God morgon den 8/2!
Jag fuskar lite och startar dagens tråd :)
Idag har jag värk i rumpa och axlar/nacke, så det blev en Tramadol till frukost istället för Citodon. Jag brukar gå på högvarv efter T, men får försöka ta det lite lugnt, annars blir det värre imorgon.
Ska försöka hämta ut min nya laptop idag, spännande med Windows 8, jag gillar nya utmaningar, det är skönt att använda knoppen fast man går hemma på dagarna. Sen ska det ju sparas från gamla datorer, så jag har lite jobb framför mig. Det värsta är ju att det kommer att ta tid, då jag får sitta med det korta stunder.
Är otroligt chipssugen så här på dygnet, men det skyller jag på hormonerna :) Fast imorgon så blir det nog en påse iaf!
Ha en bra dag därute!
Någon hann före mig! 
I dag är det fredagsmys på jobbet, och jag har gjort lchf kladdkaka åt fredagsmyset! 
jag brukar baka till varje fredagsmys, i bland tar jag fram kaka jag har i frysen då jag brukar baka långpanna äppelkaka, banankaka, chockladkaka och annat som går snabbt och lätt att göra med en långpanna, och fryser ner bitar av det till dom dagar jag inte orkar göra något till fredagsmyset. Sen får jag en slant till ingrediencerna från alla som tar del av det! 
(Roligt med nya smileys!!)
I går fick pållen nya vinterdojjer på fossingarna, och hans "fru" Cassie lika så. Nu skall vi sam-ordna all skoningen! Skönt att ha samma hovis :) Tror jag skall fortsätta med det nu.
I dag blir det nog en lugn dag. Om jag orkar skall jag ta damsugning och tvätta av golven när jag kommer hem, och lämna övervåningen och badrummen åt gubben, men jag får se hur jag mår när jag kommer hem. Vissa dagar i en kvinnas liv är inte lika roliga om jag kan säga det så, sen behöver jag väl inte säga mer utan ni tjejer där ute fattar nog väl. Kan vara jag kliver i sängen och drar täcket över huvudet tillsammans med två av mina katter samt hunden och låtsas jag inte finns förens i morgon.
Nu får vi se vad denna arbetsdagen bringer.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Sorry att jag var först, jag var lite pratsugen :)
Låter gott med kladdkaka! Och vad gäller fruntimmersbesvär, så är jag väl medveten om vilka de kan vara :) Du får göra som min ena katt, dra något över huvudet, och om huvudet inte syns, så gör inte du det heller. (fast allt annat sticker ut)
Jag brukar få lite problem att svansen brukar sticka ut, och då skall gubben reta svansen på mig. Fast han vet bättre än att reta denna katten just denna dag i månaden ;) 
Du har pli på honom, haha.. :)
Nja mer än att han vet när det är lönsamt att komma i håg att alla mina utbrott just denna dagen om han inte tänker efter bara litegrann inte nödvändigvis är mitt "fel" :) Jag har som tur är inte särskillt problem med PMS eller sådan, men den första dagen mår jag jättedålig och det är inte den rätta dagen att strunta i sina syssler så jag måste påminna och tjata, eller att forsöka näbbas med mig. Så han tänker efter nån gång bara och forsöker lindra mina besvär med att komma med en katt, en värmeflaska eller filt och te och sådan! :)
Hej och god morgon på er! 
Vad roligt med nya smileysar!
Idag ska jag ta det lugnt och försöka slappa lite. Jag måste ju dock berätta. Jag sade upp mig från mitt förra arbete eftersom de inte hade möjlighet att anpassa mitt jobb alls efter mina behov, detta är ett av Sveriges största företag. Hur som haver, efter att ha arbetat ett tag där valde jag då att säga upp mig eftersom jag blev så dålig och det var mycket negativ stress på arbetet så jag åkte på världens skov. Arbetsför. och FK verkade dock förstå mig och var positivt inställda, vilket förvånade brallorna av mig, kan vi väl säga! 
Ja nu så är jag i en prioriterad grupp, jag vill jobba, tror bara inte att jag kan jobba 100% utan 50 eller 75% beroende på vad det är för typ av arbete så klart. Hur som haver, arbetsförmedlingen ringde i morse och sa att de har rekomenderat mig till ett administrativt arbete, att de har informerat arbetsgivaren vilka behov jag har och att arbetsförmedlingen kommer att stå för allt vad gäller anpassa arbetsplatsen. De sa också att om jag blir kallad på intervjun (vilket hon trodde eftersom jag var en av de mer kvalificerade för arbetet vad gällde utbildning och tidigare arbete) så ska jag ta upp detta med att arbetsgivaren får lönebidrag om denne anställer mig.
Jag känner mig lite snurrig, har varit arbetslös i en månad och redan är det i full gång detta! Jag trodde att detta skulle vara en lång process. Jisses! Nu är det ju inte säkert jag får arbetet men jag tyckte hon sa att de hade rekomenderat 15 st pers till arbetet och jag var en av dem. Vi får väl se, håll tummarna att jag får komma på en intervju iaf! 
Vad bra att du har nytt jobb på gång, grattis! Men att du tordes säga upp dig från ditt gamla jobb.. Kunde du inte ha fått sjukpenning?
Ja nog tordes jag alltid, det kom så mycket negativitet från arbetet vad gällde stress. Om jag var sjukskriven så drabbades mina arbetskollegor av detta. 
Jag var sjukskriven och det hade i slutändan blivit så ändå att FK kräver att jag hittar ett annat arbete som kunde anpassa sig, vilka fina regler vi har idag! Sjukpenning är inte lätt att få idag, speciellt när man är ung tydligen. (du är alldeles för ung för att få sjukpenning fick jag höra senast från FK) Plus att arbetsgivaren kunde inte anpassa arbetet alls, nej då var det dags.
Jag tog beslutet efter samtal med min läkare och min familj och alla stöttade mig i beslutet. Vi har pengar som vi kan leva på, vi sitter inte i en dålig ekonomisk situation, annars hade jag försökt härda ut, och antagligen blivit ännu sämre! Nej jag ville försöka bli friskare och få må bättre och känna att jag är en mamma som kan vara närvarande och inte bara en skugga som var tvungen att vila hela tiden för att orka jobba nästa dag. Nu orkar jag mer igen, känner mig gladare och kan leka med mina barn och då är det värt det! 
Åh va roligt, jag hoppas du får jobbet! Allt är ju bättre än att gå hemma när man faktisk har en viss arbetsförmåga! Nu hoppas jag det jobbet passar dig och att du får det bra!
ja, nu har jag fått chefen att skratta så det sprutade kaffe överallt. Dagens fredagshumor.. "hur går det Rita?" Frågar hon högt så alla hör, så jag tänkte jag får vara lite diskret. "Jorå, föruten att jag har kommunister i kärleksgrottan och att dom har erklärat krig med mig så är det väl lugnt" sa jag. Stora ögon från chefen, en hög med svenska kollegor som direkt fattade och började garva som fan överallt, och sen fattade chefen vad jag pratade om och bröt i hop totalt i skratt.
Roligt begrepp tydligen!