Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1502 ggr
FruJag
0

Tankar den 20/2-13

Vet inte vart jag ska börja. Sitter och har så ont. Haft extra mycket värk de sista dagarna och idag ramlade jag dessutom i trappan. Blir tokig på min klumpighet.

Känns som att min värk som kom när jag ramlade har flyttat på sig. Kan den ens göra det? Eller förstärker min vanliga värkproblematik den tillfälliga?

Är glad och har nedräkning för den 4 mars, ska jag ÄNTLIGEN få träffa en läkare. En vettig sådan. Som jag blivit rekommenderad och som är duktig på smärta och som enligt vänner gör allt som krävs för att lösa en patients problem.

Har läst på om fibromyalgi och ju mer jag läser, desto mer stämmer. Det känns både skönt, skrämmande och ledsamt. Skönt för att få ett svar isåfall om det är det. Skrämmande och ledsamt om det är det. Ska jag 26 år gammal på riktigt vara så värkdrabbad? Som jag förstått det finns det inget att göra åt problemen, lindrande men inte stoppande.

Men OM det är fibro så kanske min familj och omvärld kan förstå att jag inte bara hittar på att jag har ont. Då kanske det som nu kanske ses som lathet av omvärlden (fast det för mig är enda möjliga just då) ses som något som är nödvändigt.

Vet inte vad jag ville, bara skriva av mig lite.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Ladydragon
0

för mig när jag slår mig eller nåt annat händer så upplever jag det som att det blir för mycket smärta och att det "slår över" och man får så ont att man inte står ut längre….men när väl den akuta smärtan har försvunnit så är den vanliga värken tillbaka

jag hoppas för din skull att det är så att du får mer förståelse om du får en diagnos men om jag får vara lite pessimistisk så är det nog inte nåt som man ska förvänta sig….
Fibro är en slaskdiagnos i mångas ögon och det förstärks av att man inte ser sjuk ut heller 

men en diagnos kan göra så att man orkar stå på sig och man vet vad som är fel det kan kännas väldigt skönt

FruJag
0

Just i makens ögon vet jag att det gör skillnad. Det har han själv sagt. Förhoppningsvis även i min fars ögon. Som är den som mest kommenterar latheten. Han skulle väl säkert hävda att det inte fanns förståss. Och nu när fallsmärtan är dessutom. Kunde inte ens skruva på kranen eller bre en macka med rätt hand utan att det högg. Just nu tycker min man att jag mest gnäller. Han är arbetslös så är ju ändå hemma men tycker ändå att jag kan göra allt jag brukar (för han skulle ju eg jobbat menar han). Suck Men det hör väl inte hit. Han har sin adhd o det gör honom lite tunnelseende ibland. Tyvärr.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se