OT: är du en klantig en?
Jag är ju klantig av mig och får lätt blåmärken.. Fler som är klantiga och fumliga? Det behöver ju inte alltid sluta med blånader, men kanske ett gott skratt :) Det mest klantiga jag lyckats med är att jag har snubblat omkull på ett övergångsställe, på de vita markeringarna, då jag skulle korsa en gata. Har lite svårt att lyfta på fötterna så det blev pinsamt, men roande :) Vad har ni lyckats med för klanterier?
ojojoj. Klumpeduns kallar min man mig för..
Jag snubblar jämt, går in i saker, tappar saker, trillade i trappan igår..
Listan kan göras lång.
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
Inte så farligt riktigt än. När jag har riktigt illa i händerna kan man ju ibland råka tappa saker. Har man då ett mjölkpaket eller eller ägg i handen kan det bli lite lustigt… fram tills man ska städa upp det! 😃
Då tycker jag att det blir fler lustiga situationer när fibro-dimman slår till. Maken hittar sockar i skafferiet, mjölkpaketet i tvättstugan o.s.v. Jag lade medicinen i torkskåpet en dag. Kommer inte ihåg varför 🤔 Jag glömmer vad jag pratar om, medan jag pratar, och måste fråga vad jag just sa! 🤪 😃
Haha. Att glömma vad jag säger gör jag med!
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
Ja ni, klantig är bara förnamnet på mig. Jag strubblar och ramlar och får blåmärken stup i ett.
Det klantigaste, eller oturligaste, hittills tycker jag nog är när jag skulle ge hästarna hö. Gick med en kasse på en smal gång i snön när en av pållarna tyckte hon skulle gå om mig. Denna lilla puff jag fick gjorde att jag hamnade mellan snöraset från taket och ladugårdsväggen.
Där låg jag på raklång efter väggen, med väggen på ena sidan om mig och snöhögen på den andra och undrade hur sjutton jag skulle kunna ta mig därifrån. Mobilen kom jag inte åt för det var trångt där jag låg på rygg. Ingen visste heller att jag var ute. Men efter mycken möda och stort besvär kom jag upp, ganska mörbultad med glad att jag kom därifrån.
Nu vet jag hur det kan gå, så pållarna får snällt gå bakom mig.
"the same procedure as last year" hehehe det är jag 😃 slår aldrig fel, på skyttetävlingarna så tejpar de fast elkabeln till skjutljusen eller vad det nu är tvärs över golvet där vi går från skjutlinjen till tavlorna för att räkna våra pilträffar, och jag snubblar jämt över kabeln… jag har till och med haft påminnelse hjälp av min klubbkompis… inte hjälper det inte 😮
Går in i bord gör jag med, missar rätt vad det är även dörröppningen och tar dörrposten…
Jag har under dotterns tid som hästägare både fått höger lilltå bruten… av hästen och en annan gång blev jag puttad av två hästar i hagen då jag skulle ge dem foder… flög handlöst i snön samtidigt som jag pratade med min sambo i mobilen så den flög ur handen och landade en bit framför och han ropade "Hallååå! Vad hände!!" Snopet som bara den 😃
I gymnasiet lyckades jag med att missa de tre sista trappstegen när jag gick nedför och jisses vad jag flög, fick tag i pelaren i slutet och av farten snurrade jag runt den innan jag fick stopp på mig 😞 det var pinsamt då flera skolkamrater såg det och asgarvade så det ekade…
Medarbetare på Druid & Shaman
Fniss.. Kul att se att fler är klantiga :)
Hihihi visst är det 🙂
Jaa :) Själv trodde jag att jag var klant nr 1, men jag är ju inte ensam :)
Hahaha nä vi delar kanske den 1:a platsen 😃
Ähum, jag skrev tidigare att jag inte varit alltför klantig än. Så borde jag inte ha sagt! Jag och maken skulle på bio, när vi går ned för en trapp ramlar jag frammåt pladask, så står på alla fyra och jackan åker uppöver rumpan. Lagomt pinsamt inför ca. 40 personer. Haha! 😞 😃
Jag delar så gärna med mig till alla som vill! :)
Hoppsan så det kan bli 😮 ja ibland verkar det som det vi säger ska slå tillbaka, det är ju det värsta då sådant händer inför massor av folk 🤔 Hoppas du inte skadade dig i fallet i trappan
Haha, nej då, det vara bara min stolthet som blev skadad! 😉
Skönt att det "bara" var din stolthet då 😉 🙂