Leva med FIB
Hej alla FIB!
Sitter här och läser era inlägg och de låter ju väldigt bekanta för mig, jag har gått igenom allting som ni.
Medicin tar jag bara ibuprofen 600 vid behov. Varma kudde(vete kudde) har jag också. Jag lider av fibro sedan barndomen, men det var inte på samma sätt som i vuxen ålder. Jag fick diagnosen FiB mitt i mina studier våren 2000.
Jag skulle starta eget och jag skulle bli florist. Jag blev sjuk och alla mina planar upplöstes, hade två barn de var 5 och 3 år. Gud vet hur svårt det var att bli sjuk och inte orka mer…Ni fibro vet de.
Hur som helst, jag är väldigt bekant med det ni beskriver, jag förstår de. Just nu mår jag jätte dålig, och att behöva säga att man är sjuk hela tiden. Jag hatar mig själv ibland p.g av smärtan.
Kära fibromyalgikar efter 6 år av sjukskrivning började jag jobba igen. Varje dag var en kamp tills jag återhämtade mig själv igen inte helt och hållet förstås. Jag mår dåligt när hemmet är ostädat det gör jag.
Det känns lite bättre ibland och då passar jag på att städa lite grand, men jag är inte samma kvinna som jag var en gång.
Kram
Naznaz
Kram/Naznaz
Välkommen i gänget :) Nej jag tror inte nån av oss kan säga vi är den samma kvinna eller mann vi en gång var. Oavsett om vi hittar sätt att lindra så vi fungerar så lär vi fortfarande vara märkta, av det vi varit genom, av det vi går genom varje dag, och det vi upplever på våran väg när det kommer till vänner, familj, arbetsgivare, vård och så vidare..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
ursäkta om jag frågar men vad betyder fib?
står det för Fibromyalgi så får jag inte riktigt ihop den kombinationen….jag skulle hellre vilja se att man skriver Fibro eller Fibromyalgi som det heter 
Ja, FIB är FIBRO .
Upp till dig, jag ville bara förkorta det ännu mer
jag hade bråttom skrev fib bara.
Kram/Naznaz

# 3 Jag kan nog hålla med # 2 om att det är bättre att skriva fibro. Det handlar om två bokstäver till men då blir det inte några som helst missförstånd.
FIB för mig blir Folket I Bild.
Så tacksamt om vi kan hålla oss till fibro, det är ju det vi har och inte nåt att skämmas för.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
för min del så spelar det ingen roll om man säger fib eller annat, det skrivs ju på detta forum, så det är väl inte så svårt att koppla det med fibro?
Jag har tappat samma saker som alla andra härinne .
Möjligheten att jobba mm mm men jag har oxå tappat min sexualitet eller snarare möjligheten att utföra den.
Det är skitjobbigt , att inte ens ha möjligheten till tillfredställelse på samma sätt som innan …
Nån som känner igen sej?
"7 Känner igen mig precis. Och det är INTE roligt. Men vad gör man ? 
hej allihopa jag känner igen mig i alla era berättelser. Det är precis så som det känns. Det är jobbigt. hälsn yrlan
Jag tycker att sex o samlevnad borde finnas som ämne hos smärtklinikerna runt om i landet.
Gillar man mjuksex så kanske det funkar men vi andra som vill ha mera våldsammt vi är ju dömda till ett helvete :(
Hej, jag är ny på Fibro sidan, jag har och har haft sjukdomen i 12 år.
Är det någon som har nya rön om sjukdomen ? Behandlingar ? Försökt googla mig till det, men….hittar inga svar.
Jag har tänkt att prova LCHF kost, är det någon som har provat det och blivit bättre ? Sämre ?Har gått upp ca 20 kg i vikt sen -99…bantat, på mängder av sätt, men inget resultat. Innan jag blev sjuk var jag lång och smal. Nu är jag lång och knubbig.
Har någon av er märkt viktuppgång pga Fibro?
Många frågor blev det 
min sjukbonus är att få vara nära mina 3 barnbarn, då glömmer jag värken för en stund……
Romraf
"ingen fråga är för dum för att ställas"
Jag går stadigt upp 10 kg per år :/
Cymbalta funkar !
Tyvärr fick jag så kraftiga biverkningar att jag blev tvungen att byta medicin .
Det tar dock flera månader innan man känner efekten .

#7 Man känner sig lite gnällig i sängen. Nej inte där. Akta min rygg. Försiktigt med höften. Osv. Tyvärr kan ett felgrepp ställa till med så mycket lidande.
>>>Malum domesticum<<<