Kan de vara fibron?
Denna tröttheten tar DÖD på mig.
Jag e trött och mår illa och är helt orkeslös.
Jag orkar knappt stå på mina ben och kan inte ens sitta här igentligen. Nu när jag tvingar mina ögon att vara uppe ser jag dimmig och mår illa så de är helt sjukt. Sitter jag ute blir de bättre, men inte ens sitta upp orkar jag. Hela min kropp är helt lam.
Ligger jag ner tex på sidan så domnar armen jag har uppe. Inte den jag ligger på utan en som ligger uppe längst kroppen.
Hur sjukt är inte de?
Va juh hos läkaren som dizzade mig för min övervikt. Jag vet att jag måste söka igen men han gjorde mig skraj.
Vet inte om man ska säga nästa gång att jag INTE söker för min övervikt. Vara noga med de. Men frågan e juh om dom framför de till läkaren ändå.
Mitt råd til dig är att skriva en dagbok om din dagliga form!
Skriv ned vartända ord trots du inte orkar, och ta detta med till läkaren.
Om du orkar, fråga överviktiga personer du kjänner hur dom mår (dom som inte har fibro) och sammanlikna. Knappast gjör övervikt det nåt bättre för oss, men det lär knappast va orsaken heller! Inte kan en läkare skulda på övervikt bara sådär utan att gjöra en utredning tycker jag. Skulle va som om en pasient kommer inn och klagar på huvudvärk och läkaren avblåser det med vattebrist? Och om så denna pasienten visar sig ha hjärntumör då? Nej, gå till en annan läkare i stället. Tröttheten kan mycket väl va fibron, men va obs på att brist på B12 ger synproblem, illamåendehet och trötthet det med. Kanske du har brist på B12 med? Begjär blodprov och utredning om du fattar nåt viktig vitamin eller mineral så du kan bättra det själv!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag skulle be dem att ta blodprov för att kolla om din kropp tar upp all näring som den behöver. Oavsett, byt läkare och skaffa en som faktiskt lyssnar. För det är skamligt hur personen behandlade dig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#0 beror de inte på graviditeten då?