Innan Förkylning!
Jag vet ca 1 vecka innan jag blir förkyld. Då dyker munsår upp, tröttheten är värre en värst o allt bara skitjobbigt. Är nu inne i denna period o bara väntar på att förlylningen ska bryta ut. Har jag som nu stressat under en tid, så dyker den upp som ett brev på posten.
Är jag ensam om detta????? 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Allt sådant brukar dyka upp precis när jag ska ha semester, avkoppling och sådant välbehövligt. Inte under stressen. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Nä, inte under tiden jag stressar, men när det e över och jag slappnar av, då blir jag förkyld.
//Baloo forever

Okej, då är vi på samma blad :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Hei .Hvis en føler at en begynner å bli forkjølet, så fikk jeg et godt råd av ei som jobber på apoteket, og det er å smøre kamferolje under hele foten og ha sokker på også når man skal sove.Drt var utrolig effektiv på min datter og meg

Alven: Tack för tipset. Antar att kamferolja finns att köpa på apoteket????
//Baloo forever
Ja kamferolja får du nog där, kanske även på hälsokosten?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Nåt jag tycker är bra när jag är förkyld är att smörja in bröstet med Vicks vaporup som finns i en blå burk med grönt lock. Mamma gjorde altid det o jag har fortsatt. Det gör att man andas in ångorna från Vicks o det värmer gott.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tigerbalsam på en tygbit på bröstet kan hjälpa det med, NB inte ta finaste sidentörklet till sådan ;)
tigerbalsam består till största delen av Kamferolja…
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jo det vet jag, men det är mer enn enbart kamfer i tigerbalsam :) Jag kan tex inte smörja kamfer på mina muskler och förvänta nåt (det händer iaf inget på mig om jag smör på rent kamfer) medan om jag smör på tigerbalsam så värms muskler o dyl upp på mig..
Har vært på ferie en stund, men kamferolje kan kjøpes på helsekost. Apoteket har kamferdråper eller kamferatum, og det gjør samme nytten.