Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 3420 ggr
[Lilla Fröken]
0

Smärtstillande för nacken?

Jag använder ju enbart Tramadol just nu, jag vet inte om jag kommer att få använda Paracetamol igen. NSAID-preparat går också bort. Finns det annat som ni vet/tror kan hjälpa mot nackvärk? Tramadolen räcker inte riktigt till och det är ett problem. Inga alternativa metoder önskas.

Malinsson
0

Jag ville ge ett bra tips men så läste jag om att paracetamol inte är ett alternativ. Men annars tycker jag Norgesic är suveräna. Dessvärre har jag inget bättre alternativ.

[Lilla Fröken]
0

Nu får jag som tur är, ta citodon till natten :) Det går inte att sova på tramadol, jag får ingen ro i kroppen.

Malinsson
0

Mm, Tramadol är inte snäll mot sömnen. Usch. Men bra annars.

Ladydragon
0

Angående Tramadolen så är det tvärtom om för mig jag sover som bäst på dom 🙂

mongu
0

# 2 Får du inte använda Alvedon dagtid men får ta Citodon till natten? Har jag fattat dig rätt.

Misstänker att det är pga gallbesvären du inte får äta Alvedon men det är ju paracetamol i Citodon med. Får inte ihop den ordinationen.

Samtidigt så är det bra att du får nåt som kan hjälpa dig mot smärtan på natten.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Lilla Fröken]
0

#5 Jag har fått klartecken att använda citodon igen. (igår) Först innan det konstaterades att det var gallan, så fick jag det inte.

oskartoller
0

Värme och liniment är det bästa för min nacke.

brukar ha en ull halsduk eller fuskpolo.

Jag får inga mediciner då inget hjälper på mig.

Fjaeril77
0

Tramadol finns ju som retard också, dvs långtidsutlösande.. Har fått rådet att om man behöver gå upp i dos på Tramadol är det bättre med en högre dos av Tramadol. Då fick jag en jämnare smärtlindring. Eller hjälper kanske inte Tramadol alls för dig? Jag själv åt för låg dos… Jag själv vågade inte gå upp i dos för rädsla av hög medicinering. något jag fått jobba mycket med att överkomma… Men det var ju ingen ide' att äta en smärtstillande om jag inte fick rätt dos.. Ja, jag har varit lite "dum" där… Lycka till & hoppas du mår bättre nu.

[Lilla Fröken]
0

Det är ju det att jag går på högvarv med Tramadol. Det är jobbigt att känna sig hög från morgon till kväll :) Och jag har 50 mg kapslar, men de har jag lagt åt sidan nu. Tack för tips!

Fjaeril77
0

Hej igen, Jag blev också "hög" av Tramadol i början. Men det känns bättre med retard/depå för då går bara lite i sänder ut i kroppen och man slipper känna sig drogad. Det tycker jag känns bättre och man är mer närvarande och inte "avtrubbad" Men alla är vi ju olika! Åt aldrig några smärtstillande innan detta… Det var läskigt i början att känna sig påverkad, viken medicin det än gällde. Hoppas du får hjälp att hitta något som passar dig :)

[Lilla Fröken]
0

Tack, jag använder enbart citodon nu, men har dragit ner på antalet. Tramadol kan jag ta en av på morgonen om det skulle behövas, men den hjälper inte nacken tyvärr.

lilli-l
0

#11 När jag fick Tramadol för fibrovärken så klara jag inte av att äta dom då min kropp varva iväg i 200 km i timmen! Jag gick så upp i högvarv så jag fick panikattacker!

Sen fick jag höra att man inte kunde äta Tramadol samtidigt som antidepressiva..för bägge höjer serotoninet och kan ge kramp och något som heter serotonergt syndrom.

Tänkte bara tala om det 😉

Carpe Diem….Fånga dagen

[Lilla Fröken]
0

Okej, men jag tar inget annat samtidigt med Tramadolen, så det är inget annat som påverkar. Det passar mig helt enkelt inte. Så jag kör på med mina Citodon :)

Malinsson
0

Jag fick nyligen sluta med Tramadolen just av den anledningen som #12 anger, att man inte kan äta samtidigt som vissa preparat. Står på Cymbalta (och samtidigt Tryptizol ett tag förut). Ingen mer Tramadol för mig.