Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1194 ggr
Rita-S
0

Gomorron 5 mars

Febern är definitivt på väg ner nu, nu är den et snäpp lägre igen och jag gissar jag kan vara feberfri i mårn! Dock är jag inne i den osköna skrallande och noriga perioden, hosten ekar och skrallar som åska genom hela huset och jag har börjat blöda från stressiga slemhinnor i näsan när jag nyser. Lyx. :P Lugn bara, det är inte så att jag störtblöder, men det kommer blod i geggan när jag nyser fast det ger sig inom en sekund eller så. Ganska vanligt om man som jag har tunna slemhinnor, slemhinnorna stressas mycket i näsan vid förkylning. 

Nuväl, nog med snoriga detaljer från min sida, skall göra hyfsat lite i dag. I går åkte jag till apoteket halv fem som avtalat med sjukvården men läkarn hade inte hunnit med att skicka mitt recept. Fick höra på apoteket att dom gick i knäna med kräksjuka, tre olika flunsor och förkylningar nu. Vabruari har värkligen levt upp till sitt namn här i bygden. Jag skall åka bort i dag igen och kolla om det har kommit in, för nu har jag nått det stadiet där jag behöver min hostmedicin :D

Fast bomtur blev det inte, jag fick köpt nässprej i går, och tråtte till undsätning till en kompis med två småungar och inga körkort som behövde lite förkylningsgrejs till sin 3 mnd och 2åring så dom skulle klara sig där hemma med, samt lite välling och gröt så dom hade till maken kom hem från jobbet. Fast jag lämnade det bara på bron så dom inte skulle få min skit in i huset samtidig. 

Funderar på att fjäska med maken att ta rena tvätten upp och smutstvätten ner i dag, kanske jag orkar sortera den i mårn? Skall dock inte prässa mig. Så fort jag har röst att jobba igen och varit feberfri en dag skall jag ju tillbaka, fram tills dess tar jag't lugnt!

Hur ser eran dag ut?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MiaaiM
0

Jag ska iväg in till Luleå med en vän för lite shopping, restaurangbesök och massor med surr. 🙂 Det ska bli jättekul!

Ha en trevlig dag!

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

[Lilla Fröken]
0

Gokväll! Idag har jag haft en bra dag vad gäller gallbesvären, så jag har kunnat greja lite här hemma. Humöret kunde ju vara bättre, men jag är supertrött på att bara vara hemma och inte kunna ta bilen och åka ut en sväng.. En vecka kvar till op, och sen hoppas jag att jag är fit for fight till påskhelgen :) Jag behöver komma ut och träffa folk och roa mig lite. Gnäll och gnäll.. :) Härligt är det med plusgrader och sol i alla fall! Men vad jag förstår så blir det kallt och snö nästa vecka om man ska tro yr.no.. Uss..