Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1430 ggr
FruJag
1

God förmiddag 21 april

Hej o godmorgon! Hur är livet med er alla? Här skiner en efterlängtad sol på himlen som just idag är blå dessutom. Underbart! Maken är dock sjuk i flunsan så det gör inte mycket nytta med vackert väder då. I eftermiddag ska jag sjunga i kyrkan. 2 solosånger o en i trio. Just nu ser vi på nyhetsmorgon, Jessica Folcker sjunger o min 2,5 åring hoppar upp o ner skrattande o säger "mamma mamma dansaj dansaj". :) Jag är så glad åt det här forumet. Jag har sällan känt mig så tillhörande. Kram på er!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Malinsson
1

God… eh… dag =)

Jag är också väldigt tacksam för det här forumet. Tack allihopa.

I dag har jag städat lite, med betoning på lite. Nu ska jag ta det lugnt ett tag för i kväll ska jag på ståupp-komedi med en väninna. Det är härligt väder, kanske en kaffe i solen.

Ha en skön dag, allihopa!

FruJag
0

Har just vart ute en kort sväng i solen med min äldsta :). Så tacksamt med detta vädret så man slipper balta med kläder utan skor o en tunn mössa räcker :)

MiaaiM
1

Ja jag är också tacksam. Här känner jag alltid att jag kan säga vad jag känner utan att bli dömd. Man får uppmuntran och stöd om man har en jobbig period!

Vi har haft B här i helgen vilket betytt massor för oss. B:s pappa S var tillsammans med min svägerska V, B är från ett tidigare förhållande. B var 4 och min son 2,5 år när V och S blev tillsammans. Vi umgicks ofta och B kom och sov hos oss ibland, han firade varannan jul med oss.

För två år sedan slog katastrofen till, S hade ett hjärtfel och hans hjärta stannade en morgon i deras hem. V försökte rädda honom men det gick inte. Tack och lov var B hos sin mamma den veckan. Detta var en hemsk tid, S var en underbar man och saknaden var enorm!

B:s mamma är en jättefin kvinna som hade jättebra relation med V och S. Hon sa direkt till mig och min man att vi absolut får låna B lite då och då. Pojkarna ser sig som kusiner och leker så jättebra tillsammans. Det blir någon helg då och då vi får ta B och vi njuter av de stunderna. Det är bitterljuvt. Nu har han åkt och jag saknar honom, och jag saknar S fruktansvärt mycket, det gör vi alla. Vi pratar om honom varje gång. Hur han var och jag berättar alltid för B hur mycket han betydde för sin pappa. Nej, nu är jag grinfärdig, nu måste jag sluta skriva!

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

[Lilla Fröken]
0

Jag har tyvärr en pms-dag, så jag tänker snart gå och lägga mig för nu känner jag att migrän är på G med.. Kul dock att läsa att ni andra har det bra! ;)

FruJag
0

#3, Vilken sorglig historia. :( Här hemma kämpar vi med barn som vägrar somna. Tycks vara så varje gång vår niomånaders sovit något på dagen. Även om det vart på förmiddagen. :/. Suck.

MiaaiM
0

#5 Ja, det är en sorglig historia samtidigt som det finns mycket värme och kärlek i den. Vi ska värdesätta den tid vi har tillsammans och det är något vi försöker göra. ❤️

Ja när det gäller sovande barn tycker jag att det är skönt att mina är så pass gamla att de somnar själva på kvällen utan problem. Jag kommer dock ihåg när de hade perioder med sömnproblem p.g.a. tänder på väg o.s.v. Det kommer att gå över, hang in there!!  🙂

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se