Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: prathörnan
Läst 2107 ggr
[Lilla Fröken]
0

Intyg på sjukpension

Rotade runt i mina lådor igår med papper och hittade ett intyg på att jag har sjukpension. Hade totalt glömt det och nu åker det in i plånboken. Någon mer som har sånt och har användning för det? Eller funderat på att skaffa?

(skaffade det för ett år sedan, då jag hade halv sjukersättning)

Intyget är naturligtvis inte bara för sjukpension, det gäller även för andra ersättningar.

mongu
0

Ja jag har alltid med mitt i plånboken. Det är bra för man kan använda sig av pensionärspriser på en del ställen.

Bl.a. när man åker kommunalt i Stockholm, tror däremot inte att det gäller här i Västra Götalandsregionen.

Sen bio får man också pensionärspris.

Kanske inte så kul att gå som pensionär om man inte är i närheten av att va det men då det inte är så fett att gå på sjukersättning så tar i alla fall jag tacksamt emot det jag kan få.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

TjockaBerta
0

Jag hade ett sånt under alla år som jag hade hel sjukersättning. Sen blev jag sjukskriven istället och nu har jag inte rätt till ett sånt längre.

Dåligt eftersom min pension är borta nu och sjukpenningen sänkts i flera steg. Nu skulle jag verkligen behöva en lägre avgift på lokaltrafiken.

Ruttet av regeringen!

>>>Malum domesticum<<<

[Lilla Fröken]
0

#1 Ja det känns sådär att känna sig som en pensionär, både för- och nackdelar. Men jag måste ju börja utnyttja detta när jag orkar bli mer social :)