En typisk reaktion från mej
Vi ska på Bröllop i helgen. Bo i våran husvagn från imorron till söndag. Nu har jag fått total panik inför helgen, vet inte hur jag ska klara att sova med värken, blir det kyligt och onyktra personer som ska stoja runt så jag inte hör vad jag tänker ens.. Nu har jag bölat och haft katastrofal hjärtklappning i tre dagar, sambon förstår inte vad som är fel. Han tycker vi kan åka 2 bilar så kan jag åka hem när jag vill…men inte ens det känns tryggt nog. Känns som jag inte klarar vara bland folk…mycket folk.
Jag klarar inte att släppa på kontrollen….detta börjar bli väldigt jobbigt. Måste hela tiden ha en utväg om värken blir värre…å så ska man träffa folk som bara kan prata om en sak…-vad jobbar du med då? Så ska man då dra sin historia och höra folks ideer om ett bättre liv osv.
Orkar inte en dag till med denna huvudvärk som bara blir värre och värre av oron.

Åh, vad synd att man inte läste detta innan helgen. Hur gick det? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ja, jag håller med vanessa!! Hoppas att allt gick bra trots allt?? *Kram*

Jag missade oxå detta. Skriv och berätta hur det gått.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
ja berätta hur det gick?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Hej på er. Ja det gick inte alls bra, jag klarade inte att åka. Jag blev så dålig i nacke och axlar så det kändes som jag hade huvudet ovanför kudden på nätterna. Jag kände att jag kan inte tänka på vad andra ska tycke, att man är en svikare. Bestämde mej för att tänka på mitt egna välmående och då valde jag att stanna hemma. Tänk att nästan direkt när sambon åkt iväg så kände jag mej lite lugnare. Jag njöt helgen i min ensamhet. Ångrar inte en sekund att jag stannade hemma. Min sjukgymnast sa att jag omedvetet byggt upp otrolig spänning i kroppen pga oro över hur min kropp skulle klara husvagnssovande, väderleken mm.
Tänk att det ska vara så svårt att följa sin innersta känsla? Vi har nu varit iväg till Gränna över natten bara och vi låg på den regndränkta campingen. Jag överlevde natten men det hade aldrig gått flera nätter.
Ja, din sjukgymnast har nog så rätt… suck, men skönt att du lyssnade på dig själv och stannade hemma, det tycker jag du skulle gjöra oftare! :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Måste beundra dig för att du lyssnade på dig själv. Vad bra. Nu får jag sätta upp Pussiluskan på listan över folk som motiverar och lär ut. Kan Pussiluskan så kan jag, får jag säga till mig själv :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
ja tack
kan jag få andra att börja lyssna så är det ju jättebra.
Jag är en ganska obstinat människa i grunden. Jag har tröttnat helt enkelt på folk som inte ens VILL försöka förstå. Varför ska vi som är sjuka ställa upp och få ännu mera problem? Nej vi måste försöka tänka på oss själva lite mera, vi lever bara en gång och även vi måste kunna få tycke det är lite behagligt mitt i all värk.
Trevlig Helg