Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1092 ggr
[Lilla Fröken]
0

Utrensning av mediciner

Ja det blev en hel del att stoppa i lådor, och att återlämna till Apoteket.. Skönt att rensa lite, synd bara att man fått stora uttag på en del mediciner, som nu få slängas/läggas undan. Man kanske skulle öppna ett apotek? *skojar* Brukar du rensa ut och lämna till Apoteket eller, du kanske aldrig får något över?

Rita-S
0

Det är inte så mycket olika jag köper här hemma, men när jag bytte från Tradolan till Citodon blev det ju litegrann tradolan att lämna tillbaka iaf. Jag brukar dock gå över mina medisinlådor i skåpet hemma regelbunden, hittar jag lösa piller som jag inte vet vad är brukar jag stoppa i sådan påse och lämna in det.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MiaaiM
0

Jadå, jag brukar tyvärr ofta få olika mediciner över eftersom jag är känslig eller allergisk mot många mediciner. Vi brukar alltid börja med mindre paket och testa men oftast märks inte min känslighet förrän efter ett tag. Frustrerande! Jag lämnar alltid in dem till apoteket efter att jag sparat ihop en påse!

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

[Lilla Fröken]
0

Apoteket vill ju att man återlämnar i deras egna plastpåsar, så jag brukar ha några hemma. De har inte blivit glada när jag kommit dit med egna påsar.

Myrrami
2

Man kan även lämna mediciner till vårdcentraler för papperslösa. I många fall är det enda sättet de kan få mediciner och det finns läkare där som ser till att de blir rätt dos mm.

[Lilla Fröken]
0

Det känns lite knepigt för mig personligen. Papperslösa är ju här olagligt.. men den diskussionen är väl OT här :)

Ladydragon
0

#4 nja är det lagligt att lämna ifrån sig medicin som man har fått på recept ens? 🤔

jag gör rensningar emellanåt i skåpen främst för att jag har barn och vill inte ha för mycket medicin hemma och absolut inte sånt som har gått ut i datum eller att jag inte kan ta det av någon anledning 

jag är urkass på att ta hem dom där speciella påsarna från Apoteket som överbliven medicin ska vara i så jag brukar gå till Apoteket med medicinen i en vanlig påse och fråga om jag ska lägga över det i den rätta påsen…ibland får jag göra det själv och ibland om personalen har det lugnt så gör dom det

Myrrami
0

Jag har själv bara lämnat in mina mediciner på apoteket och det brukar bli en del eftersom de har testat sig fram eftersom jag inte tål allt.

Jag läste bara en artikel om papperslösa och då sa en av läkarna på vårdcentralen där att de enda medicinerna de hade var sådana som folk fick över och lämnade in till dem. Jag vet inte om det är lagligt eller inte.