tatuering
Har man inte ont förrut, så kan man ju tatuera sej 
Gjorde jag igår och ajf*n i hel***e vad ont det gjorde *s*
Lite kul dock var att efteråt så hade väl kroppen frigjort lite endorfiner el sånt.. så jag mådde riktigt bra under kvällen några timmar! Till och med sov i TRE hela timmar -utan att vakna -på natten. Sällsynt.
Nå, kanske inte att rekomendera att plåga loss endorfiner varje dag då kanske *hihihi..*
haha, jag drömmer om att tatuera mig, men vågar inte pga av fibron. men om det gör mindre ont efteråt så kanske det är värt det, plåga loss lite endorfiner för en stunds smärtlindring och dessutom få en snygg tatuering på köpet
Funkar väl som spikmatta nästan kan jag tänka…
/Maria
har man fibro behöver man muntra upp sej med något och tatuering tycker jag är en utmärkt ide,,har själv 4 tatueringar och skulle vilja ha flera OBS! jag är 61 år(L)
Jag håller tvärtom på att ta bort en tatuering med laser. Det sätter nog oxo sprätt på endorfiner, underarmen och handen är så skönt avdomnad från värk upp till ett par dagar efter 
Jepp. haltar mej fram som en enbent just nu med en osalig värk från fotsula till knä, ..*S*
Men denna värk är ju ändå sådan som går över ! 
Kanske kan vara så att har man fibro så är inte tatuering det smartaste, men något måste mn ju unna sej -ändå.
Spikmatta är ju en hel del mycket aning snällare. men principen är väl detsamma .
Har en som jag använder då och då.
shareza :
Jag berättde för en bekant att jag hade gjort en till tatuering
( har "bara" en sen tidgare)
Hon blev alldeles tyst först , sen sa hon "Men är inte det väldigt patetiskt av en 47årig kärring att tatuera sej"
Hrm.. kärring, 47 ..Va?! Vet hut! *muttrar en aning*

En till ska det nog bli iallfall -- så småningom 
Kärring o patetisk eller inte , …hihi…
Funderarockså på att göra ännuen tattis,men jagvet inte om jagtörs, jagkanske får väldans ontefteråt.
Pia: Jag gjorde min tattuering när jag fyllde 35, ska göra nästa när jag blir 45 och så vidare
Patetiska är bara de som måste sätta åldersgräns på allting, så det så.
Så, go girl, ser fram emot att höra om nästa gaddning 
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
Vino :
Visst känns det att tatuera sej
Men det beror också på var man sätter den
Min första ( som sitter på ena brösten) kändes knappt alls…
den här som jag gjorde nu, där rann svetten *S*
Men det går ju över !
Och… man kan ha emblasalva på !
( tänkte jag inte på själv fören efteråt! *S*)
Och visst är det ändå lite synd om en del som tycker de måste "ska leva upp till sin ålder"
Man är inte äldre än man känner sej
Vissa dagar är jag 14 - o andra dagar är 314 

pia63
Hur gammal var hon själv som talade om "patetiska kärringar på 47år?
>>>Malum domesticum<<<
TjockaBerta :
Hon är lika gammal som mej! *S*
Nåja.. jagblev ju lite ställd.. men alla får ju tycka vad de vill
Me måste man alltid säga det?! *s*

Nej, man måste inte säga allt man tycker. Man kan respektera andra människor och tiga med sina egna åsikter. Alla tycker ju olika, eller hur.
>>>Malum domesticum<<<
Shareza och Pia63, detta låter ju helt underbart. Jag har alltid önskat mig en tatuering, men tyckt att nu är jag för gammal. Blir 60 i januari. Kanske man ska önska sig en tatuering i 60-års present ? 
Jag tycker det är coolt med "tanter" som tatuerar sig!( ni är modigare än mig som är 25
). varför inte skaffa sig tatueringar om man tycker det är snyggt oavsett vilken ålder man har?!kör på säger jag
Så kajsa-kavat, önska du dig en tatuering i 60-års present tycker jag
Min moster fick en i 50-års present och hon blev jätteglad iaf.

