Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 1993 ggr
Scandi
0

Har ont.. :(

Mår dåligt..

Jag först¨r inte vad det är med mig.. jus nu är jag förkyld.. men d är inte d jag mår sämst av utan d är den bultande smärtan o  värken som jag har i mina fingrar, händer,armar,rygg, knän ja överallt! Jag började känna av det redan för två - tre år sedan vet inte exakt när det började. men då kända jag bara det i armarna men nu har jag det överallt o jag får det allt oftare.. idag har nog varit den värsta dagen hittills. så ont i mina händer..:´( jag vet inte alls vad detta är för ngt.. någon annan som har upplevt samma??? kan d vara ngt psykist som sätter sig fysiskt? rita.s tipsade mig inne på ridsport att jag kunde skriva här o höra om ni vet ngt om vad det kan va?  vet inte om jag satte det i rätt grupp.. men men.. kram

Prizma_o_Kristall
0

Det kan inte vara ledreumatism??

Kramar//Carro

Scandi
0

jag har ingen aning.. kan få smärtan var som.. mitt i ryggen lr  nånstans på benet o även i bröstet…e d ingen som har ngt liknande här?

Hopi
0

Det kan ju mycket väl vara fibro! Jag har så där ont överallt! Det gör mer ont i fotleder, höfterna, armarna, händerna.. Ibland är det värre, ibland något bättre. Men har mer eller mindre ont jämt o ständigt.. Så är det annat oxå tex sömnproblem, svårt med koncentrationen, fumlig i händerna, ibland krånglar synen, domnar bort i ben o armar, tröööööttttttt nåt grymt.. m.m. m.m. 

Ibland funderar jag om det "bara" är fibro, men det ÄR väl inte så "bara" det heller.. Och min mamma är precis lika så..  

Har du mer symptom än det du berättat, Scandi? (Kanske nåt av det jag skrev om att jag har eller?)

Rita-S
0

Har du problem med sömn? Problem med fokus, konstration, hukommelse? Problem med synstörningar, matsmältning eller annat? Alla små avvik från "helt perfekt" får du gjärna ramsa opp, vi kommer INTE anse det för "klagandet eller tjatandet" :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

anki1
0

Har du torra slemhinnor? hur är det med magen? Måste du rusa, sådär 6 7 ggr om dagen? Hjärtklappning? konstiga allergier? en släng av tinnitus? Har du svårt ilband att ha kläder på kroppen? Är du "hudöm"? Ja det finns mer men jag kommer inte på nåt mer nu. Joo, hur är det med korttidsminnet? Huvudvärk har du det ofta och mycket?

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Scandi
0

om jag suttit så fort jag ont i känna o är ävldigt stel..känner mig typ som en 60 åring. o ibland när jag ska plocka upp ånt så låser sig höften o jag kan knappt gå. jo trött har jag väl varit i hela mitt liv så jag vet inte om jag är normalt lr onormalt..men nu ett tag så vkanar jag jätte många gånger på nätterna. o när jag får sånt bultande ont i händerna i armarna lr var som d är då jag får svårt att koncentrera mig. .. o humörsvängningar.. ibland står jag imte ut med o vad jag..

Rita-S
0

Tycker värkligen du skall kontakta en läkare och utreda vad det kan va. Om du har artros, fibromyalgi, reumatism eller seninflamation (eller nåt annat relaterat för den saks skuld) borde du få veta så du kan börja behandla som bäst det går!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Scandi
0

bör kanske tilläga att jag är 18.. är d inte ävldigt ungt o få sånt?? jag till läkaren nu.. men d är för mina öron. men tänkte fråga om det när jag ändå ska dit..! så frå vi se vart d leder.

Rita-S
0

Jo fråga du, det är nog det bästa. Jo 18 år är nog ungt för att få sådana saker, men det värkar som fler och fler innsjuknar i yngre ålder numera.. :/

Hopi
0

Berätta hur det går hos läkaren, Scandi!! Lycka till iaf!!!

Scandi
0

vart hos läkaren i tors..hade örininflamation.. frågade även om "värken" o hon tyckte jag skulle söka för det. Hon frågade om jag hade reumatism i släkten osv. Men hon kunde inte göra ngt då eftersom jag hade sökt för öronen så får beställa en tid till det en annan dag. Jag har har knappt kännt av d varken idag lr igår. bara lite lite i handen o fingarena..