Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 4516 ggr
Rita-S
0

Hiss eller Diss nummer 3

Hiss: Just nu? Absolut ingenting.

Diss: Jag hatar avstånden till dom "där hemma" i Norge, jag hatar att portaler inte finns och jag hatar jag inte kan vara där för min bästa vän. Hennes misse ligger hos vetten och har akut njursvikt med rätt dåliga prognoser, och min vän är helt totalt krossat av sorg och ångest att missen inte skall klara sig genom det, och allt jag kan göra är att prata och trösta över chat och telefon.. :(

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Fröken P]
0

Hiss: ska till doktorn idag! Jag hoppas att det blir en hiss iaf..

Diss: provade linnex imorse, men nu svider det på höger knä, så jag får nog testa något annat.

Rita-S
0

Hiss: En dag närmare helgen.

Diss: Min kompis har inget hört om sin katt än annat än att det är oändrat.. Iof kan det ju betyda "intet betyder godt nytt".

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Rita-S
0

Hiss: Finns inget..

Diss: Min kompis förlorade sin misse nu. Det gick inget bra…

[Fröken P]
0

Hiss: ska hämta min nya fina kamera på posten idag! Toppen nu när pionerna börjar blomma, nu blir det fota fota! Glad

Diss: detta eviga funderande över vad man ska fixa för mat.. jag ska skaffa en kock när jag blir rik! Cool

[Fröken P]
0

Hiss: jag är sjukskriven helt till sista juli!

Diss: har så ont i nacken,jag var tidig till mottagningen, sen var det förseningar, så det blev jobbigt att sitta och vänta..

[Fröken P]
0

Hiss: Jag har sovit sex timmar på raken i natt! Men sen väckte katten mig 04.10.. Han krafsade på dörren och tyckte väl att jag inte skulle ha sovmorgon ;) Diss: Jag måste åka ut och fixa lite ärenden sen, det är så tråkigt!

[Fröken P]
0

Hiss: äntligen så är min iPad3 på väg hem till mig!

Diss: värmen. det blir så *pip* varmt i vardagsrummet när altandörren är öppen, och man vill ju inte stänga den heller Flört tänk om Electrolux kunde snabba sig lite och leverera luftfuktare till "min" återförsäljare så jag få hem den nångång? Har väntat i en månad snart.. Obestämd

Rita-S
0

Hiss: Mitt i alt elände förvånar Alecta oss med en överraskningsutbetalning! Trevliga kronor lagom till hälgen!

Diss: Det är två arbetsdagar kvar i veckan..

[Fröken P]
0

Hiss: min medicinering funkar bra!

Diss: kommer inte in på min medicinlista på apotekets hemsida, så jag kan inte göra någon beställning Rynkar på näsan

Rita-S
0

Hiss: Det är sol!

Hiss: Lönen kom in i dag redan trots att det är en veckodag på måndag när vårat lönesdatum faktisk är!

Diss: Jag är trött som en julstrumpa på juldagens morgon och har ont i ryggen

[Fröken P]
0

Diss: har ännu en gång blivit besviken på ett köp som jag trodde skulle vara bra för mig. Denna gång är det iPaden som jag köpte, jag kan inte använda den, fingrarna/händerna tar för mycket stryk, så jag får försöka sälja den.. *snyft snyft*

Hiss: är fortfarande relativt smärtfri tack vare nya medicineringen, men det vore ju trevligt om jag kunde få sova några fler timmar i sträck. inatt glömde jag stänga ute katterna och det fick jag ju skylla mig själv, igår natt sova jag hela sex timmar i sträck, och det var väldigt väldigt länge sen det skedde.

klockan är snart fyra, och jag har varit vaken i en timme Flört ska försöka sova någon timme till, sen måste jag ut och handla.

[Fröken P]
0

Hiss: nu äntligen packas luftrenaren från butiken och är snart på väg hem till oss! Skrattande

Rita-S
0

Hiss: Det är sol och vi har fått lön

Diss: jag jobbar!

[Fröken P]
0

Diss: Har sträckt (?) någon muskel vid rumpan så jag har svårt att gå, böja mig och ligga t.o.m. Det är inte bra att röra sig för mycket tydligen ;) Så min midsommar tillbringar jag till sängs!

[Fröken P]
0

Hiss: rump/höftvärken är något bättre, magen mår också bättre av tramadolen nu, så det fungerar bra.

Diss: har en otroligt tråkig dag, det har blivit mest soffliggande/sittande och tittat på tv och lite dator emellanåt. väntar bara på att klockan ska bli närmare 22 så jag kan gå och lägga mig.. gör jag det nu så vaknar jag för tidigt imorgon/inatt.

