Höftsmärta
Har de senaste fyra dagarna haft ont i höger skinka, mitt på, naturligtvis, så att varje steg är en pina. Har precis tagit några Citodon och lagt mig på värmedyna. Finns inget annat att göra. Får ni såna här problem? Det var så här bl a som mina smärtor började för många år sedan, kommer fortfarande ihåg vad en sjukgymnast sa: lägg en tennisboll under rumpan och rulla den fram och tillbaka (!). Får dubbelt så ont bara jag tänker på det :)
Mitt på skinkan? Där har jag ständigt lite ont. Dock oftast inte så extremt som det låter för dig.
Hoppas det lindrar!!
Btw, det där med tennisbollen har jag hört förr. Men är nog mest bra om det beror på tillex träningsvärk eller liknande form av värk.
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
Aha! Min sjukgymnast har behandlat mig för just det. Hon är superduktig. Hon sa att det är ett typiskt och klassiskt fribroproblem. Där inne finns det tydligen en körtel som smörjer vår höft, och det är den som är inflammerad och kan ge svåra smärtor och problem. Jag fick några övningar jag skulle göra på morgonen och kvällen i sängen, bl.a. knipa. Sedan körde hon med en ultraljudsbehandling som ger värme. Det hjälpte mig iaf!
Hoppas du blir bättre snart, det är inte roligt att ha ont där!
Den där ultraljudsbehandlingen kommer jag ihåg, fick det av en privat sjukgymnast för många år sedan,.det var jätteskönt. Har aldrig fått det på vc, utan det har bara varit träningsprogram..

Det finns slemsäckar som kan bli inflammerade både i höfter och knä. Säkert på en del andra ställen med.
Det är besvärligt och gör rejält ont.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Har haft samma problem nu i också fyra dagar!! har inte känt det innan. Men fick min diagnos i oktober förra året så har inte haft den så länge.
Behöver man kolla upp om det är inflammation?
Tråkigt med ditt problem, men skönt att man inte är ensam!
Är det första gången man har ont så kanske det kan kännas skönt med en koll, annars tror jag inte man behöver kolla upp det. Jo, i och för sig, en del kan ju få antiinflammatoriska läkemedel för det, det hade jag kunnat få för mina besvär, men jag tål ju inte dom tyvärr.
Tråkigt. Hoppas värmedyna och smärtlindring gör gott för dig en stund. många kramar
Ja, värmen är riktigt skön faktiskt, jag får ha på lägsta nivån, annars luktar det nog bränt fläsk :) Det räcker med en halvtimme, det gör nytta, samtidigt är det skönt att slappna av i hela kroppen. Passar på att titta på tv och slumra lite :)
Nu sitter jag här i soffan och ugglar kl halv fyra på morgonen.. Fick lägga mig redan vid 21 igår kväll,.så jag är ganska utvilad nu. Hade himla ont i höfterna igår, men på kvällen var det från knäna och nedåt. Speciellt min onda vänsterfot. Det pirrar under foten, den gör ont vid belastning och vila. Känner nu också att jag inte kan gå ordentligt så det blir väl ännu en sitta-inne-vecka till onsdag då jag ska till doktorn. Så irriterande det här! Och ännu mer irriterande att man inte kan ta antiinflammatoriska läkemedel som säkerligen hade hjälpt. Undrar om kortisontabletter kan hjälpa mot sånt här? Nåja,.ungen får köra mig till doktorn på onsdag, kanske dumt att köra själv om jag får spruta i foten.. Tänk om "växtvärk" ändå kunde innebära att man växer lite. På längden, bredden behövs inte mer :)
:(
Ja, det är jobbigt nu. Har faktiskt tagit Tramadol med Alvedon och det har funkat bra mot smärta, bara foten som värker. Har inte fått den "höga" känslan av Tramadolen, så det känd bra. Försöker distrahera mig med tv och börja blogga. Får väl se hur det går :)
Då måste du dela med dig av din bloggadress sen. :)
Skönt att tramadolen hjälpt lite och skönt att du slapp känna dig hög. :)
Jag pm:ar dig, vill inte gå ut offentligt ännu då det är så nytt. Har precis lagt mig nu efter två timmars sömn i soffan och trängts med två katter. Ska försöka sova nån timme till, inte då lät när gubben enbart ska gå upp..
Japp, smärtan där känner jag igen. Urk.
Höften är bättre, nu är det knäna som bråkar iom att foten inte belastas ordentligt. Känner mig som ett litet barn om kvällarna som har värk, jag lindar foten som känns kall och öm. Två dagar till bara, sen får tant doktorn klämma och känna! :) Helt ofattbart, för några veckor sedan gick jag 3 km, utan större problem. Men så är det.. (usch vad tjatig jag känner mig..)