Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3760 ggr
[Dimanche]
17

Goda nyheter! - FK backar

Läste nyss denna goda nyhet, att dom äntligen FATTAT!

http://apollo.fl-net.se/nyhet/viewNews.do?id=230365

Från och med nu SKA det bli lättare att få igenom hel sjukersättning!

"På måndagen informerades alla anställda om att tillämpningen måste ändras. Även svårvärderade sjukdomsbesvär och personer med "kroniska sjukdomar eller irreversibla skador", ska ha rätt till sjukersättning.

Det kan röra sig om diagnoser som fibromyalgi och andra kroniska smärt- eller trötthetssyndrom, som inte längre kan nekas sjukersättning med motiveringen att "arbetsförmågan inte kan anses stadigvarande nedsatt". Den formuleringen infördes när reglerna ändrades."

Tyckte denna nyhet var värd att firas och spridas!  :-)

Fpsen
0

Fruktansvärt nice! härlig nyhet faktiskt, äntligen börjar dom förstå lite mer! Good find!

TjockaBerta
0

Dags att söka sjukersättning igen.Skrattande

Var hos läkaren igår. Han fattade inte varför han skulle skriva ett läkarutlåtande igen när han gjorde det i våras. Jag försökte förklara att då jag fick avslag på förra ansökan är det utlåtandet inte giltigt längre. För att kunna ansöka igen måste jag ha ett nytt utlåtande.

Han vet inte skillnad på sjukintyg, läkarutlåtande, sjukpenning och sjukersättnign.

Han fattade itne heller att jag denna månade inte hinner få ut min ersättning då han tagit mer än tre veckor på sig att skriva ut mitt intyg. Jag fick det endast för att jag ringt och ringt och till slut fick jag en akuttid för att komma dit och få mitt utlovade intyg.

Det hjälper inte att klaga heller för de bryr sig helt enkelt inte om det på vårdcentralen.

>>>Malum domesticum<<<

Jessica Holländare
0

Vilken bra nyhet!!

Och vad tråkigt TjockaBerta! Vilken dum läkare.. Rynkar på näsan