter och dom är ju bra..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Björn hellberg e superbra, men då kriminal böckerna , tror det finns 124 bäcker eller nåt, dom andra böckerna han gjort som utspelar sig på 40 talet och runt omkring där , e inte alls i samma nivå.
senhar du ju agatha christie, lätt! inget kompliserat där inte:)
jag vet inte hur det e med läckberg, marie ljungstedt, mm om dom har bivit "inlästa"? annars e ju dom okej..
,
#2 ska se om jag hittar Alexander Mcall smith om ma Ramotzwe, den var ny, inte läst, tack för tipset!

Tack för era tips.
Några av mina favorit författare:
Håkan Nesser, Liza Marklund,Tomas Kanger, Kjell Eriksson, Karin Fossum, Unni Lindell, Anna Jansson, Jonas Moström, Åke Edwardsson, Peter Gizzy.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Jag har läst tre eller fyra av Läckbergs deckare, och kan rekomendera dom alla. Spännande och lättläst. Vill man ha roligt när man lyssnar/läser , så äe Viveka Lärn ett bra val. Vi ses vid Röda sten, gav mej många skratt.