Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1797 ggr
Emmaliten09
1

D-vitamin?

Fick höra av en kollega som haft fibromyalgismärtor att hennes läkare ordinerat henne att äta D-vitamin. Hon berättade för mig att hon är mycket bättre, vissa nätter har hon inte ont alls och hon kan till och med vakna utsövd och pigg. Någon mer som hört detta mirakel?

Mooniq
1

En av mina bästa vänner har fibro - hade mycket svår fibro, hon började med lchf för 5 år sen, och efter många år av sjukskrivning så är hon nu tillbaka i arbete, viss basvärk men numera kan hon använda armarna, gå i trappor och köra bil utan problem. om hon äter spannmål så kommer värken blixtfort, hon äter även kallpressat kokosfett och D-vitamin.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[alfy]
1

Själv börjad äta det.Plus kalcium en & samma tablett.Jag tycker min eds blivit bättre bara på en vecka.Känner mig inte lika trött alls.

Emmaliten09
0

Helt klart värt att testa med andra ord! :-)

Malinsson
0

På smärtkliniken togs det prover och konstaterades att jag låg någon punkt från brist, att jag hade otillräckligt med D-vitamin. Jag äter numera D-vitamin men märker ingen bättring vad gäller värken dessvärre.

MiaaiM
2

Vi fibrisar har ofta brist på vissa vitaminer och mineraler. Några upplever stor skillnad, andra ingen alls. Jag äter D-vitamin. Jag kan inte säga att jag märkt någon mirakulös förbättring vad gäller smärtan men samtidigt så känner mig piggare än förut.  Det är väldigt individuellt men jag tycker absolut att det är värt att prova!!

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

Ladydragon
0

Jag har konstaterad brist på D-vitamin och äter tabletter för det och tyvärr inga mirakel här känner mig som vanligt

som ett litet tillägg det går att med blodprov se om man har brist på D-vitamin eller inte 

mitt råd är att kolla upp först hur nivåerna ligger innan man börjar äta D-vitamin tillskott

Emmaliten09
0

Tack för all feedback! :-) Ska definitivt kolla upp hur jag har det med D-vitamin i kroppen. Känns som om man greppar efter halmstrån, alla tips och idéer tas tacksamt emot och testas gärna. Allt för en chans till ett någorlunda normalt liv igen. :-)