Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketter: hälsavälvaro
Läst 2503 ggr
teddy98
2

Vad får dig att må lite bättre ?

Erkännas skall att jag är inte alls lika glad som innan jag fick fibro.
Jag vill så gärna ha någon hobby som kan skingra tankarna men har
inte hittat det rätta än.

Men vad som får mig att skingra tankarna är CD,DVD-skivor som man
ligger och lyssnar på eller ljudböcker. Då så mår jag så mycket bättre.

IaMiaMaria
1

Mysa ner sig i soffan under min lurviga filt till en bra film, det är nog min favorit hobby och det får mig att må lite bättre.

En promenad en bra dag och det är fint väder och värken inte gör sig så krafigt påmind kan också höjja humöret. Men en promenad en dålig dag kan ju tyvärr också sänka det.

Jag har inte heller någon typisk hobby som jag ägnar mig åt, känns lite tråkigt ibland att jag på ett sätt gör ingenting i mångas ögon, men försöker ta var dag som den kommer.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

agneta-43
0

För mig fungerar det bra nästan jämt för jag har ett underbart jobb Glad jag arbetar på förskola och vad kan vara mer läkande än underbara barn Kyss, jag blev flyttad till våra äldre barn då jag fick diagnosen, just för att underlätta min kropp från lyft mm. Det är underbart då nästan alla våra barn förstår att när jag meddelar dem om att jag har ont är de varligare med mig Glad. Sedan är jag sådan att när jag har att göra så känner jag inte så mycket, det tonar bort i ett vakum, fast humöret visar ändå för även om jag inte känner så mycket så kan jag bli retlig då blir jag påmind att ta min tablett

Däremot fungerade jag inte så bra i går fredag då jag hade sovit dåligt hela veckan, vädret pendlar och jag har en förkylning i kroppen… Slutade med apvärk och när jag kom hem blev det soffan med en kvart slummer och efter handlande av present och ett besök till mitt barbarn somnade jag i soffan ca 22.00

Sedan har jag min favorithobby Glad Bågskyttet Glad

Kan tyckas udda då med värken, men oftast med medicinering och rätt dag så kan jag koppla bort värken (nästan helt) Oftast tonar värken ner då jag håller på att skjuta och efter skyttet då vi åker hem stegrar värken till där den var innan. Sedan har jag ju naturligtvis även fått avstå många skyttekvällar under utesäsongen då jag får ondare under temperaturväxlingar och även vid blåst. Man kan ju inte pälsa på sig massa kläder för då blir det islag och pilen får fel riktning…

Medarbetare på Druid & Shaman 

Ladydragon
1

jag har ett lite udda intresse för o va kvinna och lite äldre en än tonåring Obestämd

jag spelar datorspel främst rollspel (World of Warcraft,Star Wars the old republic m.m) Glad

har jag en riktig kass dag med mycket värk så kan det va oerhört skönt att få gå in i en annan värld en stund och dessutom får ur sig lite aggressioner då man dödar monster m.m 
sen kan jag tillägga att jag spelar lite annorlunda mot vad "man ska" meningen är typ att man ska spela med andra och umgås o så vidare i spelvärlden det väljer jag bort för vet aldrig hur mycket jag orkar sitta vid datorn och behöver ta paus ofta

ska man välja några mera "normala" intressen så tja brodera,sticka,virka är oxå riktigt roligt

tittar en del på webtv oxå då jag alltid har den bärbara datorn i sängen så jag kan vila samtidigt som jag tittar på något bra program

agneta-43
1

Det viktiga är tycker jag - att ha något att göra som kan släppa det negativa en stund och det negativa här är ju värken. Kan vi göra något vi tycker om känner man ju inte lika mycket av det onda då tanken på det roliga kan ta över Glad

Så är min tanke och jag är medveten om att det finns lika många tankar som det finns människor och jag älskar att få ta del av alla dessa olika tankar för det kan hjälpa i en viss situation där man fastnat Glad

Fpsen
0

Det är inte speciellt många saker som får bort min smärta, det skulle nog vara tramadol eller ett flak bira. Men tramadol förbjöd min smärtläkare så det blir bira ibland när man har råd för att unna sig en dag utan smärta. Utöver det så kommer jag på andra tankar av att spela datorspel(blir inte lika glad av detta längre, vet inte varför.) Umgås med min underbara sambo, lyssna på musik och umgås med mina kära vänner.

Jag spelar Battlefield 3 för er som undrar, om det finns någon här som spelar BF3 så är det bara att skriva. Innan dess så spelade jag mycket World of Warcraft (spelade sen vanilla EU betan fram till WOTLK), Starcraft/Brood war i 9 år, Counter-Strike i drygt 4 år, Crysis i lite mindre än ett år. Jag har haft mycket tid på nacken då jag insjuknade i Ulcerös Kolit och inte kunde gå ut gymnasiet, så har jag fibromyalgi också. Anyway, finns det några gamers här så är det alltid trevligt.

ESPORT FOR LITE! :P

agneta-43
0

Blev lite besviken nyss då jag skulle förnya mitt recept, jag tar bara Panodil forte för min värk, fick en annan tablett som jag skulle ta till natten, men jag blev seg så nej inte mer av den… och när jag nu fick tag på vårdcentralen frågade hon hur många jag tar… det är utskrivet 1 tablett 4 ggr per dag, men jag försöker att inte ta fullt utan oftast blir det 2 och när jag har ondast 3. Hatar att ta tabletter så jag väljer att känna smärta Förvånad. Men som förra veckan var, hua inte bra… Slutade med minnesförlust idag, skulle varit på möte och det påminde min kollega mig om när det hade gått 25 minuter av 60 Skämspinsamt men det var bara att gå in och ta det som det var….

Nu tröstar jag mig med att vara här inne och skriva och läsa av mig sedan sätta fart med annat smått och gott Glad

hoppetossan
0

Jag mår bättre av att träna min vattengympa. varmt och skönt för muskler och leder i bassängen och sen känner man sig så bra efteråt:) Annars gillar jag också att spela tv-spel, läsa böcker och umgås med sambon och djuren. var ute i naturen får mig att må bra också, men det gäller att inte satsa på en för lång skogspromenad så att det blir motsatt effekt…

TjockaBerta
0

Raska och ganska långa promenader med hundarna men det är bara  på förmiddagarna som jag kan gå. På eftermiddagarna ligger jag och tittar på TV och sover mestadels. Kanske beror det på promenaderna på morgnarna men då får jag ta det. Det enda jag gör är mina promenader. Annars skulle jag avstå från allt.

>>>Malum domesticum<<<

[knugenskrona]
0

Jag mår bra av promenader eller cykelturer (beroende på vädret). Ibland när det är jobbigt så tillåter jag mig själv att sitta och läsa bok eller lyssna på musik.

Men sedan har jag ju min passion, mitt måleri. Jag tror inte att jag hade fixat mitt liv om jag inte haft detta. Det är inte bara själva måleriet och skapandet utan även inspirationen som ligger hela tiden som en drivmotor.

På sommarhalvåret så pysslar jag med mina blommor på balkongen.