Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 8520 ggr
maja28
1

Fibromylagi i ögonen.

Hej!

helt ny på detta forum.

En fråga. Är det någon som har Fibromylagi i ögonen ?

Jag har nämligen det, känns som man får grus i ögonen, ögonen rinner och man blir röd i ögonen. Och man ser mycket sämre än normalt.

//Maja28

Rita-S
0

Jo det kan man få när man har fibro, slemhinnor kan påvärkas att bli torra, och även ögonen kan få sämre produktion av tårvätska, vilket leder till den grusiga kjänslan. Synstörningar kan man med få av tröttheten man har som fölgd av att aldrig få vila av smärtorna

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

GoaGreta
0

Själv har jag varit linsbärare i ca 20 år men tyvärr har jag varit tvungen att sluta med det för mina torra ögon ändå har jag satsat på sådana linser som släpper igenom mycket syre.

Det finns så många tråkiga biverkningar av fibron så ibland vill jag bara spy åt det (ursäkta mitt språk men jag har så ont idag för jag har "åska i kroppen")

Ha de!

Anterrabae
0

Jo jag märker av det när jag är trött och har ont.. då kommer det där kliet och omöjligheten att fokusera som ett brev på posten..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Pussiluska
0

jag har fibro i ögonen. Har stora problem så att läsa böcker har jag fått sluta med. Har nu ljudböcker istället. Mina ögon muskelaturer påverkas och jag har nu råkat ut för det 3 ggr att jag helt plötsligt ser dubbelt. Ena ögat skelar iväg och jag ser banne mej inte något som jag ska. Köra bil får jag direktförbud på då. Det har gått tillbaka alla gångerna men inte fullt ut. Känner mej jämt utmattad i ögonmuskelaturen.

Hopi
0

När jag blir för trött, då drar ögonen ihop sig, så jag ser nästan i kors.. hehe låter roligt men är INTE så kul.. Var till optikern för nåt år pga det. Han menade fixa glasögon som motverkar det, men jag ville inte ha. Eftersom det är bara ibland när jag är för trött o slut som det blir så där.. Har klåda osv i ögonen pga allergi, så vet ju inte vad som är vad alla gånger. Om det beror på allergi eller fibro.. Men svårt att fokusera har jag då o då..

Hallenena
0

Om du menar synskärpan pga av att muskler inte riktigt orkar delvis så ja. Jag känner mig bara torr när jag varit vaken i mer än 15 timmar (får vad glad att nått är ok ialla fall *s*).
Synen är faktiskt inget fel på om vi bortser att det är som att ha en gammal film uppspelandes framför mig hela tiden. En sådan där som bilderna känns som dom hoppar, fladdrar. Jag har också svarta punkter som fladdrar omkring och svårt att ställa skräpan ibland. Synen i sig är det inte fle på uatn kan läsa små texter mm utan problem. Helst vill ögonen ha saker och ting på behagligt avstånd så dom slipper fokusera. Ögonen har lite svårt att följa saker om det är något som rör sig för lätt också.
När det gäller fibropunkter så ja det har jag också runt ögonen som plågar mig med huvudvärk dagligen.
Var faktiskt rätt så nyligen jag lade märke till att jag hade fibropunkter runt ögonen för jag trodde huvudvärken enbart kom från nacke, axlar och bröstkorg. Nu när jag inser det så förstår jag hur hopplöst det är när det gäller att ha bort min huvudvärk helt. Helst borde jag väl gå omkring och blunda för att inte trigga dom men då skulle det göra så mycket mer ont på andra ställen när jag slog i överallt *hehe*

Men just ögonen när det gäller dimsyn och torrhet så är det förstnämnda väldigt frekvent och det sistnämnda inte lika frekvent men än dock existerande.

Rosen67
0

Japp. Känner igen detta med ögonen. Själv så har jag väldigt torra och grusiga ögon ofta…