Skor
Använder ni bra, ergonomiska skor? Jag har använt walkingskor några år, men de ger mig bara ont i knän och höft.. Det är svårt att hitta bra, snygga och inte alltför dyra skor. Beställde ett par Adidas idag som ska ha bred läst, får väl se om det stämmer.. Tyvärr så har jag svårt att springa runt i affärer och prova, så internetköp är det som gäller nu. Någon som brukar beställa bra och sköna skor, och var?
Har inte beställt några skor, men mina löpskor (som numera är promenadskor) gillar jag verkligen. Just nu kan jag förstås inte komma på vad de heter, men de passar min fot som är smal vid hälen o bred där framme.
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
Har fått en tid på vc, den 10/4, det känns som en evighet dit.. Min fot trivs bäst i vinterkängor, då de är rymliga och har en tjockare sula. Köpte fotsulor idag som jag provade på kvällen, bara att lämna tillbaka. Usch vad less man blir.
Jag har ett par adidad löparskor som jag gärna använder. I övrigt använder jag gärna hälinlägg eftersom jag har en tendens att få hälsensinflammation. Funkar bra faktiskt!
Jag har flera vänner som köpt sådana skor med rund sula, så kallad MBT-sko (Masai Barefoot Technology) som ska hjälpa kroppen och ska motverka ryggont. De som har dessa skor säger att de aldrig ska byta. Min bästa vän köpte ett par, hon jobbar inom förskolan och hade ofta ont i ryggen, och nu enligt hennes utsago är det mycket bättre med hennes rygg och höfter. Jag har funderat på att prova, de är dock inte billiga! 😮
Jag har provat skor med rundad sula men uj vad ont i knäna jag får. Men många tycker att sådana är bra. Jag har ju redan problem med knän, har svårt att gå i trappor också, speciellt ner, då blir jag väldigt ostadig.

Jag har ett par Joyaskor som är rundade på sulan och även sviktande i sulan. Det är de bästa skor jag ägt.
Trots att jag har stora problem med knä osv så är de här skorna perfekt. Har däremot testat nån annan sort med rundad sula (minns inte namnet nu) men de var hemska och jag kunde inte alls ha dom. Tänk sån skillnad det kan va.
Nu har jag specialgjorda sulor som jag fått från ortopedtekniska och det är just nu ett måste.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har haft sulor från ortopedtekniska förut, men de fick jag fruktansvärt ont i knäna av. Hade fortfarande ont i tån, och jag tror att sulorna blev en chock för min kropp :) Det blev en för stor skillnad å en gång, heller att jag använder flera sulor med små förändringar för sakta tillvänjning. Men just nu så skulle jag bara vilka ha en smärtlindrande injektion.. Det är synd att sulorna kostar 400 kr st, men vad gör man.. Kikade faktiskt lite på just Joyaskor igår. Nåja, jag är nöjd bara jag kommer ut på en liten promenad varje dag, det känns bra efteråt trots "växtvärken" i hela benet sen. Tänk att man är så beroende av en tå! :)