[Fröken P]
0

Hiss: har varit på ikea och strövat runt lite och handlat lite förstås.. det är ju rea!! Och sen köpte jag mig lite smågodis Tungan ute

Diss: tråkigt att komma hem till vardagen, nu är det bara att börja med maten, tvätten osv..

[Fröken P]
0

Hiss: regnvädret och att jag slipper åka till jobbet!!

Diss: har sovit som en kråka, jag klarar mig inte på smärtlindring tre gånger per dygn, så det blir citodon igen, ett tag iaf. sen så frågade gubben om jag inte skulle åka till jobbet idag, han har inte frågat hur det gick hos läkaren i tisdags.. jag är liksom sjukskriven juli månad ut. Cool

[Fröken P]
0

Hiss: ringde till min fk-handläggare imorse och hade ett bra samtal med henne, oj, vilken skillnad mot min gamla handläggare, det är mycket enklare att prata med denna och man får ett bra bemötande. därmed inte sagt att jag får en annan bedömning, men bemötandet gör så mycket..

Diss: sitter här med en iPad som jag inte vill ha, och jag blir inte av med den Obestämd

[Fröken P]
0

Diss: har väldigt svårt att sova då jag har ont från höfterna. Ena katten satte sig slarvigt på lådan och allt hamnade bredvid och under lådan. Då,jag nyss bytt rent, så var det ca 13 kg sand i, och det var väldigt tungt att hantera. Att lyfta det i och ur badkaret var jobbigt, men nu har smärtan kommit i efterhand. Jag får se på tv och hoppas att jag somnar i ren utmattning..

[Fröken P]
0

Hiss: jag fick väl sova någon timme hit och dit sen från halv fyra till halv åtta, men det var många uppvak däremellan. vädret, det är skönt med mulet när man inte mår ok! Glad

Diss: börjar få ont i nacken nu också av lyften igår. ska aldrig mer lyfta kattlådan när den är full..

[Fröken P]
0

Hiss: har fått hem luftrenaren nu!

Diss: har 40 st järntabletter kvar på min kur.. det känns som jag hållit på i evigheter med dem.

[Fröken P]
0

Hiss: har fått sova några timmar nu iaf, och det känns bra!

Diss: det är för få som skriver i denna tråd! det är bara jag nu känns det som Glad

Rita-S
0

Hiss: mamma har nu flyttat till bygden, och vi är klar med flytten.

Diss: jag betalar dyrt för att hjälpa mamsen med flytten men det får bara vara.

[Fröken P]
0

Hiss: jag blev beviljad en bröstförminskning, och det känns så bra!

Diss: är lite knökig i höften idag efter att ha använt stolen igår för garderobsrensning. att kliva upp och ned är rena döden för lilla kroppen Obestämd

[Fröken P]
0

Hiss: Hittade nya walkingskor i min storlek.

Diss: har ont i ena knät då mina gamla (några månader gamla) skor blivit uttöjda och för stora.

Rita-S
0

Hiss: Det är sol iaf, och vi lyckades få med oss allt av mammas grejer i flyttlasset som gick!

Diss: Jag har ont som sjutton efter flytthälgen!

mongu
0

Hiss: Sol och gott väder. Vilat en stund i hammocken. Det är livskvalité för mig.

Diss: Suttit med mamma på Drop in-mottagningen i nästan 3 timmar. Sen röntgen och Apoteket. Inte riktigt så länge däremot.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Fröken P]
0

Hiss: har äntligen fått tummen ur, och packat upp min solsäng. Har också fått sova bra inatt, jag får vara lite taktisk när jag tar min medicin..

Diss: får ont av bh:ar Obestämd

Rita-S
0

Hiss: mamma har flyttat hit och har kommit riktig bra i ordning

Diss: jag måste jobba. Just nu är jag så trött och utmattad efter mammas flytt så jag vet inte hur jag orkar dra mig ur sängen ens.

[Fröken P]
0

Hiss: Har en katt som gosat in sig i mig här i soffan, ju närmre desto bättre! Får se om mamsen,är lika poppis senare idag efter ett bad.. ;) Diss: Saknar en hammock! Vill bara kunna sitta/ligga i en och njuta av frisk luft och lite gung.

[Fröken P]
0

Hiss: ser fram emot goda muffins med mitt nya järn, men jag börjar testa imorgon.. har beställt en surfplatta nu, med 3G, den är bra att ha sen när jag ska sova kvar på sjukan, då behöver jag inte ha telefon, utan kan ha kontakt med omvärlden ändå. (läs: tjata på familjen så att de gör som de ska Flört)

Diss: har ont i knäna, har dumt nog suttit haft laptopen på mitt lilla databord, och jag får ont då jag sitter på den lilla kontorsstolen, jag får helt enkelt ha datorn på vardagsrumsbordet, här sitter jag bra med en stor kudde som ryggstöd och fötterna på golvet.