Jag är 49 år och jag gjorde en tattuering som ung och har många gånger tänkt att jag skulle vilja ha någon till!
Kanske utöka den rosen jag har på armen till något STORT..he he!
Och man är ju som sagt inte äldre än man känner sig!
Kroppen må vara som 3877849 år, men sinnet känns ungt
Så..
Carpe Diem….Fånga dagen
personligen tycker jag det är mer patetisk med "en kärring" som har glömt hur man glädjes åt andra när dom har gjort något dom värkligen vill ;)
Roligt att du har tatuerat dig! :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
MYCKET bra sagt Rita 
Precis Rita! *nickar och instämmer*
Nästan lite synd om människan ju 
Nå..hon är en aning speciell
KajsaKavat :
Klart du ska önska dej en tatuering !! Vill du ha en så .. självklart.

Jag gjorde en tatuering , och var nervös som sjutton …
Men det gjorde inte ont!!!!!
nästan lite smått besviken haha :P
Jag har faktiskt tatuerat eyeliner, och det var inte skönt, så jag tror jag vågar göra en riktig tatuering någonstans.
Tack ni som peppar mig i mitt beslut, men jag får beslutsångest nästan. Jag vill men samtidigt inte. Ni vet, "vad ska folk tro" ? Gamla kärringen hi hi……..
KajsaKavat!
De flesta tyckernog du är tuff som vågar 
Föresten… så är det ju din kropp, din tatuering.. och ingen annan har med det att göra *S*
You Go Girl!!!

kajsa-kavat!
Låt folk tro vad dom vill
Jag säger desamma som alla andra: Det är din kropp..så jag tycker du ska unna dig ett permanent "smycke"!
Carpe Diem….Fånga dagen
Kanske jag ska slå till med en tatuering i alla fall 

Vi vill gärna se den när den sitter på plats. 
>>>Malum domesticum<<<
Jag fick min tatuering i 50-års present av mina söner och den kändes kan jag ju säga men inte så farligt eftersom den sitter på överarmen ett av de minst känsliga ställena på kroppen.
"23 Japp, OM jag slår till med en tatuering så lovar jag att visa upp den 
Kajas-Kavat! låter som en bra ide tycker jag!! gjorde min första när jag fyllde 50 år och sedan har det som sagt blivit några till,fast katten jag gjorde på överarmen liknar mest en snopen puma nu(L) men är söt ändå!
Ja ni det tog låååång tid det här med att bestämma sig för att tatuera sig
Men i lördags gjorde jag slag i saken och slog till med 2 tatueringar på en gång.
En liten Mulle på vä överarm och en text på insidan av samma underarm. Men som sagt, det gjorde hiskeligt ont på underarmen, lite bättre på överarmen.
Nu har det ju tagit nästan två år sedan vi pratade om detta, jag blir 62 nu i januari, men vaddå, det är mina tattoos och jag som ska bära dem, ingen annan behöver bry sig he he.

Grattis till tatueringen som du så länge längtat efter. Nu är det gjort!
Det är viktigt att man uppfyller det man verkligen vill göra i sitt liv.
Och jättekul att du kom ihåg att visa oss den
som du lovade.
>>>Malum domesticum<<<
Tack "29
Jag är jättenöjd, men men alla gillar inte vad jag gjort så jag får ju räkna med en del negativa kommentarer. Tyvärr. 
Men vad gör väl det, de behöver ju inte ha dessa tattoos, de är mina och jag gillar dem. 
Jättefina tatueringar! 
Jag har en tatuering som jag är jättenöjd över och jag skulle vilja ha en till. Väldigt vanligt, jag vet, men jag skulle vilja ha barnens namn tillsammans med två barns handavtryck! Jag har bara inte tagit tag i det än.
För övrigt tycker jag inte att tatueringar har en övre åldersgräns!
Kör på bara!! 
Jag gjorde min första tatuering för ca drygt 1½ år sen, jag fyllde 53 i december. Hon som skulle tatuera mig tyckte jag var modig som ville ha den på foten då det gör ganska ont där, men jag ville ha en fotlänk så det fick göra ont :-) Älskar den, har tre belocker med första bokstaven för mina barn, och sen går en kedja ner på foten som slutar med ett hjärta, som är rött, resten är svart. Vill ha fler, men har inte råd och kan inte bestämma mig för vad eller var. Har ett par bilder, men när den är ganska nygjort och foten fortfarande är lite svullen, men slänger in den ändå.
Jättefin fotlänk. Och jag förstår att det gjorde rejält ont på foten, det gjorde det även på insidan av armen. Så ett tips som jag tänker ta till om det blir någon mer gång är bedövningssalva. Ska visst finnas att köpa receptfritt på apoteket.
Tack kajsa-kavat Jodå ont gjorde det, men äh, det var det värt :-)