Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1102 ggr
Rita-S
0

Goddagen 13 mars

Ja, i  natt har jag,  hör o häpna, sovit massor! jag somnade innan 10 i går kväll, vaknade till vid midnatt och stoppade i mina öronproppar, vaknade till nån gång efter det när gubben kom och lade sig men somnade om, och vaknade sen helt desorienterad när mobilens larm startade halv sju i morse! Förskräckt

Jag är inte alls van vid att skämmas bort på detta viset! Prata om att sova mycket! känner mig hyfsat utvilad!

Sen har jag blivit uppringt av polisen som vittne och har nu gjort min medborgarplikt vid att avge vitnesmål, så nu känner jag mig som en duktig flicka som förtjänat lite chockladkaka i kväll? Skal baka en lchf versjon iaf! :)

Annars skall det jobbas och sen hem. Gubben skall till läkarn i mårn vid 2 så jag har fått ledigt så jag kan köra honom dit då, så blir tidig dag på mig i morgon med.

Hur ser eran dag ut?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TjockaBerta
0

Idag blev sovrumsgardinerna äntligen klara. Jag känner mig så nöjd. Jag har ett par gardiner kvar men dem kan jag stryka upp med band. Fast det svåraste (och tråkigaste) är ju att mäta, eller hur?

Långpromenad i solen med hundarna och gardiner. Det var min dag det. Och nu snart blir det Farmen.

>>>Malum domesticum<<<

[Lilla Fröken]
0

Har opererat gallan idag, och det känns bra. Lite ont, men sånt får man stå ut med :) Nu slötittar jag på Farmen, tyvärr så är i inte AK med, bara tråkigt folk kvar, men jag hejar på Stefan :)

FruJag
0

#2, vad skönt att du fått din operation äntligen! :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Lilla Fröken]
0

#3  Ja, det var bra. Men  nu har jag riktigt ont, speciellt i axeln, det beror visst på någon gas som de använt. Så nu blev det två Citodon, och jag ska försöka sova utan Zolpidem för en gångs skull.

FruJag
0

#4, hoppas du fått sova något! Och att värken gett med sig.

[Lilla Fröken]
0

#5  Morron! Jag kunde sova drygt en timme, sen var jag tvungen att ta en Zolpidem för att kunna få sova några timmar ostört. Magen smärtar lite, men det kan jag stå ut med, men denna axel! Hade väl aldrig trott att den skulle göra så ont. Det känns som om nån kört in en spik eller kniv när det är som värst. Och det räcker med att jag böjer mig för att plocka upp något med vänster hand, då gör det sååå ont! Tur att jag är ensam hemma och kan oja mig bäst jag vill :) Citodonet lindrade inte så mycket,  så jag tog en Tramadol i morse. Lite bättre, men axeln påverkar den inte alls.. Men nu har jag småplockat lite här på morgonen, gick upp 4.20, så nu är det soffdags med inspelade såpor, bra tidsfördriv! :)

FruJag
0

#6, det är så frustrerande med smärta inget biter på!! Försök att ta det lugnt idag o inte överanstränga.

[Lilla Fröken]
0

Visst är det! :(  Nej, jag gör bara det jag orkar, det är bara bra att vara i rörelse lite.

FruJag
0

Ja absolut! Man behöver röra på sig med. Men med måtta om det gör för ont.

[Lilla Fröken]
0

Ja nu blev jag sittandes i soffan, det värker som minst då. Proppade i mig en Tiparol och en Alvedon 665t.ex. Tog bara en, fast jag får ta två, men jag måste ransonera så jag inte överstiger maxdosen för paracetamolen.

[Lilla Fröken]
0

Inte t.ex. "g" skulle det stå ju..

FruJag
0

Ja det gäller att klura lite på det där så man tar rätt under dagen :)