Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 4541 ggr
[Lilla Fröken]
8

Svullna fingrar vid motion

Har just varit ute på min morgonpromenad och fingrarna, speciellt då fingertopparna är svullna som vanligt. Svullnar ni också då ni blir varma vid motion? Det här händer även på sommaren, så det har inte med kylan att göra. Irriterande, jag blir så fumlig innan svullnaden lägger sig. Men skönt att ha kommit ut en sväng :)

Rita-S
0

Jag svullnar inte vid motion vad jag vet, men jag kan vakna med svullna fingrar själv iaf.. 

Hoppas det inte blir så plågsamt att du ger upp att promenera då :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Buselina
1

Jag fick alltid svullna fingrar förr vid motion. Även promenader.Fingrar kändes som små prinskorvar. Har aldrig fått nån förklaring vad det berodde på. Helt plötsligt försvann det i allafall.Har karpaltunnel som även det blivit bättre sen jag slutade bära tunga saker(jobbet)vet inte om det hörde ihop på nåt sätt. Känns så i allafall.

[Lilla Fröken]
0

Jag har opererat mina händer pga karpaltunneln.. Det kanske kommer från nacken? Just nu står jag ut med det iaf, men kul är det inte. Ska fråga doktorn om detta vid tillfälle, kan vara intressant att veta vad det bror på.

Buselina
0

Hmm Intressant att du också har/haft karpaltunnel. Då har det kanske ett samband. Hoppas du får nåt  svar

FruJag
0

Så får jag med. Ännu mer för när jag sprang. Då kunde jag knappt böja fingrarna.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se