OT extraknäcka med något?
Extraknäckar du med något som är roligt och potentiellt kan ge en inkomst?
Det verkar det som jag kan göra nu! en kompis til mig är författare och har givit ut böcker som Svärdspel i Hadarlon, Nemea och första bok i mörkrekvadrologien Mörkets vandrare.
Nu förra året tröttnade han på att vänta på utgivning av bok nummer två Ljusets Vandrare och villa ge ut den som ljudbok i väntan på papperstrycket. Jag erbjöd min röst, och han hoppade överlyckligt på efter att han hade fått ett test där jag läste några sidor från Stormens Vandrare för honom
resultatet finns här på youtube, där nu 10 av 12 kapitler ligger postat om ni är nyfikna. Jag har fått så mycket beröm för hur mjuk och skön min röst låter när den är inspelat, så nu har jag investerat i en mer proffsig mikrofon, så kvaliteten kan bli bättre. Och han vill jag skall läsa in hans tredje bok i kvadrologien, sen den fjärde, och sen den första med. Och andra böcker han har. Jag har tydligen fått många uppdrag där.
Resultatet av detta blir ju att jag har prov att visa för företag som håller på med inläsning av ljudböcker, och kan visa att jag läser bra och har en ljuv röst, kanske jag kan få ett extrajobb med att läsa in ljudböcker? :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Vad roligt för dig!! Har inte kollat länken, ska göra det senare vid tillfälle :) Tyvärr kan jag inte jobba extra då jag är pensionär och dessutom har jag inte orken.
Fördel med detta är att jag med rätt utrustning kan spela in hemma! :D

Det låter jätteroligt. Tyvärr kan jag inte jobba extra då jag är helt saknar arbetsförmåga och inte ens kan arbeta ordinarie.
Jag har faktiskt varit och gjort en provinspelning en gång för ett företag som sökte inläsare men de ville inte ha min röst. 🙂
>>>Malum domesticum<<<

Vilken härlig röst du har. Tänk om du kunde läst in Margit Sandemos serier. Jag har Sagan om Isfolket och det är två olika som läser. Kvinnan kan jag absolut inte fördra - medan mannen har bättre röst. Kvinnan är väldigt hård och hon lever sig inte in i boken.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Jag kommer ingen vart med länken. Vilket avsnitt ska man lyssna på?
#4 det beror ju på om du har fått tag på ljudbok eller talbok. Det är skillnad nämligen!
En ljudbok skall läsas med inlevelse, man skall ge röster och personlighet till karaktärerna i boken medan en talbok skall man läsa utan inlevelse. Anledningen är nämligen att en talbok är tänkt att vara så nära svarta bokstäver på vitt papper som det går i ljudform, så att en blind eller synskadat skall kunne lyssna på boken och själv ge karaktär och personlighet till personerna i berättelsen, så att den som lyssnar skall använda sin egen fantasi så som vi som kan läsa gör när vi läser! :)
Tackar för komplimentet i övrigt! :) Jag har faktisk funderat på att läsa in margits böcker, men problemet är att då måste jag i så fall ha hennes eller förlagets medgivande innan jag ger ut det på något vis, annars bryter jag lagen om upphovsrätten ser du.
#5 länken är till sidan där samtliga uppladdningar ligger, du måste alltså börja på den som heter Ljusets vandrare kapitel 1 och lyssna på den :)
Jag lyssnade lite på kapitel 10. Förmodar att det är du som läser? Rösten låter inte alls som jag föreställt mig dig! :)
#7 jo det är jag som läser in :)
Lite nyfiken blir jag ju på vad ni väntade er på min röst? Du fröken hade ju uppenbarligen en bild på hur jag låter, hur tänkte du att jag lät fram tills du höre mig läsa? :)
Ska jag vara riktigt ärlig så låter du mycket yngre än jag föreställt mig. Sen hade jag väntat mig en lite mörkare röst. Tyvärr (usch nu känner jag mig elak, bli inte arg på mig) så är det inte en röst jag skulle lyssna på. Jag föredrar äldre lugna röster. Men att läsa in öht är en bedrift!! Jag snubblar över ord när jag ska läsa högt, så detta är inget jag skulle fixa.
#9 ingen fara, vi har alla olika preferanser på vad vi gillar att lyssna på :D jag tar inte alls illa upp, så var inte orolig för det inte :)
Rätt många verkar dock tycka jag låter så ung när dom hör min röst :) Jag borde nog ta det som ett kompliment? :)
Ja, det är en komplimang. Tror jag iaf :) du låter som ca 20 år. Får jag fråga om damens verkliga ålder? ;)
#11 37 ;)
Då har du minsann dragit till dig fina sådana! Jag har aldrig lyssnat på bok, har inte kommit så långt ännu :) Jag är en sån som somnar efter typ 30 meningar!
Du vet vad de säger damers.ålder, det går ihop med rösten.:)
Oh men det var gulligt sagt, Fröken! :D

Det är en talbok. Jag tycker bara att mannen som läser gör det rätt så bra - medan kvinnan mer bara läser.
Om Margit hade hört din röst hade hon nappat meddetsamma. Kan du inte skriva till henne? Hon är absolut inte omöjlig. Jag skickade ett bra för många år sedan och frågade om jag fick använda något namn i Isfolket som katterinamn. Trodde aldrig jag skulle få svar - men jag fick ett brev som var tre sidor långt där hon skrev om namnen, om hennes sommarstuga i Skåne, böckerna om De svarta riddarna och lite annat smått och gott.
Jag bara älskar Margits böcker (har alla serier inbundna) - speciellt Isfolket. Min son heter Mikael, Marco, Dominic =O)
Tänk hennes böcker med din röst - jag hade varit den första som hade lyssnat.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
#16 det tar jag absolut som ett kompliment Paddiz :) Tack så mycket!
Ja, Margit har jag litegrann sporadirsk kontakt med, sitter som admin för sveriges störste (tror jag och kanske även skandinavias största?) isfolksforum redan :) Dan Hörning (han som skrev boken jag har läst in där) startade det, nu ligger det på min och min makes server. Aningens off topic kanske men när nu Margit kom upp.. :P
Lite ot, men jag har aldrig lyssnat på en bok. Ett kapitel tror jag, sen somnade jag.. har provat flera gånger, men det går bara inte. Jag somnar :)
Det är ju perfekt om man kan utföra ett extrajobb, dessutom hemifrån!
Grattis.Vad roligt det låter.Ska se om jag kommer in på sidan sen
Min nya leksak :D
Va roligt ljusets vandrare kommer på talbok. Min man äger Neogames som har givit ut de tidigare böckerna
#21 å va roligt! Världen är skitliten ju! :D