Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1838 ggr
Rita-S
0

Goddagen 4 mars

Okej, denna helgen fök snabbt förbi för min del, jag har mästadels sovit med hosta och feber som katten. I dag är det endast mellan en halv och en grad feber och jag känner mig mer vaken än jag gjort hela helgen. Så nu känns det som att det går mot rätta hållet iaf!

Jag är som ni kanske gissade hemma från jobbet i alla fall, och har ringt läkarn för att be om recept på hostmedicin. Jag hade en liten gnutta kvar av hostmedicin sedan förra ronden med förkylning så jag har klarat mig över helgen i alla fall, så nu väntar jag att dom skall ringa, och hoppas jag har lagom röst så dom kan höra mig :P

kommer nog inte göra hela världen i dag föruten att vila, vila och hosta. Gubben gör tursamt nog middag i veckodagarna, under helgen har jag inte orkat äta så mycket, har bara blivit nån enstaka soppa. 

Men det känns som att jag kanske kommer vara mer vaken i dag än jag varit sen fredag när jag blev hemskickat från jobbet! 

Hur ser eran dag ut? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MiaaiM
0

Igår hade sonen hockeycup här i byn så vi föräldrar fick jobba. Jag fick bl.a. stå i kiosken samt i sekretariatet så idag blir det vila och återhämtning! 😴

Hoppas du får bli frisk snart Rita!!

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

FruJag
0

Idag är det spännande. Sitter med fjärilar i magen. Om 3 timmar ska jag vara hos en ny läkare. En som är duktig på smärta, som anser att fibro är en sjukdom o som gör vad som krävs. Om man får tro den som rekommenderade honom. Jag vet ju inte vad jag har. Men det stämmer mkt mkt in på fibro o är det problemet så är det ju bra om läkaren tycker att diagnosen finns. Så usch vad nervös jag är. Framförallt rädd att de ska säga att jag imte alls har problem. För ser ju inte särskilt sjuk ut. Men senast igår kunde jag inte öppna kylskåpet själv.. :/ Håll tummarna!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Rita-S
1

Lycka till, FruJag! Om läkarn är duktig, så vet han nog mycket väl att inte alla sjukdomar syns på utsidan rakt upp och ner, och vet vilka fråger han skall ställa och hur han skall ta reda på din värk ändå! Jag håller ändå tummarna även om det känns som att det med denna läkarn kanske inte behövs, det skadar inte alls om jag gör't heller! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

FruJag
0

Tack! Nu börjar det närma sig massor. Ska hämta sonen på dagis o lämna till maken o sen iväg. Jag hoppas så innerligt att han ska komma med nåt vettigt. Sen min dotter föddes den 10 juli har jag inte haft en enda helt smärtfri dag. :/. Det tar på krafterna. Krya på dig du med förövrigt!

FruJag
0

Det gick bra! Lugn o bra läkare som tog mig på allvar o som själv pratade om fibro efter halva besöket. Skulle höras på torsdag igen när han gått igenom alla mina journaler sen innan.

Rita-S
0

Halva läkandet är att bli tagen på allvar tycker jag iaf, så mycket stress som försvinner när man tas på allvar!! skönt att det gick bra för dig :D

FruJag
0

Ja, det ligger mycket i det du säger. För första gången känns det som att läkaren jag träffar tror att det är nåt som inte är tillfälligt.

Rita-S
0

#7 men visst är det så? Även om jag skulle få en läkartid, ösa ur mig alla mina bekymmer, och sen få till svar att beklagligtvis kan inte läkarn göra all världen för mig så skulle det inte vara så faligt besked att få så länge jag känner mig väl omhändertagen, tagen på allvar, lyssnat till och trott på! Självklart är det ju aldrig roligt att få höra om en läkare "endast" kan skriva ut lite olika mediciner så vi kan prova oss fram till något som fungerar bra, men då kan man ju ta det så länge man känner att läkarn har tagit en på allvar!

FruJag
0

Precis!