Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 4616 ggr
lilli-l
1

Karpaltunneloperation..krångel efter?

Finns det någon här som gjort en karpaltunneloperation och som varit med om att såret inte var läkt när dom tar stygnen och att det krånglat efter med svårläkt sår?

Carpe Diem….Fånga dagen

[Lilla Fröken]
0

Nu gjorde jag mina operationer kring år 2000 men jag hade inga besvär efteråt. Hade bara bulliga ärr som jag fick massera i tid och otid. Gick det inte bra för dig?

lilli-l
0

Jag opererade min högra hand för tre år sen och det blev jättebra. Ärret syns knappt någonting och handen fungerar bra. Men så opererade jag vänster hand nu för 13 dagar sen och efter 9 dagar fick jag ta stygnen hos sköterskan.. Bara det att det var inte helt ihopläkt och sköterska fick tejpa ihop såret. Men det varade lite och nu har jag fått byta kompresser själv och törs banne mig inte använda handen, så det inte ska spricka upp..eftersom suturplåstret släppte ju efter några dagar :( Nu är man ju livrädd att det ska bli någon infektion i och att ärret kommer att bli superfult. 

Hon som opererade nu skar upp jättemycket uppåt handen, medans han som gjorde första..där syns det knappt..

Tråkigt när det ska krångla. Och efter operation nu så var jag bortdomnad i ett dygn i lillfingret och ringfingret och när hon tog stygnen nu, så blev jag bortdomnad i tummen ett par dagar..

Känner du igen något sådant?

Carpe Diem….Fånga dagen

mongu
0

Jag gjorde dels karpaltunneloperation och morbus quervainoperation för ca 1½ år sen.

Hade inte problem med att det inte hade läkt när stygnen togs. Däremot så hade jag domningar en längre tid efter som försvann sakta.

Jag tycker att du ska ta kontakt med ortopedmottagningen där du gått och få en tid till opererande läkare. Så får hon titta på det. 

Håll inte på och greja för mycket själv utan visa upp det för ortopeden så får du råd om hur du ska sköta det.

Att det är skuret på ett annat sätt nu kan ju va flera orsaker, dels så gör nog olika läkare på olika sätt. Även om slutändan av operation blir lika så kan säkert flera sätt finnas att nåt dit. Sen kan det ju varit nödvändigt att göra på just detta sättet den här gången. Det tycker jag du ska fråga läkaren också om varför man gör olika. Om det finns nåt särskilt skäl till att de gör så.

Hoppas i alla fall att det läker som det ska. Sen tar ju alla ärr en tid på sig att bli bra.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!