Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 3379 ggr
Malinsson
0

Diabetes

Är det någon mer som har det? Jag fick diagnosen härom dagen efter att ha kämpat många år med att hålla ner sockret. Behöver inte insulin än men väl blodsockersänkande medicin, hålla koll med blodsockermätare osv.

Usch, det känns överväldigande. Jag vill mest gråta. I kombination med allt som händer på smärtkliniken etc samt annat som händer i livet just nu så känns det för mycket. Fy.

Vill bara kolla om någon annan har det, i kombination med fibro? Och så ville jag nog också skriva av mig. För just nu är jag låg.

Rita-S
1

Oj det var ju inte så roligt, som om det inte räcker med fibron ändå.. 

Men det kan hända en kostomläggning kan hjälpa dig där kanske?
Stå på iaf, lycka till! 🌺

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Lilla Fröken]
0

Usch då.. känner igen känslan. Det är skönt att skriva av sig när man är låg, det hjälper ofta. Hoppas det blir bra i slutändan.

Emmaliten09
1

Vilken soppa… :-( Hoppas att det ordnar sig. Vill bara tipsa om LCHF- kost, det är många som blivit kvitt sin diabetes med hjälp av den. Styrkekramar

limbotham
0

jag förstår hur du känner,

Jag har fibro och för 3 månader sedan fick jag oxå diabetes, äter just nu metafomin för detta,

styrke kramar till dig!!!!

Malinsson
1

Tack för trösten, allihopa. Det finns många goda tips och tankar. Jag får se vad som passar mig, så småningom.

Kram!

barbafroken
1

Hej!

Jag har både fibro och diabetes typ 1. Fick diabetesen för 8 år sedan och var då 19 år. Var spruträdd så i början kändes det väldigt jobbigt, men vande mig hyfsat fort. Idag tycker jag att det jobbigaste är att alltid ha koll. Alltid ha med sig nåt sött om sockret skulle bli för lågt och testa blodsockret ofta. Man blir väldigt avundsjuk på de som slipper och bara kan äta vad de vill utan nån större eftertanke! Jag äter LCHF och det har underlättat mycket för mig, sockret ligger MYCKET jämnare och jag får sällan insulinkänning eller för högt socker. Är såklart lite tråkigt att skippa kolhydraterna, men tycker det är värt det, och man kan ju göra små avsteg ibland. Jag kör en lite egen version med lite frukt och potatis då och då. Känner mig dessutom något piggare i kroppen av LCHF. Inte så konstigt för man blir väldigt trött av ett svängande blodsocker.

Fibron fick jag för ca tre år sedan…inte kul. Att ha värk konstant gör ju att allt känns så mycket jobbigare! Man blir deppig när man tänker på att man faktist har två kroniska sjukdomar som jämt kommer finnas där. Men jag försöker att tänka att det finns de som har det mycket värre…då känns det lättare :)

kram

Fjaeril77
0

Hej, jag äter också LCHF. Med liten variation m lite frukt ibland. Men har ej diabetes men problem m IBS eft många år m kronisk smärta. För mig hjälper det med mina magproblem och jag mår bätte. Därför tycker jag som Rita-S, barbafroken och Emmaliten09 att testa om en kostomläggning vore värt att prova om du orkar göra dt just nu… Skickar också med en styrkekram!!! Det är tufft att få såna besked när man tycker man har fullt tillräckliga saker att kämpa med.

mongu
0

Har du fått nån dietistkontakt i samband med att din diabetes upptäcktes? Det kan vara bra att få lite råd av dietist för det är en del att tänka på.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Malinsson
2

Jag har kontakt med diabetessköterska, läkare och snart dietist. Jag har träffat dietist flera gånger genom åren. Diabetessköterskan är också duktig på att ge råd.

Jo, det är en del att tänka på. Jag tar det i min takt och har fått beröm av diabetessköterskan, så jag tycker det går bra även om det är mycket att tänka på. =)