God morgon 25 januari
I går blev det lite intressant på hemväg från jobbet. Medan jag kör passerar jag lite affärer, och några bilar som står i motgående körfältet och blinkar medan dom väntar på klar bane så dom kan korsa vägen in på en annan väg. Bak dom sto ju då några andra bilar och väntade på tur att få fortsätta rakt fram och en långtradare med släp. Jag kör själv runt 50 (det är 70 på sträckan) för att jag ser en bil skall svänga av framföre mig och inte vill komma för nära.
Långtradaren kör inte särskillt fort ser det ut som, men just när den skall bromsa ner pga dom bilarna som står still så ser jag släpet tappar väggreppet och svänger sig ut i min vägbana!
Det var några snabba hjärteslag där en sekund men lite snabb tänkning, kolla om det finns folk på gångvägen och sen kasta bilen upp på gångvägen, så undvek jag släpet och ingen skada skett. Bilen bak mig hann stoppa, men jag var för nära att hinna stoppa när släpet kom sådär. Tur i oturen! Han som låg bak mig tog sen samma vägen som jag för att komma förbi, långtradaren kom ju inget vart förens bilarna framföre han flyttade på sig.
phu!
I dag är en trött dag. Jag satt uppe alldeles för länge innan jag nattade mig i går kväll, helt och hållent mitt eget fel faktisk. Men jag kladdade i hop ett par småkakor tillsammans med gubben, en citronkaka och en toscakaka! I dag blir det mys på fredagsmyset på jobbet :)
Annars har jag inga större planer än kanske ta en liten tuppis när jag kommer hem från jobbet!
Vad planerar ni denna fredag?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
God förmiddag!
Här har inte morgonen varit bra, sovit superdåligt, vaknade med migrän, skulle betala fakturor, upptäckte att några var felaktiga och fick ringa runt, och till slut när allt är klart så är jag pank. I en månad. Jippi. NOT.
Ha en fin fredag alla!
God morgon !
Vilken himla tur du hade där Rita, det kunde gått riktigt illa. Ibland har man nog änglavakt.
Inte kul när man inte får sova, sådana nätter har jag väldigt ofta. Då är det en väldig tur att man inte har ett jobb att passa. Så jag kan lägga mig och ta en lur när det passar.
Idag är tvättdag, och kanske lite städning. Annars ska jag bara ladda inför lördagens utställning, och hoppas att det blir varmare än idag när vi hade över -20 grader.
Ha en bra dag alla !
God morgon!
Huvva vad hemskt, ja nog var du klok och rådig i den situationen, tyvärr finns det alldeles för många som bara trycker ner gaspedalen och struntar i vilket! Skönt att det gick bra för dig!
Själv ska jag försöka städa och den här gången tänkte jag jag fakstisk verkligen försöka lyssna på min kropp så att jag inte tar i för mycket. Inte för att det händer annars
eller kanske ibland… typ… eventuellt… okej ofta då!! 
Ha en trevlig fredag alla fina människor här!