Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 5366 ggr
[Aquelegia]
1

Ny på forumet!

Hejsan!

22 snart 23 år och är sjukskriven för myalgi. Men aldrig riktigt känt att det är rätt diagnos, tyckte det borde finnas något "mer". Råkade hamna i detta forumet då jag kikade igenom vad det fanns för forum på iFokus.

Är alltså inte diagnostiserad men känner igen mig så extremt så jag håller tummarna för att det inte är det. Varför? Jo för det vore väldigt tråkigt att inte kunna vara smärtfri igen.

Har precis påbörjat rehabilitering hos sjukgymnast och arbetsterapeut och hoppas att detta skall kunna ge mig mera arbetsförmåga så att jag kan börja komma tillbaka till mitt jobb igen. Jag jobbar som servitris vilket nog är bland de värre man kan jobba med konstant smärta. Då ju koncentration, närminne, gott humör, god sömn och allmänt rörelsfrihet/styrka är A och O i detta yrke.

Har varit nedstämd mycket lång tid trots att jag är en mycket social och pigg/ glad tjej. Det tär på krafterna att bli motarbetad av sin egna kropp och har haft extremt svårt att få förståelse från omgivningen främst arbetskamrater.

Kände att det var dags att bli medlem här för att slippa förklara mig, ni vet vad det innebär att ha ont. Jag hoppas jag "bara" har myalgi, men förbereder mig ifall att det är fibromyalgi. Jag vill inte förlora mer tid än jag redan gjort på att vara orolig, ledsen orkeslös.

Så det var väl lite om mig Glad

Skriv gärna vilka ni är, hur länge ni haft eran diagnos så jag får lite energi att stå ut.

mongu
0

Välkommen hit även om själva fibron inte är så kul att ha.

Hoppas du blir hjälpt av rehabiliteringen och att du kan få en diagnos på varför du har ont.

Är servitris det yrke du vill ha? För som du säger är det inte så bra med tanke på dina smärtproblem. Men det är tyvärr många yrken som inte går ihop med värk.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Aquelegia]
0