Lyrica eller Gabapentin?
Ni som har fibro värk, vilken medicin tycker ni fungerar bäst, Lyrca eller Gabapentin?

Om jag var du så skulle läsa på om Gabapentin först.
Jag fick det utskrivet och tyckte först att det var bra, men sen gick det inte alls efter en kort tid. Men jag tålde heller inte Lyrica..som bara ställde till det med psyket!
Med Gabapenrin så ska man ju ha prover tagna med jämna mellanrum för att hålla koll på de vita blodkropparna,att dom inte minskar i antal, som ju är en biverkan av medicin.
En vännina till mig, hon jobbar sokm sjuksköterska på ett sjukhem, hon berättade det för mig.
Men det sa inte läkaren något om till mig oh inte fick jag heller någon återbesökstid av henne..utan hem och ät!
Hur skulle det vara om dom kunde informera en om sådana biverkningar!!!
Och hålla koll på hur det går med medicinen efter hand.
Inte nog med att man ska ha jobbigt med smärtan, man ska hålla koll på vad det är man äter och fösöka lista ut om det man känner i kroppen om det är biverkningar eller något annat och hålla på och ringa till VC och tjata, det är inte uppskattat av dom 
Jag tror jag i fortsättningen går till en privatläkare. Dom verkar vara mer noga och verkligen HÖRA på vad man säger!
Man känner väl sin egen kropp bäst!
Carpe Diem….Fånga dagen
#1 tack för den informationen, jo jag har läst om Gabapentin och vill inte ta det pga. alla hemska biverkningar. Går på Lyrica men får jobbiga drömmar av det. Lyrican känns ju bättre att ta än Gabapentin. Min läkare tyckte jag skulle prova Gabapentin men jag vill inte. Tack
En jag känner tar gabapentin och hon får hemska utslag i hela ansiktet och funkar dåligt på hennes värk.

Jag fick jätteläskiga mardrömmar av Gabapentinet..51 år och tänder lampan och inte vågar somna om pga mardrömmar 
Och jag är fortfarande abstinent, fast det är en vecka sen jag slutade..usch! Ångrar att jag började med den!
Carpe Diem….Fånga dagen

Lyrica är en jättebra medicin för mina problem däremot påverkar den inte värken och smärtan över huvud taget.
Gabapentin har jag ingen erfarenhet av alls.
>>>Malum domesticum<<<
Jag tar både Lyrica och Gabapentin (och en del annat). Jag kände inga speciella biverkningar av Gabapentin, men Lyrican var inte snäll till en början, fötterna etc. svullnade.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag äter Lyrica 450 mg /dag och den funkar jättebra speciellt när det bränner i fötterna.Har provat Gabapentin men det funkade inte alls fick ingen som helst lindring.