God morgon 16 Aprill
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I går blev min man utskriven från sjukhuset så nu blickar vi framåt och hoppas detta är bra nu. Kanske jag kan sova igen på natten, och må lite bättre med mig själv?
Jag kämpar mot min egna lilla privata ångest och depresjon, så det har varit tungt och jobbigt nu senaste året.
Jag tröstar mig i dag med detta minnet från mina tonår, den påminner mig om min barndoms hjälte, en av dom få som försökte stå mot mobbningen jag upplevde genom hela skoltiden, en av dom få som kämpade för att jag skulle få rätten att må bra och vara trygg i skolan, och han var en i min egen klass, inte ens en vuxen. Så han minns jag, kommer aldrig att glömma varken han eller det han gjorde för mig. :) Så jag bjuder på denna videon till er med, och jobbar på nu här på jobbet!
Hur ser eran dag ut i dag?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Morrn morrn!
Dagen har börjat som vanligt. Tvätt, tvätt och åter tvätt.. Det tar aldrig slut! Jag mår bättre nu när jag använder tramadol, så jag får mer ro i kroppen, behöver inte räkna timmar till nästa smärtpiller, det känns skönt. Ser dock fram emot morgondagen då jag ska till tant doktorn för foten.
Har också skaffat mig en ny "hobby". Bloggande. Jag tänker mycket och skriver gärna, speciellt nu när jag inte har så ont, då funkar det bättre. Dagarna går fortare när jag har något att pyssla med.
Fick dock en glad överraskning nyss, och jag uppskattar verkligen att någon tänker på mig. :) Du vet vem du är!
Ha en bra dag alla!
🌺
Jag med bloggar. Inte dagligen kanske men ofta. Jag har nu migrerat mina bloggar till ett nytt ställe så jag har alla under "samma tak" nu. Sen har jag även egen server så jag kör nu egen bloggmotor och har bloggen på egen server dessutom :)
Goddagens!
Här började vi dagen med att inse att äldsta barnet hade ögoninflammation så det var bara att stanna hemma från dagis idag. Tyvärr. Han älskar sitt dagis o tjatar konstant om att åka dit.
Men men. Som det verkar så varar inte ögat någe vidare. Så om det fortsätter så här får han gå på torsdag igen. (han går bara må, ti o to).
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
#2. Egen bloggmotor? Vad är det?
#4 Den programvaran som ligger på alla blogg-servers och gör att man kan ha en blogg. Det kallas en "blog engine" på engelska :)
#5 jag fattar nada.. *trög* ;). Jag får kolla upp det där sen när jag sitter med datorn.
Skall forsöka förklara lite bättre då.
För att ha en hemsida eller en blog krävs en server. Finns massor med gratis alternativer runtom där man kan göra gratis hemsida och blogg. Men som allt annat inom dator krävs det programvara för att göra det man vill. Alltså måste man ha en blogg-programvara installerat på servern så det går att skapa en blogg. Den typ programvara kallas blog-engine eller bloggmotor :) Finns en hel del olika, men wordpress är nog en av dom mer kända.
Nu hängde jag med lite bättre ;) Jag är sån att jag lär mig mer praktiskt än teoretiskt :)
Här är en smått förvirrad tjej. Jag sov till kl 12 idag!? Jag som aldrig sover längre än till 7..!! Har ingen aning om hur detta gick till. Djupt har jag dessutom sovit. Ändå kan jag inte påstå att jag känner mig utvilad. Skulle kunna lägga mig och sova en stund till. Knäppt!
Idag ska jag och en vän dejta. Vi ska gå på stan en liten stund och sedan äta på en jättebra Thairestaurang. Lika bra att inte vara hemma, hockeyfeber pågår för fullt, vi bor ju 3 mil utanför Luleå och maken och barnen är stora fans. Nu ser det ju dock ut som att Skellefteå tar hem det så jag håller mig undan! ;)
Hoppas ni alla får en fin dag! :)
#9. Oj då måste du ha varit i behov av den sömnen ;) Om jag sover till 8, så tycker jag att det är för länge. Sover jag till 9, då är dagen förstörd..
#7 Kikade in på din hemsida, inte mycket jag förstod.. haha! Men jag gillade verkligen inlägget om perfekta bananer! :)
#11 Kör länken till hemsidan genom google translate :D
gå till http://translate.google.com och välj från norska till svenska, klistra inn hemsideadressen och så översätter google translate hela sidan. Visst blir det knasig översättning i bland, samt det kan bli konstigt gramatisk, men åtminstonen får du en viss ide om innehållet :D
Hästens blogg (Kex) bloggar jag på svensk redan. :)
#12 ;)