Jessica Holländare
0

Hiss: Jag får snart åka hem och sova.

Diss: Inatt har jag haft ont!!! Skrikandes Mer än vanligt alltså…

[Fröken P]
0

Diss: känner mig mysko, svett och deppig, troligen kärringkrämpor, det har krånglat de sista månaderna så jag har kommit i otakt med Proveran..

Hiss: jag har goda muffins som jag kan tröstäta iaf!

Rita-S
0

Hiss: Mår hyfsat trots regnet, och jag hann iaf klippa gräsmattan innan det började. Och jag hann med att tvätta alla sängkläder under hälgen!

Diss: jag har fått liljebaggor på mina liljer.. :(

[Fröken P]
0

Hiss: vädret, jag gillar regn! har även fått hem min nya kamera nu Glad

Diss: pionerna har blommat över, så jag hann inte fota dem i år.. jag brukar hobbyfota lite i trädgården, men jag har ju malvorna, höstanemonerna och doftjasminen iaf. och hallonen..

[Fröken P]
0

Hiss: har sovit ok inatt!

Diss: ska till tantdoktorn, vill inte, men måste på koll. magen känns inte ok men vad gör man..

mongu
0

Hiss: Dotter och måg putsade våra fönster igår, inte dumt med en svärson som är fönsterputsare. Dessutom fick vi vårt nya modem igår så vi kan komma ut på internet igen. Åskan tog det vi hade innan.

Diss: Värken är på topp, inget kul alls.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
0

(Lånar du ut svärsonen, mongu? ;) )

Hiss: Halvvägs i arbetsveckan!

Diss: ont som katten pga regnvädret. Igen. Har haft väderomslags-sjuka sen typ oktober när sammanhängande..

[Fröken P]
0

Hiss: kaffet och hembakta muffinsen smakade så gott, men jag blev pumsig..

Diss: folk som inte kan respektera andras åsikter och nätmobbing!

mongu
0

Rita ja jag kan låna ut honom men vet inte om han är samarbetsvillig i detta. Som hiss kan jag också nämna att jag under tiden dom putsade fönstren låg och gosade med lilla barnbarnet som är 2 månader.

Ha en bra dag! Mongu.

[Fröken P]
0

Hiss: det var så gott med stekt ägg på mackan!

Diss: vaknade med nack/huvudvärk, det var ett tag sedan sist och det känns apa idag.. får ta det lugnt och försöka undvika tyngder och nackböj.

[Fröken P]
0

Hiss: är pigg och så gott som smärtfri för tillfället!

Diss: har för morronpigga katter, de väckte mig halv fyra och tyckte att jag skulle hålla dem sällskap, vilket jag har gjort nu sen dess Glad Men jag har hunnit tvätta två maskiner, diska och städat badrummet Cool

[Fröken P]
0

Hiss: har knatat runt lite i affärer helt allena, och det var så skönt, men det känns i benen Flört

Diss: har ont på höger sida av nacken och ner mot axeln, men jag kan inte slänga av mig bh:n än heller då jag inte är ensammen hemma Rynkar på näsan

[Fröken P]
0

Hiss: är nöjd med dagen som varit, träffat syskon och mamsen och haft trevligt.

Diss: får spader på läkarvikarier som inte skriver ut samma förpackningar på mediciner som jag haft i flera år, utan pytteförpackningar istället..

[Fröken P]
0

Hiss: ska träffa min nya läkare på nya vc:n imorgon, ska bli spännande!

Diss: har ont i nacke/huvud och ser inte fram emot ett ev. klämmande på mig i morgon, då är jag däckad en vecka till..

[Fröken P]
0

Hiss: inget alls!

Diss: testar Paraflex nu, har tagit första tabletten, men gillar inte den än så länge.. jag blir mosig i huvudet, men har fortfarande värk i axlar och på andra ställen. Ska inte ta flera idag, provar en annan dag igen.

Rita-S
0

Dagens hiss: Min make skall börja arbetsträna for ett företag i stan bara en halv timme med buss bort, förhoppningsvis blir det fast ansättelse och min make har uppnådd sin dröm!

Dagens diss: Jag mår jättedåligt själv, och har dålig blodcirkulation till högerarmen i dag pga muskelknuter i axlarna och nacken :( Spikmattan i kväll ja!

