Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 13715 ggr
Malinsson
2013-02-22 21:54
17

Paraflex?

Har ni ätit, eller äter, Paraflex?

Erfarenhet och effekt?

[Lilla Fröken]
2013-02-22 22:24
0

Jag har testat. Den fungerade bra förutom att jag fick allergi.. Så tyvärr kan jag inte använda den.

Malinsson
2013-02-22 22:35
0

Ah, oki. Tog du dem tillsammans med något?

[Lilla Fröken]
2013-02-23 06:47
0

Nej, jag tog enbart en sådan. De första fem gångerna fungerade det bra, men fick en aning astmabesvär, men jag tyckte att fördelarna övervägde besvären. Sista gången kände jag mig allmänt sjuk, blev knallröd och varm i ansiktet med typ nässelfeber och jag fick ta Betapred för att häva allergin. Synd, för det är en bra muskelavslappnande medicin som inte heller sitter i kroppen så länge. 

Är det tal om att du ska prova den? Om du inte är överkänslig för mediciner så är det en bra ide. Jag tål inte många medel för astman, och det ställer till det emellanåt :(

Malinsson
2013-02-23 08:57
0

Jag håller på att prova dem nu. Har tagit typ 2-3 gånger. Tillsammans med Alvedon. Jag vet inte om jag tycker de är så bra. Men jag måste naturligtvis ge dem en chans. Annars tar jag Norgesic, som innehåller både paracetamol och en muskelavslappnande. De kan jag kombinera med Ipren/Ibumetin vilket är bra. Jag är i regel biverkningskänslig så vi får se hur det går. Har också en del problem med luftrören och just nu en infektion i öron, bihålor etc.

Tack för att du berättar. =)

oskartoller
2013-02-24 17:37
0

Jag fick jätteont i ryggen, kändes som om kotorna åkte ihop och att ryggmusklerna inte höll upp ryggraden.

Sen fick jag värsta nässelfeber jag haft, satt ute på altanen i pyamas en hel natt i minusgrader för jag trodde jag skulle klia ihjäl mig annars.

Malinsson
2013-02-24 21:41
0

Usch, det låter riktigt jobbigt. =(

[Lilla Fröken]
2013-03-01 19:55
0

Hur går det för dig Ts?

Malinsson
2013-03-01 20:49
0

Jag har faktiskt inte provat något mer sedan sist, tror jag. IBSen slog igång efter sista gången, men jag tog även en stark antibiotika då. Kanske var det kombinationen som gjorde det. Nu är jag klar med kuren. Vi får se, lär prova någon mer gång innan jag kan avgöra hur de fungerar. Tack för frågan =)