Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 2071 ggr
FruJag
0

Bra läkarmöte

Måste bara dela med mig av min glädje. För 1,5 månad sen fick jag tips om en toppenläkare 5-6 mil bort. Så jag bytte vårdcentral o begärde möte med sagda läkare. Fick en tid idag. Var supernervös men det gick toppen! Superbra o lätt att ha o göra med. Och verkar uppriktig om att vilja hjälpa!!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Vixxen
0

Grattis!

Det är ett lotteri med läkare…

MiaaiM
0

Vad skönt att höra! Det är superviktigt att man känner att läkaren lyssnar på en och att man känner förtroende för denne. Jag har en superbra läkare också och jag är väldigt tacksam för det!

Jag vet inte om grattis är rätt uttryck men jag tror du förstår vad jag menar! 😃

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

Rita-S
1

tack så jättemycket för att du öppnade en egen tråd med för att dela din glädje över ett bra läkarbesök! :D Jag blir så otroligt glad över att du haft en så bra upplevning, men även att du gör en egen tråd så medlemmar, både gamla och nya, ser att det finns hopp inom vården att hitta vettiga läkare och få en bra upplevning med! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Malinsson
0

Grattis! =)

Har också en bra läkare, som tur är. Han såg till att jag kom iväg till Smärtklinik, det är min andra omgång där (gick där 2007-2008 också). Bra läkare är guld värda. Jag har faktiskt oftast haft tur.

Det är jätteroligt att höra när andra också får bra läkare. =)

FruJag
0

Tack för alla glädjesvar :) Vad roligt att höra att fler har bra läkare. Det är så ofta man hör att de inte är bra. Men denne läkaren var precis så som jag egentligen förväntar mig att vården ska vara (men oftast inte är). Med andra ord att man försöker lösa patientens problem. Och om första gissningen var fel så fortsätter man framåt med nya undersökningar. Min förra läkare fick jag höra av mig till varje gång o boka ny tid med en ny, egen, gissning och så undersökte vi för det. När jag en gång nämnde fibromyalgi tittade han åt ett annat håll o kommenterade det inte ens. Min nya läkare nämnde själv fm efter halva besöket. :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se