Maria
0

Hissar att jag är ledig idag med en bra bok.

Dissar att kattmaten var slut så att jag var tvungen att gå till affären i regnet, haha. Vad gör man inte för de små liven.

/Maria

mongu
0

Hiss: ska klippa mig idag inför helgens dop.

Diss: totalt glömt bort tiden så fick ringa och kolla, tur det var på eftermiddan.

Ha en bra dag! Mongu.

Malinsson
0

Hiss: Jag har semester!

Diss: Jag har semester (ensam).

Rita-S
0

Hiss: Vi hittade gubbens vigselsring som försvann för jättelänge sen! Den fanns kvar innuti tvättmaskinen hela denna tiden och nu låg den i avloppspumpen!

Diss: Den är sprucken där stenen satt och stenen är borta. Samt att det kan låta som den har forstört pumpen.

mongu
0

Hiss: Har idag varit på barndop. Det är mitt lilla barnbarn som döptes och det var så vackert. Han var så lugn hela tiden. Vilken lycka att va mormor. Andra barnbarnet undrade varför det fanns ett badkar i kyrkan. Hon har aldrig sett en dopfunt.

Diss: Sitter här nu och har sjukt ont överallt. Vet inte vad som är bäst. Gå och lägga mig eller sitta kvar.

Ha en bra dag! Mongu.

Rita-S
0

Hiss: Jag har semester!

Diss: Vädret.

Malinsson
0

Hiss: En väldigt kär väninna fyller 40 år i dag, tänk att vi följts åt i så många år.

Diss: En annan vän ligger på sjukhus och utgången är oviss.

Pelle Långlös
0

Hiss: Jag har fått kontakt med min bror som jag inte hört av på 2 decennier. Skrattande

Diss: Jag har huvudvärk. Rynkar på näsan

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Malinsson
0

Hiss 1: Min vän från sjukhuset är hemma igen och mår mycket bättre

Hiss 2: Kom hem från jobbet över en timme tidigare i dag, tänk att då orkar an ju laga mat t om.

Diss: Tröttheten och värken som är sämre sedan 1-2 månader.

Malinsson
0

Hiss: Min käre bror och jag städade mitt badrum i går. Det vill säga, han städade under och i badkaret, golv osv osv osv. Jag torkade ett skåp och sorterade ut lite som skulle kastas. Det är härligt att få hjälp me det tunga.

Diss: Blev hemma hela lördagen igen, ingen ork.

Malinsson
0

Hiss: Jag är ledig i dag och i morgon, helt spontant. Jag får energi över till annat.

Diss: Jag tog ledigt för att kroppen behöver det.

mongu
0

Hiss: får hit barnbarnet i eftermiddag då hon ska vara här medan mor och far är på BB.

Ha en bra dag! Mongu.

Malinsson
0

Hiss: Jag har en bra läkare som kämpar för att jag ska få komma till smärtklinik igen.

Diss: Första kliniken (Bragee) sade nej till att ta emot mig. Visserligen pga kapacitet men ändå.

Rita-S
0

hiss: Jag har fungerande stationärdator igen!

Diss: Ont.

[Jasså]
0

hiss: har vaknat utan migrän idag.

diss: att människor inte tror på mig att jag  har ont om jag använder för starka ord varje gång. Jätteont, extremt ont, sjukt ont osv. De orden har jag märkt förtar känslan, så  i fortsättningen har jag bara ont. Det är lätt att överdriva lite, men man vill ju så gärna bli förstådd. Måste tänka på hur jag uttrycker mig i fortsättningen.

Bumblebitch
0

Oh, vilken kul tråd!

Hiss: Lyckades genomföra dagens träning trots energilöshet!

Diss: Är sjukt trött och kommer knappt upp ur soffan nu…

Rita-S
0

Hiss: Jag fick ledig så vi kan åka till släkten och byta klappar.

Hiss: Det snöar och vi har snöslunga!

Diss: jag är fortfarande sjukskriven

Diss: jag har apa ont överallt efter läkarbesöket då läkarn tryckte överallt på mig inklusiva tenderpoints.. >.<

TjockaBerta
0

Hiss: Det är snö och inget trist och mörkt slaskande.

Diss: Jag fick plötsligt ont i höger skuldra på dagen och nu är det hela sidan som gör ont.

Jag har inte varit så aktiv här på ett tag så jag har missat att du är sjukskriven. Tråkigt att höra. Klem fra meg  Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

Rita-S
0

jag har inte sagt så mycket om det faktisk, för jag har inte orkat vara inne så mycket! Men nu känns det som att det går rätta vägen iaf, är tillbaka halvtid på jobb om inget annat.