Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 1634 ggr
[Lilla Fröken]
0

Hallux Valgus

Jahopp, då har jag nyss kommit hem från läkaren med min onda fot. Det blev ett mycket snabbt besök som slutade med en remiss till ortoped för operation av Hallux Valgus. Är det inte det ena så är det det andra :)

Jag som nyss gallopererats, väntar på en bröstreduktion och nu det  här. Lite tröttsamt inför sommaren, men det är bara att gilla läget.

Lorita
0

det är en ganska enkel operation, inga kryckor bara en specialtoffel ett tag efteråt.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[Lilla Fröken]
0

#1  Låter bra det :)

MiaaiM
0

Jisses, snart får du klippkort på operation ;)

Jag hoppas att alltgår bra iaf och att du är tillbaka på fötterna på nolltid!

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

[Lilla Fröken]
0

#3  Tack! Jag har ju hunnit gjort flera andra ingrepp/operationer tidigare, så jag borde ju vara van :)

Lorita
0

#2 du kommer inte ens bli sövd, jag har opererat båda och är verkligen glad att jag gjort det 🙂

Säg bara till att du vill ha lite smärtlindring innan dom sätter bedövningen i foten, jag fick inte det första gången och det gjorde onödigt ont. Andra gången var bara min rädsla för att det skulle göra ont om var obehaglig, sen gick det bra.

Jag låg och lyssnade på radion/musik och tänkte att ljudet kom får ett rum dom renoverade i rummet intill (vilket det inte gjorde men med tanken kraft kan man nå långt).

Sen åkte jag hem med smärtstillande som jag nästan inte behövde ta men det var skönt att ha tabletterna hemma 😉

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[Lilla Fröken]
0

Det låter toppen, jag gillar inte narkos :) men jag gillar heller inte lokalbedövningar på känsliga ställen..

[Lilla Fröken]
0

#5 jag hojtar alltid om att det ska vara ordentligt ,bedövat annars blir det inget av :) Jag har fått för mig att även vården tycker att jag blir så mycket trevligare då, sen kan jag ju inte hålla låda som jag brukar heller..^^ Ska titta i postlådan varje dag nu, läkaren sa att ärendet skulle snabbas, jag vill ju kunna gå ut och gå och gå och Förhoppningsvis inom en månad skulle jag vilja ha op gjord.jag brukar ringa typ en gång i veckan för att höra lite hur vårdkön ser ut,

[Lilla Fröken]
0

Som jag skrev i en annan tråd, det är tydligen inte ens hallux valgus jag har. . Är ordentligt plattfotad och behöver inlägg. Fick en kortisoninjektion iaf och hoppas nu på bättring. Nu måste jag köpa två par nya skor tills jag ska prova ut inlägg och det blir nog inte så billigt. Bra skor med tjock gummisula är vad jag behöver. Promenadskor och ett par sandaler. Suck.