Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 2587 ggr
MiaaiM
2

Bytt smärtlindrande medicin.

Jag har äntligen fått byta tillbaka till Tramadol efter att ha haft Citodon i snart två år. Däremot hade jag glömt hur trött jag blir i början av dem. Känner som att jag skulle kunna sova hela dagen om jag fick. Jag kommer dock ihåg att jag vande mig och att tröttheten blev bättre.

Någon annan som blir trött av Taramdol? Blir det bättre med tiden för er? Andra biverkningar som ni drabbades av?

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

[Lilla Fröken]
1

Jag har svårt att byta från Citodon till Tramadol. Jag blir som en duracellkanin av dom, och har svårt att ta det lugnt. Tyvärr så blir jag inte trött ;) Försöker dock använda dom ibland för att bryta av mot Citodonen. Annars är Tramadol toppen mot värken. Lite underligt dock att det är mycket lättare att få T utskrivet mot C. Synd att man inte kan dela på kapslarna eller att det fanns 25 mg, de hade nog räckt ;) Hoppas det blir bra för dig nu!

Malinsson
1

Jag får inte ta Tramadol längre, pga krock med andra mediciner. Men jag blev inte trött av dem. Hade svårt att sova om jag tog det på kvällen t om. Jag tyckte om Tramadolen, den hjälpte en hel del mot smärtan. Men som sagt, krock med andra mediciner.

MiaaiM
1

Tack för era svar! :)

#1 Jo jag tror nästan att jag också hade klarat mig på 25 g! 😉

#2 Jag fick sluta med dem för 2 år sedan p.g.a. att jag då fick Venlafaxin. Jag har dock slutat med dem eftersom jag fick för många bieffekter. Därför fick jag tillbaka Tramadolen och det är jag glad för. För mig ger de en bättre smärtlindring än C.

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

FruJag
0

Men om du hade venlafaxin kanske cymbalta hade funkat? Eller det kanske är samma biverkningar? Tramadolen blir jag hög av, o har eg massa biverkningar. Men det är det jag har fått än så länge så vad gör man.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

mayolica
1

Jag blev pigg istället ,både av citodon och tramadol. tog jag dom för sent var det svårt att sova. Däremot blev jag väldigt trött när dom gick ur.

~ mayolica ~

Fjaeril77
0

Hej, jag har haft Tramadol i många år och kommer väldigt väl ihåg hur trött jag blev i början - första dagen var en söndag & jag kom nästan inte upp ur soffan - ville bara sova:-/ Sedan har jag valt att byta bort den för att pröva lite andra smärtmediciner. Och när jag nyligen åter började igen kom den där tröttheten…. Jag tyckte iaf trötttheten försvann fort denna andra gång. Hoppas den blir bättre för dig snart. D är ju inte kul & va så trött & seg! Lycka till!!!