Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2450 ggr
Mysan59
0

Plötsligt händer det

Hej, jag är ny här, kvinna 50+ som haft smärtproblematik sen mitten av 80-talet.

Fått höra att det får jag lära mig leva med, att det är jobbigt med patienter som måste ha en diagnos osv. Ja, en del av er kanske känner igen det.

Under åren som gått har flera (folk jag känner) frågat om jag inte har fibromyalgi, men jag har alltid svarat att jag inte vet, eftersom ingen läkare brytt sig.

Har provat, mediciner, TENS, varmvattengymnastik, naprapat, sjukgymnastik, akupunktur m.m. Inget hjälper, mer än för stunden.

Kan heller inte äta vilka mediciner som helst pga IBS.

Ja i alla fall så fick jag idag då ÄNTLIGEN träffa en läkare som både lyssnade och brydde sig och tog sig tid att lyssna på mina besvär och ÄVEN tryckte på Triggerpunkterna. Jag låg på gränsen, men hade väl i alla fall 11 punkter.

Det obehagliga var att vid ett ställe (tur jag satt ner) så gjorde det ont och jag rös hela armarna och kort därefter kändes det som jag skulle svimma så jag fick sätta huvudet mellan benen.  Kände mig lite yrslig och konstig ett par timmar efteråt.

Egentligen var jag hos läkaren för att få ett läkarutlåtande för att jag förmodligen bara klarar arbeta 50%.

Har arbetstränat i ca 2 år och inte lyckats komma upp i mer än 60%, fast även om jag verkligen vill jobba, så är jag väldigt osäker på 100%.

Här även (diagnoserad) ADHD, GAD, panikångest (medicinerar sedan -93) IBS samt denna ständiga värk dygnet runt, mest på överkroppen, men till och från även nedre delen, sätesmuskelinflammation, sedan några år tillbaka, men ibland känner jag inte av det alls.

Så där ja, känns skönt att skriva av sig.

(Lägger väl detta i gruppen Fibromyalgi) Flört

Mysan59
0

Skulle vara kul med en liten kommentar Glad

mongu
0

Välkommen hit får jag säga. Att du inte fått kommentarer beror kanske på att vi alla är drabbade av fibro och inte har så mycket ork.

Men när vi orkar och kan så svarar vi.

Hoppas du hittar en del läsvärt bland de artiklar som finns här.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Mysan59
0

Tack! Jag vet  ju själv hur det är. Har varit medlem på iFokus olik sajter och är verkligen ON och OFF… mest OFF

Men tack för svar Glad

Mysan59
0

Det jag undrar lite över är.. finns det flera som känner igen sig med svimningskänslan som jag fick?

Och vad beror det på i såna fall?

mayolica
0

Hej! vet inte exakt vad alla symptom beror på,men jag känner igen ganska mycket.Obestämd

~ mayolica ~