Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 1854 ggr
trasigsjäl67
0

lyrica

Hej fått lyrica utskrivet mot smärta oro ångest.. nån som ätit dom och att dom funkar för just det området.. lite skeptisk mot den så många som fått kraftiga biverkningar av den..

Maria
1

Jag har ätit Lyrica mot neuropatisk smärta. Nu visade det sig att det var inte den typen av smärta jag hade så tyvärr hjälpte den inte.

Däremot vet jag at många är väldigt nöjda med Lyrica och en del har drabbat av biverkningar men inte alla och de flesta biverkningar brukar gå över efter ett tag.

Jag tycker absolut att du ska prova.

/Maria

TjockaBerta
1

Jag är jättenöjd med lyrican. Ångesten minskade till hanterbart från första tabletten. Inga biverkningaralls till skillnad från allt annat jag provat. Nu har jag, under ett år, gått upp till 2x75 per dag från 75 i början. Det märks direkt om jag glömt ta dem. Vet inte om de hjälper mot smärta däremot.

>>>Malum domesticum<<<

mongu
1

Jag har både bra och dåliga erfarenheter av Lyrica. Den hjälpte mot mina nervsmärtor men jag fick mycket besvär med svullnad så jag kunde inte fortsätta med den.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

trasigsjäl67
0

Tack för tipsen.. ska rådgöra med läkaren.. en psykolog som skrivit ut lyrican… prata inget om den… han prata om nalle puh… inte så seriöst när man verkligen behöver hjälp…

Maria
0

#4 Det är förmodligen en psykiatriker som skrivit ut Lyrican. Psykologer får inte skriva ut recept.

/Maria

mongu
0

Precis vad jag satt och tänkte. Det är en läkare som skrivit ut.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Farwuq
0

Jag tar 4*75mg Lyrica/ dag, mot min värk etc. som härrör från min MS.

I början så svullnade jag, men nu efter ett halvt år är det bättre. Jag har samtidigt minskat mint intag av Gabapentin, det är kanske det som gör att jag är mindre svullen nu mera.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland