Hur mår ni just nu?
Hur mår ni mina vänner? 👋 Har våren och den analkande värmen medfört positiva effekter för Er?
För mig har den gjort det. Så klart även det att jag sa upp mig från mitt energislukande jobb och fått vila. Men vädret påverkar mig väldigt mycket, speciellt väderomslag. Jag bor ju efter norrlandkusten som brukar leda solligan och ha mycket värme. Jag har mer energi än på länge och känner att jag orkar göra saker igen.
Jag hoppas på en fin sommar med stadigt väder och lagomt med ☀️!
Smärtan är bättre till och från. Vet inte om det är medicinerna eller ej, fick diagnosen för 1 månad sedan efter många år av smärta. Dock brukar jag bli "bättre" på sommaren. :-) Men jag är extremt trött och så fort jag suttit en stund är jag stel och har mycket ont.
När kylan släpper så brukar det vara bättre i kroppen. Men just nu ser jag det nog inte. Jag är låg låg låg. Usch. Allt har blivit så mycket. Känner mig liksom listlös, oinspirerad och trött.
I skrivande stund har jag ont ont ont. . Det känns som gallan, men jag vet inte om man kan få besvär efter senx timmar? Provade att äta omelett idag och det gick bra. Trodde jag iaf. Kokt ägg går inte trots op. Annars så är det hyfsat idag, är van att ligga och vila halva dagarna pga värk här och där, men det har gått bättre idag. Jag mår faktiskt som bäst när jag är ensam hemmaa och kan göra saker i min egen takt och gå klädd som jag vill :)
#1 Jo ibland går det verkligen upp och ner och kan variera från dag till dag. Vi får hoppas att du får må bättre även denna sommar!! ☀️
#2 Jag har varit ett av det hemskaste skovet någonsin i vintras. Jag hade en hemsk värk, hela kroppen var utslagen och och jag var låg. Det släppte tillslut och det kommer även bli bättre för dig. Men när man väntar på att det ska vända kan tiden kännas som att den går heeeemskt långsam. Jag hoppas verkligen att du får må bättre och jag skickar en kram!! 🤗🌺
Tack så mycket för kramen, den behövs. För min del händer lite för mycket i livet, det är nog det som gör det.
Jag hoppas ni allihopa får en bra vår och sommar.
#4 Ja, jag hoppas att det släpper. Det är dock mycket bättre jämfört med i vintras. Då kände jag mig som 90 år och var extremt trött och låg. Har till och från känningar av min depression, men det är inte så konstigt när man lever med extrem konstant smärta.
Lilla Fröken: När det gäller Gallan tror jag ibland att den lever ett eget liv! Man kan säkert få ont i den när som helst! 🤪 Jag skulle gärna bli av med min! Jag trivs också när jag får vara ensam hemma och pula på i min egen takt! och jag är klädd i mjukisbyxor, utan BH och foppatofflor!! 😉Imorgon måste jag dock iväg en sväng och måste pressa in mig i en BH, det är nästan det värsta!
Emmaliten09: Ja det är väldigt vanligt att vi som lever med smärtsjukdom drabbas av depressioner. Kropp och själ är ju sammankopplade, jag har haft perioder där jag varit smådeppig och det har ju alltid varit i samband med att jag haft mycket värk. Jag hoppas verkligen att du får en bra sommar!!
Jag blev ju av med gallan men dem kan krångla efteråt ändå. Hemma har jag aldrig bh på mig. Har ont i axlarna och ryggen ändå så det räcker. Så det för ju liksom inget om man slipper besök på dagarna.
Just nu på sekunden har jag ont i kroppen. Tog tramadol för ett tag sen, men det tycks hjälpa nada. Inte ens vetekudden tycks ha haft nån effekt. :(
Men har vart en vecka av resor på olika sätt. Många besök på vårdcentralen och ett par besök hos bror som är sjuk.
Annars känns det som att värmen gör lite nytta. Om inte annat så psykiskt över att kunna gå ut utan skor o känna gräs mellan tårna. Och framförallt slippa balta på barnen kläder för att kunna gå ut.
Mindre strider med 2.5åringen gör alla dagar lättare ;)
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
Just nu jobbigt….våren är min absoluta sämsta tid tyvärr dom ständiga väderomväxlingarna gör att jag får mer ont och blir mer stel
sommaren brukar va lite bättre i alla fall om nu vädret håller sig stadigt
Jag mår inte sådär jättebra just nu.. min morfar dog måndag morgon, så vi fick avbryta våran norgestur där vi skulle fira konfirmationer två i rad och åka norrut med mamma för att förbereda begravningen..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Beklagar sorgen och ger dig en mjuk tröstekram.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
tack mongu, det är tungt och jobbigt, men även mer för min mamma än för mig. Jag forsöker stödja hon det jag kan, men klart jag kan inte göra så mycket annat än hålla runt hon medan hon gråter. Men det är så det är med livet..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Men vad tråkigt att höra Rita. Jag beklagar sorgen! :(
Skickar en stor kram! 🌺
Beklagar sorgen Rita!! Kram!
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se