Gomorron 1 mars
Då var det mars!
Gissa vem som vaknade till kliande hals och irriterat svalg? Jo. Just. Mig.
Vinterns första förkylning får jag lagom till våren. Perfa typ. *suck*
I övrigt är det Fredagsmys på jobbet och jag har tagit med julens sista kakor från frysen och kakburkar, och mina svenska kollegor glädjes stort att få ta del av julbakst från Norge. Nytt och spännande för dom!
I kväll blir det att ta hand om hus och hem, och sen skall jag nog bara sova. Känner en feber komma smygande sådär försiktigt.
Hoppas eran dag är bättre än min!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Nej här ligger också en förkylning och lurar i kroppen så jag tänker kurera mig. Te med honung, c-vitaminer, mycket vatten, vitlök och vila brukar jag köra med, vet inte om det gör någon skillnad men det är trevligt att tro det! 
#1 spelar väl roll om det faktisk funkar eller skulle råka vara placebo för din del? :) Om det fungerar så tycker jag det kvittar varför. Dom ända som har behov att faktisk veta är forskarna, eller hur?
Jag brukar köra på C-vitaminer och solhatt-droppar samt echinacea, och tar typ rejäla mängder i ett glas vatten varannan timme om jag känner lite pirr i halsen. Brukar skrämma ut skiten om jag lyckas ta det tillräckligt tidigt. Nu kände jag inte ett ända pirr i går, och vaknar till rejält irriterat hals och luftvägar så det är för sent nu :(
Jag hörde på nyheterna att detta är en hemsk influensa säsong eftersom det går 3 stycken samtidigt (bl.a. svininfluensan) vilket är ovanligt. Min yngste son hade feber i 8 dagar, trodde aldrig att det skulle släppa men tillslut, tack och lov!
Det stog faktiskt i tidningen att forskarna har kommit fram till att c-vitamin faktiskt gör skillnad och kan korta ner den med 1-2 dagar! Alltid något om det stämmer! 👍
Jag håller tummarna för att vi slipper få alltför mycket influensasymtom och att det går över snabbt! 🙂
Jag är superuttråkad, väntar bara på min op.. Kirurgen ska ringa mig snart och jag hoppas att de har en tid åt mig nästa vecka. Sen ska jag dammsuga, nu äntligen har jag fått mitt nya munstycke och ena katten älskar att bli dammsugen (på lägsta hastighet förstås) så han ska få sig en pälsmassage :)
jahapp, så var man hemma med feber och nära ingen röst..

En liten huskur för irriterad hals som jag brukar ta till:
Lös en tesked salt i lite ljummet vatten och gurgla med det.
>>>Malum domesticum<<<
Jag brukar ta av makens whiskey och gurgla. Jag spottar dock ut det, sväljer aldrig eftersom det är så äckligt vilket min svärfar tycker är förfärligt! 😉 😃
Jah har aldrig provat med salt, ska testa det jag också.
#5 Rita, jag hoppas du kryar på dig!!

Vi har äldsta barnbarnet här sen igår då hennes lillasyster som är 3 månader är inlagd på barnmedicin med misstänkt RS-virus.
Annars har förkylningarna bara löst av varandra här tycker jag har varit sjuk nästan hela tiden sen före jul.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Förkylningskur jag kör: Färsk ingefära (typ 2-3 cm) i bitar Färsk chili (1-2 cm) i bitar På med kokande vatten o låt dra en stund. Sila o ner i tekopp med en sked honung o en tepåse om man vill Bränner bort bakterierna.. ;)
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se