Magnetsmycken och spikmatta?
Någon här som testat magnetsmycken och kan säga något om det? Det är nämligen min svägerska som tjatar på mig att jag borde prova. 😛 Jag känner mig lite skeptisk men vill inte avskriva något utan att ha provat, men det är inte billigt. Därför tänkte att jag kollar med er och vad ni säger!
De tjatar även om att jag ska pröva spikmatta men jag vet inte, jag har ju ofta ont ända ut i huden och jag ser inte hur det skulle vara bekvämt! 🤔
Kom gärna med tips och om ni har provat andra saker som kan vara av intresse, jag ska ha ett öppet sinne! 👋
Har inte provat något själv, men jag hoppas att någon som har testat detta svarar :) Kan inte tänka mig att ligga på en spikmatta, jag får fruktansvärt ont av att ligga på hårt underlag. Först tar det några sekunder innan jag kan slappna av efter att jag lagt mig, sen har jag svårt att komma upp då det gör ont.
En magnetmadrass skulle jag kunna tänka mig, men inte smycken :)
Spikmattan har jag själv, svenska spikmattan och då inte shaktimattan som bara gjorde ont åt mig. Den är min största kärlek av dom prylar jag har köpt for att forsöka hjälpa mig.
Magnetsmycken har jag provat och det ända som hände var att jag fick mer ont när jag gick med dom.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag lyckas använda spikmatta ibland, den som har skummgummi-stoppning och så har jag den i sängen så allt blir extra mjukt. Men ont gör det, fast det hjälper faktiskt till att öka blodcirkulationen som kan hjälpa avslappningen. Men jag förstår verkligen att en del inte kan använda den.
Har inte använt magneter. När jag läst om det tycks det inte vara så mycket för fibron. Fast det var länge sedan jag läste något.
Tack alla, fick något att tänka på! 😕
Spikmatta kan jag tänka mig när jag inte har gräsligt ont, då smärtan inte går ändå ut till huden så att säga! 🙂
Jag har inte problem med öm hud som tur är, men jag har stora problem med muskelspänningar då jag spänner mig av verken.. och spikmattan är värkligen en vän i nöden. Jag har fått mycket mer ryggskott och sådan efter jag blev sjuk med fibron. Den har hjälpt mig många gånger med ryggskott kan jag säga!
Magnetsmycken är väl inte dyra??? Det min kompis köpte kostade 300 kr.Köpte det av en naprapat så jag antar att det var bra kvalitet. I vilket fall så sover han som en stock nu:))Och sömn är ju bra om man har fibro.Om din svägerska tjatar så är det för hon vill dig väl.Lyssna på henne.
Buselina
300 är ju ändå 300.. Speciellt om det inte skulle fungera. Om jag skulle ha lyssnat på alla som gett mig "råd", då skulle jag inte mått bra :)
Även 50 kronor är dyrt om man inte faktisk har 50 kronor över till något. Många fibrisar sliter ekonomisk och om man måste välja mellan mat och ett smycke, eller ett läkarbesök eller smycket, då vet jag att smycket inte införskaffas hos mig iaf. Sen kan man ju önska sig i present av någon självklart!
Oj, ja nu har jag tur på det viset att pengar inte är ett jätteproblem, även om vi inte simmar i dem. Dock när jag kikat runt på de webbshoppar som säljer dem så ligger de runt 1000 kr och de pengarna tänker jag absolut inte lägga ner på något som jag inte vet om det funkar. Däremot vet jag att det går att få tag billigare om jag köper det begagnat.
Just nu är jag mer inne på en spikmatta!
Jag hittade ett igår för 149. (hade kostat 300)Titta på Ravaja.com
Men spikmatta är avkopplande
Spikmatta gillar jag med. Jag sitter i soffan med den bakom ryggen ibland. Hjälper till att stimulera o slappna av kroppen. Bäst när man ligger på men kan ju vara en mjukstart eller variant. Viktigt är att härda ut några minuter o inte ge upp direkt. Först kan det göra ont srn är det väldigt skönt. Man kan ha en tunn bomullströja på i början med om man vill.
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
Nu har jag köpt en magnethjärta till gubben.Återstår att se om han blir bättre från värk/artros i foten. Hoppas det.Återkommer med ett resultat när han använt det ett tag
För mig fungerar inte min spikmatta. Jag har legat med thirt ,men hur jag än försöker att andas lugna andetag för att slappna av, så gör det bara mer och mer ont. Det sägs att ju längre man ligger ju mer ska kroppen slappna av och smärtan försvinner. Inte på mig, tvärtom! ;) jag har den taggiga varianten med vadderad matta, provade även spikkudden!
Kan inte tänka mig en spikmatta, jag får ont bara jag kliar mig på ryggen. Det passar inte alla, men det är bra att många får lindring av det! Själv tar jag hellre fram värmedynan när jag har mycket ont, det lindrar bra för mig.